دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

تزریق هزار میلیارد تومان به رگهای 4 محور مواصلاتی مازندران تا پایان سالجاری/ بخشی از اعتبارات پرداخت شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تزریق هزار میلیارد تومان به جاده‎های مواصلاتی مازندران تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: البته بخشی از این اعتبارات پرداخت شده است.
به گزارش آوای خزر، محمد باقر نوبخت در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اشاره به دو موضوعی که قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و محمودآباد در خصوص کمبود آب و ایجاد منطقه آزاد در مازندران اعلام کرد، اظهار داشت: درباره موضوع آب، با توجه به اینکه بنده مسئول کمیسیون ماده 215 هستم، با توجه به شرایط احرازی که این طرح دارد، هفته آینده دستور تصویب آن داده می شود و برای اعتبار آن با توجه به اینکه قبل از آذرماه بودجه تحویل مجلس می شود، لذا یک ردیف ویژ ای بودجه‌ای برای آب و موضوع آبرسانی قائل خواهم شد  تا کمترین خدمت برای بزرگترین مردمی باشد که دوستشان دارم.
وی درباره  منطقه آزاد با بیان اینکه در این زمینه هم دولت و هم مجلس باید اقدام کنند، افزود: البته مجددا از استانداری مازندران یک گزارش توجیهی برای همین سه منطقه داشته باشند، ولی این موضوع باید فرآیندی را طی و نهایتا مجلس باید آن را تصویب کند، اگر در اختیار دولت بود،  حتما با توجه به اینکه صبح شنبه با رییس جمهور درباره توزیع اعتبارات جلسه‌ای دارم این موضوع را مطرح میکردم.
معاون رییس جمهور گفت: سه سال گذشته با همه فراز و فرودها، آقای رییس جمهور و دولت بر سر پیمان بود تا بتواند زنجیر ناعادلانه تحریم که بر پای ملت ایران بسته شده بود را باز کند و صحت نداشتن آن اتهام ناروا که سبب شد 6 قطعنامه بر علیه ملت ایران صادر شود را ثابت کند و به جهانیان بگوید که فعالیتهای هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و نظامی نیست.
نوبخت ادامه داد: اتفاقاتی که در کنار  همه مباحث برجام اتفاق افتاد این بود که گشایش‌هایی برای ما حاصل شد، برخی از این گشایش‌ها زمان می‌برد تا اثر آن را احساس کنیم.؛  از جمله 66 طرحی که با اعتبارات 5 میلیارد و 200 میلیون دلار با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی  از دی‌ماه تا به امروز انجام شد، (طی 9 ماه) در کشور این سرمایه‌گذاری مستقیم صورت گرفت، البته آثار این سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت در زندگی مردم و شاید بر سر سفره‌های مردم  احساس نشود.
** سال گذشته، سال سختی برای ایران و سایر کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه بود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: سال گذشته سال سختی نه برای ایران بلکه  برای همه کشورهای منطقه  نفت‌خیز خاورمیانه و حتی آنسوی آمریکای لاتین بود؛ امروز حتی کویت مجبور شد بخش قابل توجهی از قیمت سوخت خودرا بالا ببرد و صفهای طولانی اتفاق افتاد ؛ کویتی است که مخزن و معدن منابع نفتی است و عربستان نیز یک‌ماه پیش با بیش از 80 میلیارد دلار کسری به خاطر مسائل نفتی و تحولات خاورمیانه مواجه شد.
نوبخت بیان داشت: سال گذشته سال سختی را پشت سر گذاشتیم؛ بخشی از درآمدهای امسال را برای جبران کمبودهای سال گذشته اختصاص دادیم اما خوشبختانه  الان در شرایطی صحبت میکنم که هم میزان فروش نفت کشور که 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت و میعانات گازی بود، امروز به بالای 2 میلیون و 350 هزار بشکه رسیده و قیمت آن هم بیش از آن چیزی است که پیش‌بینی کردیم.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: همین آمار برای مالیات های کشور است و سایر درآمدها که به اندازه 30 درصد در بخش مالیاتها و حقوقهای گمرکی افزایش پیدا کرده است، میتواند فرصتهایی برای ما ایجاد کند تا  انشاالله به تعهداتی که در کوتاه‌مدت داریم، عمل کنیم.
رئیسسازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت خدمتگزار در کوتاه‌مدت دو راه را در پیش گرفته است، یکی برای بخش خصوصی که از طریق اعطای تسهیلات به 7هزار و 500 واحد تولید بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود تا واحدهای تولیدی راکد شده فعال شود و جوانان ما تا قبل از پایان امسال بیش از 150 هزار فرصت شغلی داشته باشند.
** تزریق بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای 4 محور مواصلاتی در مازندران
وی اقدام دیگر دولت را در بحث طرح های عمرانی عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که گفته شد در خصوص خطه شمال، 4 راه بزرگ و  مواصلاتی بیش از هزار میلیارد تومان تا قبل از پایان امسال تزریق خواهد شد که بخشی از آن انجام شده است؛ از فیروزکوه، هزار ، چالوس و کندوان و یک جاده‌ای از قزوین به رشت که در منطقه منجیل و رودبار گیر کرده است که از  این راه هم میهمان‌های فراوانی از سراسر کشور برای شمال می‌رسد و خطراتی در این راه ها وجود دارد.
نوبخت افزود: آقای روحانی شخصاً به سازمان برنامه و بودجه دستور داد و براساس آن نیز تا قبل از پایان امسال بیش از هزار میلیارد تومان بین این 4 راه تزریق خواهیم کرد تا انشاالها مردم مازندران گشایش‌ها را احساس کنند و البته رئیس جمهور در سفر به مازندران برای برخی از کنارگذرها هم دستوراتی دادند .
وی تصریح کرد: خوشبختانه با این افزایش امکانی که برای ما به وجود آمده و تا پایان سال تحققمی‎یابد؛ با یک همکاری مشترک با مجلس، اجازه ندادیم مردم 6 ماه دیگر برای دریافت مطالبات معطل شوند و صبر نکردیم تا خزانه دولت خالی شود و بعد اقدام به پرداخت بدهی کنیم!
معاون رئیس جمهور در پایان گفت: در هفته گذشته با همکاری فی‌مابین دولت و مجلس که برخی از نمایندگان مازندران نیز به دولت کمک کردند، فرصتی فراهم شد که براساس آن می‌توانیم بیش از 48 هزار میلیارد تومان را در شهریور ماه و ماه‌های آتی نسبت به پرداخت همه بدهی‌هایی که دولت نسبت به مردم، بازنشتگان، شاغلین و پیمانکاران و کشاورزان دارد، اقدام کنیم.
انتهای پیام/
| دبیر: 1001
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار