دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
رئیس کل دادگستری مازندران:

تکریم ایثارگران و خانواده شهدا تکلیف است

تکریم ایثارگران و خانواده شهدا تکلیف است
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دستاورد‌های دفاع مقدس باید برای مردم تبیین شود، افزود: تکریم ایثارگران و خانواده شهدای گرانقدر، تکلیف و امری ضروری است.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی در جلسه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس دستگاه قضایی استان، با تبریک هفته وحدت و در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور ایثار فرزندان ایران اسلامی است که از خود گذشتند تا اسلام و انقلاب پایدار بماند و بر همه ما تکلیف است که از دستاورد‌های شهدای گرانقدر حراست و پاسداری کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه جاری شود، بر لزوم مطالعه وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تببین ایثار رزمندگان در دفاع از ایران اسلامی است و باید از همه ظرفیت‌های دادگستری مازندران و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان برای تشریح دستاورد‌های دفاع مقدس و برگزاری باشکوه مراسم این هفته، استفاده شود.  

پوریانی همچنین با یادآوری حماسه آفرینی لشکر ۲۵ کربلا در ماموریت‌های مهم دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مختص یک هفته خاص نیست و باید همواره مد نظر و مورد توجه ویژه قرارگیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران، تکریم ایثارگران و خانواده شهدای گرانقدر را تکلیف و امری ضروری دانست و گفت: امنیت امروز جامعه مرهون خون پاک شهیدان است و تکریم خانواده شهدای گرانقدر، فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند.

تکریم ایثارگران و خانواده شهدا تکلیف است

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس به جامعه نورانیت و معنویت داد و روحیه فداکاری و ایثار و مجاهدت در راه خداوند متعال را تقویت کرد.

سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» تصریح کرد: دفاع مقدس مکتب جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری برای ملت ایران است و باید تلاش شود این ارزش‌های اسلامی ارزشمند به نسل‌های آینده منتقل شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه یاد شهیدان باید زنده نگاه داشته شود، تاکید کرد: آمادگی و تعامل بسیار خوبی در مجموعه دستگاه قضایی استان برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس وجود دارد که باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

سلامی افزود: امروز جامعه اسلامی نیازمند تقویت فضای معنوی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که قطعاً تحقق این مهم آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: آموزه‌های دفاع مقدس می‌تواند به عنوان جایگزین حبس در برخی جرائم مورد توجه قرار گیرد.

سلامی در خاتمه تاکید کرد: مستندسازی عملکرد، فداکاری و ایثار پیشکسوتان دستگاه قضایی استان در دوران دفاع مقدس می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک گنجینه ارزشمند از دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت و درج شود.

گفتنی است در ادامه با حضور اعضای شورای قضایی استان، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری مازندران و مدیران حفظ آثار و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در خصوص برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس گفتگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما