دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
در بسته اخبار انتظامی سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸ استان مازندران، خبر‌هایی از دستگیری سارق گوشی همراه در بابل ودستگیری سارقان پل‌های فلزی گذرگاه‌های عابر پیاده در نکا تا فراخوان مشمولان را می‌خوانید.
*سارق گوشی همراه در دام پلیس "بابل" 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق موبایل قاپ با ۳۰ فقره سرقت در شهرستان "بابل" خبر داد.  

 سردار "سیدمحمود میرفیضی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن‌های همراه از عابران در "بابل" توسط فردی موتورسوار، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و همکاری‌های مردمی توسط ماموران کلانتری ۱۱ "بابل" متهم در حین تردد در یکی از خیابان‌های آن شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سردارمیرفیضی، اظهار داشت: متهم که اهل یکی از استان‌های همجوار است، در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه از عابران پیاده در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید در مراکز تجاری و سایر اماکن شلوغ مراقب وسایل شخصی و گوشی‌های تلفن همراه خود بوده و آن را در معرض دید عموم قرار ندهند.  


 *فراخوان مشمولان اعزامی یکم و سوم اردیبهشت ماه ۹۹/مشمولان در بدو ورود غربالگری می‌شوند 

سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها، دیپلم و زیردیپلم که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم و سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ هستند را به خدمت سربازی فراخواند.  

سازمان وظیفه عمومی ناجا دراطلاعیه‌ای اعلام کرد:کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم و سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ را دریافت کرده اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛ مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر می‌بایست روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۹۹ و مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم در روز چهارشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

لازم به ذکر است اعزام مشمولان در تاریخ‌های مذکور، براساس طرح فاصله گذاری و انجام کلیه تمهیدات بهداشتی و غربالگری در بدو ورود مشمولان به وظیفه عمومی استان و مراکز آموزش انجام می‌شود و در صورت مشاهده  مشمولی که مشوک به بیماری است از اعزام وی خودداری می‌شود، لذاخانواده‌ها به هیچ عنوان نگران وضعیت سلامتی عزیزان خود نباشند.

گفتنی است، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای آنان در برخواهد داشت.

شایان ذکر است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان به نشانی sarbazvazifeh @از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند. *

*دستگیری سارقان پل‌های فلزی گذرگاه‌های عابر پیاده در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت پل‌های فلزی نصب شده بر روی گذرگاه‌های عابر پیاده آن شهرستان می‌کردند، خبر داد.  

 سرهنگ "حسین زارع" در تشریح این خبر، گفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت پل‌های فلزی نصب شده بر روی گذرگاه‌های عابر پیاده در سطح شهرستان نکا، در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در این راستا ماموران با بررسی‌های همه جانبه و همکاری ماموران شهرداری به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بوده مظنون شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع"، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۲ فقره سرقت پل‌های فلزی نصب شده بر روی گذرگاه‌های عابر پیاده با همکاری ۳ نفر دیگر اعتراف کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه این عملیات همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به اینکه ارزش تقریبی پل‌های سرقت شده از معابر توسط این افراد بیش از ۸۰۰ میلیون ریال بوده است خاطر نشان کرد:با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سارقان پس از سرقت پل‌های فلزی آن را به صورت ضایعاتی به خریداران غیر مجاز ضایعات به فروش می‌رساندند.

سرهنگ "زارع" ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت شهرستان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


 *دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۸ کیلوگرم تریاک در اجرای طرح پاکسازی مناطق الوده در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ غلامرضا جعفری در باره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت ۲ قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که اهل و ساکن تهران و یکی از استان‌های غربی کشور بودند شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری، از کشف ۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از مخفیگاه این سوداگران مرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، برای پیشگیری از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *تبدیل تهدید کرونایی به فرصت در خانواده‌ها 

با توجه به شیوع کرونا و ایجاد محیط استرس زا، خانواده به عنوان یک جایگاه مهم می‌تواند در کاهش استرس موثر باشد به شرط آنکه زیرساخت‌های محکم و استواری داشته باشد...  

خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است که این واحد کوچک پایه و اساس جامعه است، آماده کردن افراد خانواده به منظور پذیرش نقش‌ها و مسئولیت هایشان در زندگی مشترک امری بسیار ضروری است.

با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از همه گیری بیماری کرونا و ایجاد ترس و استرس در بین افراد جامعه، خانواده به عنوان یک جایگاه مهم در کاهش استرس و افسردگی می‌تواند نقش بی بدیلی داشته باشد، از طرفی در این وضعیت بیماری کرونا، خانواده می‌تواند علاوه بر نقش مراقبتی و حفاظتی خود، به آموزش ساختار‌های زیربنایی خود بپردازد که تا پیش از این به دلیل مشغله‌های فراوان و عدم حضور اعضا در کنار هم، امکانش میسر نمی‌شد.

خانواده‌ای که زیر ساخت مناسبی داشته باشد نیاز به تعهد، مسئولیت پذیری، احترام، صمیمیت و توانایی‌هایی مانند مساله گشایی دارد و در این وضعیت قرنطینه در خانه می‌توان به این امر مهم پرداخت.

در واقع هر رویداد به همان اندازه که یک تهدید است، فرصت‌های زیادی را هم با خود به همراه دارد. روز‌های کرونایی لحظه‌هایی است که ممکن است پس از چندی به خاطراتی ماندگار برای ما تبدیل شوند.

از مهمترین آموزش‌هایی که خانواده‌ها باید به اعضای خود آموزش دهند پذیرش واقعیت است چرا که به دنبال پذیرش واقعیت استرسی مفید روی می‌دهد و سبب احساس مسئولیت برای حل مساله براساس پیامد‌های منطقی می‌شود.

آموزش خلاقیت به ویزه از سنین کودکی از دیگر آموزش‌های خانواده‌ها می‌باشد که سبب تبدیل شرایط نامناسب به موفقیت‌های آینده می‌گردد و این وضعیت پیش آمده تمرینی برای آموزش خلاقیت در خانواده‌ها می‌باشد.

آموزش هوش هیجانی از دیگر آموزش هاست چرا که افراد با هوش هیجانی بالاتر زودتر با واقعیت کنار امده و هوشیار می‌گردند و استرس و هیجانات منفی خود و دیگران را تنظیم می‌کنند.

خانواده برای سازگاری با شرایط موجود نیاز به سبک جدیدی از زندگی دارد که در این سبک جدید هم به کاهش هیجانات منفی اعضا کمک می‌شود و هم به آموزش و تحکیم روابط بین اعضای خانواده رسیدگی می‌گردد.

نوشتن خاطرات، کتاب خوانی، قصه خوانی برای فرزندان، ورزش گروهی با خانواده، تغذیه مناسب و خواب خوب، روابط خوب و صمیمی، گفتگو‌های همدلانه و صمیمیانه با همسر و فرزندان، انجام بازی و فعالیت‌های مشترک به اعضا، آموزش‌های گروهی در خانواده و .. همگی این‌ها فعالیت‌هایی است که نه تنها سبب کاهش هیجانات منفی ناشی از شیوع کرونا در جامعه می‌گردد سبب تحکیم روابط، افزایش صمیمیت توام با عشق و کاراتر کردن کارکرد خانواده و ترمیم زیرساخت‌های معیوب خانمواده می‌شود که تا قبل از این شرایط کافی و زمان مناسبی برای اجرای ان‌ها میسر نمی‌شد.

تهیه و تنظیم: ماریا حاجی آقازاده کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

 

*پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف درمیاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان میاندورود به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورودتصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحد‌های این شهرستان بازدید می‌کنند.

سرهنگ داداش تبار از پلمب ۲۲ واحدصنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های صادرشده در این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به ۵۵ واحد صنفی اخطار و ۱۸ واحد صنفی دیگر تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ "محمدصادق شاه نظری" در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان تنکابن به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت طی ۲ روز گذشته از ۲۶ واحدصنفی این شهرستان بازدید کردند.

وی از پلمب ۶ واحدصنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به ۱۰ واحد صنفی نیز اخطار داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *دستگیری عاملان افیونی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ازکشف ۲ کیلو تریاک و ۱۲۵۳ عدد قرص روانگردان در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ " ابراهیم شجاعی " گفت:در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی، اقدام به خرید و فروش تریاک و قرص‌های رونگردان در این شهرستان می‌کنند موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدراین فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی این افراد را که با تشکیل باندی ۴ نفره در این شهرستان فعالیت می‌کردند شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی از کشف ۲ کیلوگرم تریاک و ۱۲۵۳ عدد انواع قرص روان در بازرسی از مخفیگاه این افراد خبر داد و اظهار داشت: مهتمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی معرفی شدند.

شجاعی در پایان با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک یا هرگونه اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ در سطح شهرستان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *کشف چوب جنگلی قاچاق در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، از کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق از یک خودروی نیسان در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ ابراهیم شجاعی  با اعلام این خبر، گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا حین گشت زنی، به یک خودروی نیسان حامل بار چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی بهشهر، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۲ تن چوب آلات جنگلی قاچاق از نوع درختان راش و توسکا کشف کردند.

سرهنگ شجاعی، خاطر نشان کرد: در این ارتباط راننده خودروی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.



انتهای پیام /۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار