دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
با حضور وزیر ورزش و جوانان

فاز نخست پروژه پل تا پل ساری بعد از ۱۲ سال افتتاح شد

فاز نخست پروژه پل تا پل ساری بعد از ۱۲ سال افتتاح شد
فاز نخست پروژه سید الشهدای خدمت (پل تا پل) ساری با حضور وزیر ورزش و جوانان پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری مردم به بهره‌برداری رسید.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: فاز نخست پروژه سید الشهدای خدمت ساری (پل تا پل) شامگاه چهارشنبه سیزدهم تیرماه با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ساری، فرماندار، نمایندگان ساری و میاندورود، شهردار و اعضای شورای شهر و همچنین جمعی از مردم ساری رسماً به بهره‌برداری رسید.

به گفته محمدحسین قبادی شهردار ساری، طول طرح پل تا پل یعنی از پل کابلی روی دریاچه تجن در منتهی‌الیه جنوبی پارک ملل تا پل شهیدان نوری در ذغالچال ۲ هزار و ۴۰۰ متر به عرض ۲۶ متر است که امروز ۱۶۰۰ متر یعنی دو سوم آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه برای ۸۰۰ متر پایانی نیز در سفر دور دوم هیأت دولت به مازندران ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری ساری گذاشته شده است، عنوان کرد که این میزان برای ابنیه و تملک کفایت نمی‌کند و درخواست داشت که این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد که شهرداری بتواند این طرح را تا پایان سالجاری به اتمام برساند.

شهردار ساری گفت: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در مسیر طرح و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای ابنیه فنی پل کابلی برای فاز نخست برآورد شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر درخواست اهالی کوی استقلال در خصوص نصب سرعت‌گیر در این مسیر اظهار داشت: نظر ما این است که ترافیک شهر به وسیله دوربین‌های کنترل سرعت انجام شود و سرعت‌گیر شاید روش منسوخی باشد، اما با این حال شورای ترافیک باید تصمیم بگیرد.

او همچنین با قدردانی از همه کسانی که در این طرح سهیم بوده‌اند، افزود: طرح پل تا پل به نام سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شده است، این طرح توسط شهرداری از محل درون‌سپاری به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته پرویز شعبانی رییس شورای شهر ساری، طرح پل تا پل از یکسو مناظر زیبایی برای گردشگری دارد و از سوی دیگر به روان‌سازی ترافیک شهر ساری کمک می‌کند.

رضایت مردمی از افتتاح فاز یک پروژه پل تا پل ساری

به گزارش آوای خزر؛ یکی از اهالی کوی استقلال در مسیر این طرح به خبرنگار ما گفت: از اینکه آزادسازی و زیرسازی و آسفالت انجام شده است از مسوولان مربوطه به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر راضی هستیم. 

خانم احمدی ادامه داد: اینجا مخروبه بود، تیغ و خار و خاشاک داشت. بچه‌ها که مدرسه می‌رفتند خیلی می‌ترسیدند. این اواخر که پروژه متوقف شده بود وسایل نقلیه ما خیلی آسیب می‌دیدند. 

او این را هم گفت که ساعت ۱۲ شب به بعد موتورسیکلت و خودورها با شتاب بالایی از این مسیر تردد می‌کنند و از مسئولان تقاضا داریم که برای این مسیر فکری بکنند مثلا دست‌انداز و سرعت‌گیر بگذارند.

 پروژه پل تا پل شهر ساری که منظره زیبایی نیز دارد، در سال ۱۳۹۱ کلنگ‌زنی و در سال ۱۳۹۹ متوقف شد، پس از آن نیز در مدتی به کندی پیش رفت و دوباره وقفه ایجاد شد، با آمدن شهردار جدید ادامه این طرح با قوت ادامه یافت و نهایتا در کمتر از یکسال فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و لبخند رضایت بر لب مردم نشاند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار