دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

کشف ظرفیت های اقتصادی با تشویق سرمایه گذاران/ نرخ ارز متناسب با درآمدها، تک نرخی شو

کشف ظرفیت های اقتصادی با تشویق سرمایه گذاران/ نرخ ارز متناسب با درآمدها، تک نرخی شو
سجاد وهابی کارشناس جوان اقتصادی گفت: عدم انضباط مالی دولت ها، هزینه و درآمدها باید منطقی و باضابطه باشد فلذا نرخ ارز باید متناسب با درآمدها و واقعیت های اقتصادی در جهت رفع نیازهای اساسی مردم کنترل و تک نرخی شود.

فرزانه حسنی - آوای خزر: سجاد وهابی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به شمار مشکلات در ایران، اظهار کرد: کاهش تولیدات به دلیل افزایش هزینه ها، عدم تامین مالی قیمت گذاری دستوری، عدم رقابت بخش خصوصی بانگاه های بزرگ دولتی، تحریم ها، رانت، فساد و رشوه در تولید و توزیع نمونه ای از این مشکلات محسوب می شوند.

 وی افزود: هنگامی که عرضه و تقاضا برای یک محصول بهم میخورد باعث کاهش یا افزایش قیمت ها می گردد، و ایران معمولا دچار کاهش تولید کل در کشور است.

این کارشناس جوان اقتصادی با بیان اینکه افزایش تولید اگر از طریق حمایت دولت ها در دستور کار قرار بگیرد شاهد تعادل و ثبات و آرامش در سطح جامعه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات تولید، دغدغه های بخش خصوصی، موانع تولید و تامین نیازهای اساسی، محصولات استراتژیک، کشف ظرفیت های اقتصادی با تشویق سرمایه گذاران، ایجاد فرصت شغلی، همه این موارد در داشتن روحیه جهادی و اعتماد به نفس و تلاش مستمر همراه با نوآوری و پرداخت تسهیلات مناسب برای حمایت از تولید کنندگان داخلی به خصوص در نظر گرفتن بخش کشاورزی از دهه های گذشته تا به امروز بخواهیم جبران کنیم.

وی تصریح کرد: عدم انضباط مالی دولت ها، هزینه و درآمدها باید منطقی و باضابطه باشد فلذا نرخ ارز باید متناسب با درآمدها و واقعیت های اقتصادی در جهت رفع نیازهای اساسی مردم کنترل و تک نرخی شود.

این محقق جوان حوزه اقتصادی با تاکید بر اینکه بساط ارز چند نرخی باید برچیده شود، اظهار کرد: زیرا موجب جلوگیری از رانت خواری عده ای خاص می شود، ارز چند نرخی در نهایت به دست مصرف کننده نهایی نمی رسد و شاهد آن هستیم که کالاها به قیمت ارز بازار معامله می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: مهمترین کار کنترل هزینه از سمت بودجه، سامان دادن به شبکه بانکی، کنترل رشد نقدینگی، ایجاد منابع جدید دولت، افزایش درآمد مالیاتی مالیات بر فعالیت های غیرمولد و بازارهای سفته بازانه می باشد.

 وهابی در پایان گفت: یکی از مشکلات کشور و نوسان گیری در بازارهای ارزی سکه، مسکن و خودرو باعث افزایش حباب کاهش قدرت خرید مردم، عدم تعادل در بازار، تغییر در سیاست دولت در اخذ مالیات برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و بازار مالی بعنوان امن ترین راه تامین مالی برای شرکت های تولیدی بازار سرمایه شرکت ها با حمایت ویژه از بازار سرمایه، جذب سرمایه گذاری شرکت های دولتی و خصوصی فراهم کند و ایجاد باز توزیع درآمدی با شناسایی مودیان جدید و کاهش فرار مالیاتی تامین مالی تولید هزینه ها کاهش داده که در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده کالا شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار