دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
امام جمعه ساری:

ارز ترجیحی از برنج وارداتی برداشته شود

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری از دولت خواست که برای واردات برنج از ارز ترجیحی استفاده نشود و این موضوع که خواسته رئیس جمهور شهید در سفر دوم به مازندران بوده، مورد توجه باشد.

زهرا شریفیآوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت برنج، از دولت چهاردهم  خواست در این سه چهار ماه برنج خارجی وارد نشود، برنج‌های وارداتی موجود در بنادر توزیع نشود و  اینکه برای واردات برنج از ارز ترجیحی استفاده نشود، همان آخرین مصوبه‌ای که شهید رئیسی در سفر به مازندران در جمع وزرا و مسئولان داشتند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مجلسی‌ها و رئیس جمهور جدید که عضو مجلس قبل بودند، افزود: ایشان یازده ویژگی کسانی را که بناست مسئولیت بگیرند را مطرح کردند؛ امین بودن، صادق بودن، متدین بودن، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی بودن، ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به آینده و افق، تشرع و متشرع بودن، پاک‌دستی و صداقت، اینکه سابقه سوء نداشته باشند، نگاه ملی به کشور داشته باشند، کارآمد و انقلابی باشند، از جمله این معیارهاست که رئیس جمهور و مجلس باید با هم رعایت کنند.

محمدی لائینی به ۵ مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه مهمان شهر‌هاست و با مهمان باید خوش‌رفتاری کرد.

وی به وجود ۸۸ شهید در حوزه نمازجمعه استان و ۱۲ شهید در ستاد نمازجمعه ساری اشاره کرد و افزود: نمازجمعه پایگاه توحید و وحدت است، این نماز تقویت و توسعه فهم و مبارزه با وهم، سنگر انقلاب، پرورشگاه شهیدان و قدمگاه شهدا است.

امام جمعه ساری گفت: تمام شهیدان ما اهل نمازجمعه بودند، نماز جمعه پایگاه خدمت است، شعار روز نمازجمعه امسال نیز همین است.

ارز ترجیحی از برنج وارداتی برداشته شود
خطیب نماز جمعه ساری به ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: منافقین نیرو‌های خود را جمع کرده و عملیاتی را بعد از قطع‌نامه ۵۹۸ ترتیب داده‌اند تا امروز مهران و فردا تهران را بگیرند؛ اما ملت به پاخواست و آنها نتوانستند و مازندران ما نیز نقش موثری ایفا کرد.

آیت‌الله لائینی با اشاره به روز جهانی «شیر مادر» گفت: متأسفانه فرزند شیرخوار کم داریم و باید به مسأله جمعیت و فرزندآوری توجه تا جمعیت به سمت جوانی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و افزود: کنگره‌ای به مناسبت گرامیداشت این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تابستان و فصل گرما نیاز به صرفه‌جویی دارد، گفت: مصرف گاز، برق و آب نیاز به رعایت دارد، معدل ما در دنیا چند برابر است.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما