دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مخبر در ستاد انتخابات:

کارت ویژه نمایندگان نامزدها بدون محدودیت صادر شد

کارت ویژه نمایندگان نامزدها بدون محدودیت صادر شد
سرپرست ریاست جمهوری گفت: برای اطمینان کاندیداها کار خوبی که وزیر کشور انجام دادند این بود که بدون هیچ محدودیتی نامزدها می‌ توانستند ناظر در پای صندوق بگذارند و کارت برایشان صادر شده، با وجود اینکه باید از قبل درخواست می دادند اما دیشب تا آخر شب هر کاندیدی نماینده معرفی کرد برایش کارت صادر شده است.

فرزانه حسنی - تهران - آوای خزر، محمد مخبر صبح امروز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ضمن درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اظهار کرد: خلأ وجودی رئیس جمهور فقیدمان آیت الله رییسی در جای جای کشور به صورت بارز خود را نشان می دهد و ما فکر نمی‌ کردیم چنین روزی داشته باشیم اما تقدیر چنین شد.

وی افزود: برکت حضور ولی فقیه سبب شد تا ما این دوره سخت را در شرایط سخت دشوار سر بگذاریم و امیدواریم با انتخاب مهمی که مردم عزیزمان انجام خواهند داد مسیر شهدای خدمت ادامه پیدا کند. 

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: مردم وظیفه ای دارند و همان طور که رهبری فرمودند به دنبال حماسه تشییع شهدای خدمت ایشان گفتند همین حماسه در انتخابات هم اتفاق می افتد و مردم آن را شکل می‌ دهند و امیدواریم امروز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای باشیم.

مخبر در ادامه تاکید کرد: مردم از ابتدای انقلاب همیشه وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و خصوصا در انتخابات ها، غیرتمندانه حضور پیدا کردند و مولفه اصلی اقتدار و امنیت را رغم زدند.

وی تصریح کرد: حکومت و دولت نیز وظایفی دارند، اول این که بستر این حماسه حضور را فراهم کنند و خوشبختانه با تلاش های بسیار خوب وزیر کشور و معاونینشان این کار به خوبی انجام شده و صندوق ها و شعبات مناسب به خوبی فراهم شده به شکلی که نقطه ای در داخل و خارج نیست که امکان رای دادن وجود نداشته باشد.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: از دیگر وظایف دولت بحث امنیت انتخابات است و خوشبختانه این بخش نیز به خوبی انجام شده و نگرانی به لحاظ امنیتی در کشور نداریم.

وی افزود: از دیگر مسائلی که وزیر کشور و شخص رهبری و شورای نگهبان حساس بودند این است که رای مردم را حق الناس می دانند و مواظبت از آن وظیفه دولت و کشور است و برای آن برنامه ریزی خوبی شده است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: روشی که در ایران برای رای گیری انجام می شود روشی نیست که انحراف در نتیجه کلی اتفاق بیفتد و در این ۴۴ سال ما هیچ موردی نداشتیم، ممکن است در حد شهرستان و روستاهای در انتخابات شورا شاید  موارد اندکی باشد اما در سطح کلی مشکلی نبوده، اگرچه برای اطمینان کاندیداها کار خوبی که وزیر کشور انجام دادند این بود که بدون هیچ محدودیتی نامزدها می‌ توانستند ناظر در پای صندوق بگذارند و کارت برایشان صادر شده، با وجود اینکه باید از قبل درخواست می دادند اما دیشب تا آخر شب هر کاندیدی نماینده معرفی کرد برایش کارت صادر شده است.

به گزارش آوای خزر، مخبر در پایان گفت: امیدوارم شاهد حضوری پرشور، سالم و با نتیجه خدمت به مردم عزیز کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار