به گزارش آوای خزر از ساری، نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران صبح امروز به ریاست مهدی یونسی رستمی استاندار و با حضور اعضا و مجمع خیران با دو دستور کار رسیدگی به وضعیت هنرستانها به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات، و همچنین برنامههای هفته معلم در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.
استاندار مازندران ابتدا با قدردانی از زحمات آقای «کمالی» مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان، انتصاب «فریدون کلبادینژاد» به سمت سرپرست این ادارهکل را فرصتی برای تغییرات خوب در حوزه تعلیم و تربیت دانسته و گفته که به وزارتخانه نیز اعلام کرده بودم که ایشان بهترین گزینه است.
یونسی رستمی با بیان اینکه هر کاری در حوزه آموزش و پرورش از دستم بر بیاید کوتاهی نمیکنم، اضافه کرد که «هر جایی با کمبود نقدینگی، تجهیزات و دیگر مسائل مربوط به این حوزه مواجه شدید، حتما گزارش بدهید تا اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنیم، جلسات رفع مشکل نیز سریع و بدون وقفه برگزار شود».
او با اشاره به اینکه از افزون بر ۴ هزار مدرسه در مازندران، یکهزار و ۲٠٠ مدرسه استحکام کافی ندارند، گفته «بیش از ۱۰۰ مدرسه نیز نا ایمن هستند که از این تعداد، تا هفته دولت امسال، ۲۰ مدرسه به بهرهبرداری میرسد».
رییس شورای آموزش و پرورش مازندران با انتقاد از اینکه «در چهار ماهی که آمدهام خیران آموزش و پرورش کار خاصی انجام ندادهاند»، تاکید کرد که اولویت را به مدارس ناایمن دادیم و و اینکه شاخصهای آموزش و پرورش را ارتقا بدهیم و در نتیجه نیز کیفیت آموزشی را بالا ببریم.
او در ادامه خواستار تسریع در تغییر این وضعیت شد و اعلام کرد که با رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان صحبت کردم و ایشان اعلام آمادگی کرد که در خصوص تامین تجهیزات مدارس کمک خواهد کرد.
یونسی رستمی معتقد است؛ اگر زیرساخت آموزشی اصلاح شود؛ مهندس، پزشک، معلم، و دیگر شغلها میتوانند در جای خود و به صورت تخصصی بیایند و مشکلات کشور را حل کنند، لذا در حوزه آموزش و پرورش به این دلیل که منجر به ارتقا و توسعه و قدرتمندی کشور میشود».
او ادامه داد: «نیروهای با استعداد زیادی در همین استان وجود دارند و، چون برنامهریزی درستی نداریم، این سرمایهها به هدر میرود، ما آمدیم کار کنیم و پاسخگوی مردم باشیم و به مردم جواب بدهیم و اگر نمره مثبت از آنها گرفتیم؛ رضایتمندی عمومی جلب میشود».
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: «شورای آموزش و پرورش سیاسی نیست و یک نهاد مشورتی و تصمیمساز برای ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش است و نظاممسائل حوزه تعلیم و تربیت را بررسی میکند».
او در پایان با اشاره به موضوع عدالت آموزشی معتقد است که عدالت آموزشی باید با کیفیت آموزشی همراه باشد؛ یعنی ممکن است خانوادهای بتواند فرزندش را با بکارگیری بهترین اساتید به مدارج عالی برساند، اما اگر این فرصت برای سایر خانوادهها نیست، اما باید فرزندشان در مدرسه از کیفیت آموزشی خوب بهرهمند و در این زمینه نباید خلأ وجود داشته باشد».
انتهای پیام/۱۰۰۱/