دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
فرماندار ساری:
مدیریت در نظام جمهوری اسلامی باید میدانی و مردمی باشد
فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی باید جهادی، میدانی و مردمی باشد، گفت: مدیریت در این نظام سبک غربی نیست بلکه میدانی ‌و حضور در کنار مردم است.

زهرا شریفی - آوای خزر: محمدعلی نوبخت امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری تحقق شعار سال را مهم‌ دانست و گفت: نحوه حکمرانی در جمهوری اسلامی گفتگو و حضور در بین مردم است و آنچه که این حکمرانی را از دیگر کشورها متمایز می‌کند حضور مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی باید جهادی، میدانی و مردمی باشد، افزود: مدیریت در این نظام سبک غربی نیست بلکه میدانی ‌و حضور در کنار مردم است.

فرماندار ساری گفت: اگر برخی از مدیران در گذشته در حوزه فعالیت خود موفق نبوده‌اند دلیلش این بوده که به مدیران میدانی و جهادی اعتقاد نداشتند.

وی به نقش حلقه‌های میانی در اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و یادآور شد که این موضوع در احداث پل اروست بعد از ۲۸ سال انتظار خود را با حضور و همکاری دستگاه‌های اجرایی، پیمانکار و‌ مردم‌ به خوبی نشان داد.

نوبخت با تاکید بر وحدت ملی و امنیت ملی گفت: رفتار ما در حوزه‌های مختلف مبتنی بر وحدت و امنیت ملی است و مبانی دینی ما هیچ منافاتی با توسعه و آبادانی ندارد.

وی افزود: می‌توان با دین، خرد، تفاهم و تلاش برای رفاه و پیشرفت و توسعه شهرستان ساری گام‌ برداشت.

نوبخت به نقش روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانیت ما باید وارد میدان شوند و از ایمان مردم پاسداری کنند.

فرماندار ساری ادامه داد: هر کسی که بخواهد وحدت و‌ امنیت ما را زیر سوال ببرد بدون تعارف با او رفتار خواهیم کرد زیرا حفظ انقلاب برای ما مهم است.

نوبخت به فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد که از ۲ هزار پروژه نوسازی مدارس که روز گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح شد ۲۸ پروژه مربوط به استان بود که از این تعداد ۶ پروژه برای شهرستان ساری است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به واسطه اهمیت تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

نوبخت به در پیش بودن آغاز امامت حضرت ولیعصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» اشاره و تاکید کرد: موضوع مهدویت به خوبی در جامعه تبیین شود هرگاه فرهنگ مهدویت ملزم باشد هیچ بن‌بستی وجود ندارد.

وی به تلاش‌های شورا و شهرداری ساری برای همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر چه برخی معضلات و چالش‌ها در حوزه شهری وجود دارد اما شورا و شهرداری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

فرماندار ساری افزود: شهرداری ساری همچون گذشته به حوزه‌های فرهنگی به دستگاه‌های اجرایی کمک کند.

نوبخت به افتتاح ۲۲۳ پروژه شهرستان ساری با اعتبار ۹۲۳ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در دهه فجر پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: هر چند برخی از دستگاه‌های اجرایی باید در هفته دولت پروژه‌هایی را افتتاح می‌کردند اما کوتاهی کرده و این پروژه‌ها را به تعویق انداختند‌.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری گفت: در دولت سیزدهم هیچ مسئولی نباید با سیاسی کاری در خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مرکز استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است از همه دستگاه‌های مربوطه خواست تا ارتباط خود را با رسانه‌ها نزدیک کنند.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار