دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده وزیر تعاون،

مشکلات بازنشستگان فولاد مازندران بررسی شد/ تأکید بر حل ریشه‌ای مشکلات حقوق و درمان

مشکلات بازنشستگان فولاد مازندران بررسی شد/ تأکید بر حل ریشه‌ای مشکلات حقوق و درمان
بازنشستگان فولاد مازندران که بخشی از جامعه ۸۳ هزار نفری این مجموعه در کشور هستند در حضور مسئولان به بیان مشکلات مربوط به درمان و همسان‌سازی حقوق پرداختند و بر حل ریشه‌ای آن تأکید کردند.

به گزارش آوای خزر از ساری، نشست بررسی مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد استان مازندران با حضور سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد کشور، معاونان ایشان و همچنین نماینده‌ای از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیمه آتیه‌سازان و نمایندگان بازنشستگان فولاد در سالن جلسات دخانیات ساری و طی دو جلسه با دو موضوع متفاوت برگزار شد.

ابتدا به موضوع درمان بازنشستگان صندوق فولاد پرداخته و گلایه‌مندی‌های آنها عنوان شد. عمده اعتراضات به داروخانه و بیمارستان طرف قرارداد بود که مقرر شد در اسرع وقت این نقیصه برطرف شود.

به گفته مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، از ۸۳ هزار جامعه هدف این صندوق در کشور ۷ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در مازندران و از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه سوادکوه هستند.

سید حجت کاظمی به خبرنگار ما گفت: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفری به مازندران داشتیم که برای مشکلات بازنشستگان فولاد چاره‌اندیشی شود، یکی از آنها درمان بود، چون آنها از سالیان سال در مشاغل سخت مشغول کار بودند لذا یک فول‌درمان و درمان ویژه دارند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نمایندگان بازنشستگان، در قرادادی که بیمه آتیه‎سازان حافظ با آنها بسته بود این بیمه عقد قراردادی با نمایندگان در شهرستان‌ها ندارد لذا مقرر شد در اسرع وقت بیمه آتیه‌سازان در مراکزی که عقد قرارداد ندارد این امکان را فراهم کند و قرارداد را در جهت خدمت به این عزیزان انجام بدهد.

در همین زمینه علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با انتقاد از عملکرد بیمه‌ای و نارضایتی‌های ایجادشده برای جامعه هدف، اعلام کرد: مشکلات مرتبط در حوزه درمان تکمیلی و مستقیم و پایه بازنشستگان را شنیدیم، تصمیمات خوبی در جلسه گرفته و مقرر شد در کوتاه‌مدت توسط صندوق بیمه‌گر، مشکلات را در سوادکوه، قائمشهر و ساری که جایگاه و پایگاه آنهاست را حل و رفع کنند و در درازمدت نیز جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون با پیشنهاداتی که خود صندوق ارائه دادند؛ تصمیمات ریشه‌ای و متناسب با شأنیت این بازنشستگان اخذ شود.

موضوع دوم نیز مربوط به دغدغه بازنشستگان فولاد به قانون همسان‌سازی بود که در سال ۱۳۹۹ شکل گرفته است، در این زمینه نیز مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشوراعلام کرد: آقای بابایی کارنامی نظرات و مطالبات بازنشستگان را شنیدند و قرار شد با هم جلسه‌ای را با حضور وزیر تعاون داشته باشیم که بتوانیم راهکار‌هایی را در جهت رفع مشکل داشته باشیم، اگر نیاز به اصلاح قانون و سایر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باشد را انجام بدهیم.

وی همچنین به بحث اجرای همسان‌سازی مرتبط با سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: طبق قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال جاری مقرر شده که حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان افزایش پیدا کند، که این هم در سه سال است که سال اول حدود ۴۰ درصد، و دو سال بعد هر کدام به میزان حدود ۳۰ درصد همسان‌سازی باید انجام شود.

مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد مازندران بررسی شد/ تأکید بر حل ریشه‌ای مشکلات حقوق و درمان
سید حجت کاظمی ادامه داد: قانون مرتبط با آن ابلاغ شد و دولت نیز آیین نامه‌ای را ابلاغ کرد، اما این آیین‌نامه نیاز به اصلاحاتی داشت که وزارت تعاون نظرات بازنشستگان را پذیرا شد و قرار شد با حضور وزیر و بابایی کارنامی اگر نیاز به اصلاحی دارد صورت بگیرد، به محض اینکه اصلاح شود احکام مربوط به آن نیز ابلاغ و افزایش حقوق اعمال می‌شود.

علی بابایی کارنامی نیز در همین زمینه به خبرنگار ما گفته است: باید کار اساسی برای ۸٠ هزار بازنشسته در صندوق فولاد داشته باشیم و نمی‌پذیرم که دو ماه دیگر کارگران فولاد تجمع کنند و بیاییم جلسه بگذاریم تا حل شود.   کار باید ریشه‌ای دنبال شود و مسکن‌وار نباشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حوزه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دو بحث داریم؛ تصریح کرد: یکی مربوط به سال ۱۳۹۰ به بعد است که مطالبه دارند و باید یک جلسه کوتاه‌مدت و پیگیری درازمدت داشته باشیم، اما در بحث اجرای قانون ۴۰، ۳۰، ۳۰ که در قانون برنامه هفتم برای بازنشستگان لشکری، کشوری، تأمین اجتماعی و فولاد هم هست، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق حمایت پیگیری می‌کنیم تا بازنشستگان ما کمترین مشکلات را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این جلسه نمایندگان کارگران دخانیات ساری نیز گفتگویی با علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین حجت کاظمی مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور در خصوص تغییر وضعیت کارگان حجمی که بالای ۱۳ سال در این شرکت فعالیت داشتند انجام شد، و نماینده مجلس اعلام کرد که این موضوع را برای کارگران با سابقه ۱۰ سال به بالا در همه شرکت‌ها پیگیر هستیم که انشاالله از دغدغه‌های آنها در مسائل معیشتی کم شود.

نشست بررسی مشکلات حوزه درمان و حقوق بازنشستگان صندوق فولاد با بازدید اعضای حاضر در این رویداد، از خط تولید شرکت دخانیات ساری به پایان رسید.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما