به گزارش آوای خزر، فریدون کلبادینژاد در نشست علمی و تخصصی «بررسی چالشهای پیش روی تحول در زیستبوم جدید منابع انسانی آموزش و پرورش» اظهار داشت: معلمان باید طراح آموزشی، تسهیلگر یادگیری، خلاق و انعطافپذیر باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای نسل جدید دانشآموزان باشند. وی تأکید کرد: دانشآموزان امروز هوشمند، متنوعطلب و در معرض خطر هستند و معلمان باید مجهز به مهارتهای نوین و سواد دیجیتال شوند.
چالشها و الزامات تحول آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به چالشهای موجود گفت: مقاومت فرهنگی در برابر تغییر، ضعف زیرساختهای فناورانه در مناطق محروم، شکاف نسلی، مشکلات انگیزشی و ضعف در نظام رتبهبندی از مهمترین موانع تحول به شمار میرود. وی افزود: تفویض اختیار در جذب معلمان بومی، ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان، توجه به صلاحیت حرفهای، تأمین منابع مالی و ایجاد عدالت آموزشی از اولویتهای اصلی است.
کلبادینژاد خاطرنشان کرد: معلمان باید علاوه بر آموزش علمی، توانمند در تربیت تمامساحتی دانشآموزان باشند و با تقویت مهارتهای ارتباطی و نوآوری، محیطی شاداب و انگیزهبخش برای یادگیری ایجاد کنند. وی در پایان تأکید کرد: موفقیت در تحول آموزش و پرورش در گرو توجه همزمان به قوانین استخدامی، رتبهبندی، بازنشستگی و ایجاد انگیزههای رفاهی و مالی برای معلمان است.
انتهای پیام/