دبیر و طراح پروژه "ساری پایتخت گردشگری اکو" بیان کرد
ارائه مدل جدید اقتصاد گردشگری در رویداد ساری ۲۰۲۲
دبیر و طراح پروژه ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو گفت: این رویداد بزرگ به دنبال ارائه مدل جدیدی از اقتصاد گردشگری است که تمامی ابعاد از محیط زیست و منابع طبیعی تا خردهفرهنگها را در بر دارد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، رویداد بزرگ ساری ۲۰۲۲ و "ساری پایتخت گردشگری" که با حضور کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) و کشورهای موفق و صاحبنام در حوزه گردشگری به میزبانی این شهر فرهنگی، تاریخی و گردشگری برگزار میشود.
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دایر است و لوگوی این رویداد مهم نیز رونمایی شده است.

"علی ماهفروزی" دبیر اجرایی ساری پایتخت گردشگری اکو، امروز در جمع خبرنگاران، فرصتی که برای معرفی مازندران و جاذبههای آن در سطح بینالمللی بهوجود آمده است را بخشی از توسعه دانست که گردشگری را در مدل جدیدی ارائه خواهد داد.
وی با بیان اینکه ثروتآفرینی از طریق گردشگری باید از شکل ظاهری و تئوری خارج و در دنیای واقعی و عملی شکل بگیرد، معتقد است که مزارع و کشتزارها و حتی واحدهای صنعتی، بنادر و فرودگاهها و راهآهن نیز در کنار دشت، دریا و جنگلهای بینظیر استان فرصتی برای اقتصاد گردشگری هستند.
ماهفروزی با اشاره به ظرفیتهای فراوانی که به اقتصاد گردشگری در مازندران میانجامد و از رامسر تا گلوگاه مملو از ثروتهای طبیعی و تاریخیست، اظهار داشت که باید فضاهای پنهان در مازندران را با پیوست زیستمحیطی و توجه به میراث و منابع طبیعی بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
دبیر اجرایی و طراح رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۲ با تأکید بر اینکه مازندران باید مقصد بینالمللی گردشگری باشد، یادآور شد که این اتاق عظیم یک "پروپاگاندا" فرهنگیست و باید با مدیریت و سازماندهی فکری، به اهداف اقتصادی آن دست یابیم.

"سیفالله فرزانه" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز معتقد است که ما همه ظرفیتهای طبیعی و تاریخی و گردشگری را در استان داریم، اما نیازمند زیرساختهای لازم برای برگزاری رویداد ۲۰۲۲ ساری هستیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه اقتصاد ابعاد گستردهتری یافته و اقتصاد گردشگری تا ورزشی را شامل میشود، بیان کرد: نیاز است که تمامی دستگاهها برای انجام هر چه بهتر این رویداد پای کار باشند و هر یک نقش خود را بهدرستی ایفا کنند.
فرزانه همچنین گریزی به بخشنامهها و دستورالعملهایی زد که در حوزه ساخت و سازهای گردشگری، تفکیک اراضی، واگذاری مناطق نمونه گردشگری و نظایر آن در کشور داریم که میراث هیچ دخالتی در آن ندارد.
وی خواستار احصا نقش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری و میراثی شد.

"مهران حسنی" معاون گردشگری مازندران، به بیان اهمیت نشستها و اطلاعرسانی دقیق درباره اتفاق ساری ۲۰۲۲ پرداخت و معتقد است که برای بهوجود آمدن یک مقصد گردشگری باید ابتدا آیتمهای جاذبهای آن را مد نظر قرار بدهیم.
وی تأکید کرد که هر فرد و مجموعه دخیل در رویداد مهم ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو باید نقش خود را بهدرستی ایفا کنند.
حسنی ادامه داد: اگر به دنبال بازار جدید و نوظهور در گردشگری هستیم، باید ذائقه و نیاز گردشگران را بشناسیم و محصول مطابق با ذائقهها و فرهنگهای مختلف را تدوین کنیم.
این رویداد مهم با مشارکت تمامی سازمانها، نهادها و ادارات در یک مسیر مشخص به موفقیت دست مییابد.
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
دبیرخانه "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" در ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
انتهای پیام/ ۱۰۰۱