دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
با هدف حمایت از تولید داخل و شناسایی بازار فروش؛

هشتمین جشنواره انجیر ایران در گلوگاه مازندران آغاز شد/ پرورش انجیر سفید در ۱۵۰ هکتار از اراضی گلوگاه

هشتمین جشنواره انجیر ایران در گلوگاه مازندران آغاز شد/ پرورش انجیر سفید در ۱۵۰ هکتار از اراضی گلوگاه
هشتمین جشنواره ملی انجیر به شکرانه‌ی برداشت این میوه شیرین بهشتی در گلوگاه مازندران که تاکنون ۱۵۰ هکتار از باغات این شهرستان به پرورش آن اختصاص یافته است، از امروز دوشنبه آغاز به کار کرد و تا ۳۰ مردادماه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب ادامه دارد.

آوای خزر - علی‌اصغر فتوحی: هشتمین جشنواره مرغوبترین انجیر کشور در شهرستان گلوگاه با نام شکرانه برداشت انجیر، با هدف حمایت از تولید داخلی از امروز ۲۲ مرداد آغاز به‌کار کرد و مراسم افتتاحیه فردا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

مهدی باباجانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه امروز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: اگر می‌خواهیم به رفاه، امنیت و اشتغال شهرستان برسیم باید از تولید داخلی حمایت کنیم که برپایی این جشنواره فرصتی جهت تقدیر از تولیدکنندگان موفقدر بخش کشاورزی و بستری برای فروش و عرضه محصولات و فرآورده‌های انجیر است.

وی ادامه داد: گلوگاه شرقی‌ترین شهرستان، محور مواصلاتی سه استان شمالی به جنوب کشور است و این شهرستان در جغرافیای خزری و به خاطر موقعیت سوق‌الجشی و قرار گرفتن در آب و هوای گرم مدیترانه‌ای، درخت انجیر را که از میوه‌های بهشتی است در خود پرورانده است.

باباجانی با بیان اینکه گلوگاه با داشتن بیش از ۱۵۰ هکتار باغ  از گونه‌های متفاوت انجیر به‌عنوان مهد انجیر شیرین در بین استان‌های شمالی مشهور است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اظهار داشت: انجیر در شرایط خاص جغرافیایی که سرشار از خاک مناسب و رطوبت لازم برای کشت این درختان مثمر است در چهار گونه شامل سفید، زرد، زعفرانی و سیاه رشد می‌کند.

هشتمین جشنواره انجیر ایران در گلوگاه مازندران آغاز شد/ پرورش انجیر سفید در ۱۵۰ هکتار از اراضی گلوگاه

وی در ادامه با اعلام اینکه برداشت انجیر از اوایل ماه مرداد آغاز و تا اواسط پاییز ادامه دارد، افزود: جشنواره انجیر نیز در گلوگاه طی سنوات گذشته در مرداد برگزار می‌شد و امسال نیز انجام گرفته است.

باباجانی یادآور شد: به خاطر شیوع ویروس کرونا و تلاقی آن با ایام سوگواری محرم و صفر متاسفانه با چهار سال وقفه، امسال با نامی دیگر، این جشنواره به‌مدت یک هفته دایر است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد: این جشنواره در ۵۲ غرفه طراحی شده و تا ۳۰ مردادماه در بقعه متبرکه آقا سید محمد هشتیکه میزبان مراجعان است. در کنار غرفه‌های انجیر و فرآورده‌های آن، محصولات باغی و زراعی، و تولید انجیر به همراه صنایع دستی نیز بر پا شده است.

وی بیان کرد: فروش نهال، میوه و فرآورده‌های انجیر به قیمت نیم‌بها در نیمی از غرفه‌های این جشنواره عرضه می‌شود.

هشتمین جشنواره انجیر ایران در گلوگاه مازندران آغاز شد/ پرورش انجیر سفید در ۱۵۰ هکتار از اراضی گلوگاه

به گزارش خبرنگار ما، انجیر یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که از دیرباز در بین مردم دنیا و ایران طرفداران زیادی دارد. انجیر با قدمت حدود ۳ هزار ساله، خواص دارویی فراوانی دارد که خوراکی‌های خوش‌طعمی مانند مربا، شکلات، برشتوک، مارمالات، انواع آش، بستنی و انواع دسر از این میوه بهشتی و پرخاصیت تهیه می‌شود.

انجیر از میوه‌هایی است که طب سنتی برای آن فواید زیادی بر شمرده که کاهش فشار خون و وزن، جلوگیری از سرطان سینه، بالا بردن تراکم استخوان، برطرف کردن سیاه سرفه و ذات‌الریه، جلوگیری از سوء هاضمه، کاهش حرارت بدن، افزایش ادرار و رفع یبوست بخشی از این خواص است.

انتهای پیام/۱۰۰۳/

| دبیر: آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما