کاربردهای رسانههای اجتماعی و به کارگیری آنها توسط سازمانهای مدیریت مقصد و همچنین ارائه کنندگان خدمات به گردشگران، زمینه توسعه و ارتقای بازار گردشگری را موجب و از مزیتهای حضور گردشگران انتفاع لازم را میبرند.
ضمن اینکه رسانههای مذکور به عنوان ابزار نوین و آنلاین منبع اطلاعاتی بسیار مهم در شناخت و معرفی منابع و جاذبههای ناشناخته و کمتر شناخته شده و شناساندن بازارهای هدف جدید گردشگری داخلی وخارجی هستند.
رسانههای اجتماعی به سازمانهای مدیریت مقصد این امکان را میدهد تا با تشخیص گونههای مختلف گردشگران با ذائقهها وعلائق خاص نسبت به ایجاد و توسعه خدمات، امکانات و تسهیلات متناسب با جامعه هدف در جهت ترویج و رونق گردشگری خاص و جایگزین که از سیاستهای عدم تخریب یا به حداقل رساندن تخریب منابع طبیعی ومحیط زیست و جایگزین مناسب گردشگری انبوه، توزیع عادلانه گردشگران، درآمد و اشتغال است، برنامه ریزی کنند.
دیگر سخن اینکه رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری توانمند در ایجاد و توسعه ارتباط بین بازارعرضه و بازار تقاضا گردشگری است و فضایی را ایجاد میکنند تا از بازخوردهای نظرات گردشگران نسبت به عملکرد خود آگاه و سطح کیفیت خدماتی که ارائه داده و میدهند، موردارزیابی قرارگیرند.
انتهای پیام/
برچسبها :