دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه زیارت اربعین منشأ و آغاز تمام حرکات به برکت خون شهدا است، گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود چیزی از قرآن و عترت باقی نمی‌ماند.
فرهنگ زیارت اربعین باید تبیین شود/ قیام امام حسین(ع) تثبیت‎کننده میراث انبیا شد

به گزارش آوای خزر از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام علی محمدی بعد از ظهر امروز در همایش زنان علویان تبرستان که در مرزن‌آباد برگزار شد اظهار کرد: اقدامی که در آن زمان مردم تبرستان و مردم این منطقه انجام دادند اثبات وفاداری به اهل بیت(ع) و قرآن بوده است.

وی این منطقه را جایگاه حامیان اهل بیت( علیهماالسلام) دانست و افزود: مرزن‌آباد دروازه ورود علویان به تبرستان بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم همراه حسن‌بن زید برای تشکیل حکومت علوی جان دادند، افزود: مردم این سرزمین در عمل نشان داده و با حسن‌بن زید بیعت کردند ولی به‌دلیل حکومت ظالمان، این حرکت مردم در تاریخ ثبت نشد.

محمدی با اشاره به دو اقدام مردم تبرستان که با علم و آگاهی بود، گفت: مردم تبرستان جواب وفاداری نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع) را نشان دادند و در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) ایستاده و با گفتن "نه" ، آنها را از حکومت ساقط کردند.

وی تأکید کرد: برای تجلیل از حمایت‌های آبا و اجداد فرهنگ قرآن و معارف و قرآن و اهل بیت(ع) تبیین شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت و وفاداری مردم به حسن‌بن زید، اظهار کرد: اگر وفاداری مردم به حسن بن زید(ع) نبود، وی موفق به تشکیل حکومت علوی نمی‌شد و این ها همه نشان از معرفت مردم منطقه نسبت به اهل بیت(ع) و قرآن دارد.

محمدی با بیان اینکه اگر این وفاداری‌ها و حمایت‌ها نبود نظام جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی امتداد حرکت مردم فهیمی است که به قرآن و اهل بیت(ع) جواب مثبت دادند.

وی با اشاره به اینکه باید قدر این مجالس را دانست، افزود: وحدت، ایمان، همبستگی و اخلاق از جمله دستاوردهایی است که باید در این مجالس تبیین شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اگر به دستورات قرآن و عترت عمل کنیم هرگز گمراه نخواهیم شد، تصریح کرد: مصداق این عمل، شهادت شهدای دروان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

محمدی ثبت نام چندصد نفر از مردم وفادار ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین عراق را نشان از عرض ارادت به مقام اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: مردم ایران در سایه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نصیحت و خیرخواهی مردم از هیچ چیزی دریغ نکرد، افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود مواریث انبیا از بین می‌رفت.

رئیس اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) کاری بالاتر از شهادت انجام داد و حقایت خود را ثابت کرد، گفت: امام حسین(ع) از آبروی خویش گذشت حرمتش شکسته شد و این آبرو را برای قرآن و اهل بیت گذاشت.

محمدی با بیان اینکه باید بدون هیچ گونه ترسی امیدوار باشیم که پیروزی از آن حق است، گفت: هرساله میلیون‌ها نفر در اجتماع بزرگ اربعین شرکت می‌کنند و این نشان از از پیروزی امام حسین(ع) است چرا که اثری از یزید و شمر نیست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ زیارت اربعین را پیاده کرد، گفت: زیارت اربعین منشأ و آغاز تمام حرکات به برکت خون شهداست و اگر قیام امام حسین(ع) نبود چیزی از قرآن و عترت باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ 1012

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار