دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
رئیس پلیس راهور مازندران:

ثبت ۵۲ میلیون تردد ورودی و درون‌شهری مازندران در شهریورماه

ثبت ۵۲ میلیون تردد ورودی و درون‌شهری مازندران در شهریورماه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تردد‌های درون‌شهری و ورودی به استان با افزایش سه درصدی به ۵۲ میلیون تردد رسید.

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ نصرالله بیگلری در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: آمار جانباختگان تصادفات نیمه اول امسال مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد در بخش عابر پیاده، ۱۵ درصد در راکب موتورسیکلت و دوچرخه، ۶٠ درصد در راننده و سرنشین و ۴٠ درصد در بخش واژگونی و برخورد با شیء ثابت کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵٠ درصد تلفات و تصادفات رانندگی در مازندران را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند، پیشنهاد داد: ایمن‌سازی معابر پر تردد به ویژه کمربندی‌ها و کنارگذر‌ها به صورت تأکیدی در شهر‌های آمل، بابل، ساری، قائمشهر، بهشهر، رامسر و تنکابن ایجاد شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اظهار کرد: نوسازی علائم ترافیکی ازجمله حذف تابلو‌های فرسوده و نصب تابلو‌های جدید، رنگ‌آمیزی گذرگاه‌های عابرین پیاده، خط کشی‌های طولی و عرضی سرعت‌کاه‌های موجود نیز حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تردد در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد: در شهریور ماه امسال ۵۲ میلیون تردد از مدخل‌های ورودی به استان (هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، چالوس و گلوگاه) و در داخل شهر‌های استان را داشتیم که بعد از تهران و البرز این افزایش تردد و سفر به ثبت رسیده است و سه درصد نسبت به سال گذشته در شهریورماه افزایش تردد یا سفر داشتیم.

بیگلری ادامه داد: با وجود افزایش سفرها، در نیمه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته ۳۴ نفر کمتر از سال ۱۴٠۲ فوتی داشتیم و بر اساس تحلیلی که انجام دادیم بیشترین میزان کشته‌ها در بین عابران پیاده و آن‌هم در سنین بالای ۶٠ سال بوده است.

ثبت ۵۲ میلیون تردد ورودی و درون‌شهری مازندران در شهریورماه

وی با اعلام اینکه ۲۹۷ پل عابر پیاده در درون و بیرون از شهر‌های استان داریم، بیان کرد: براساس تحقیقات، تنها دو درصد مردم از این پل‌ها استفاده می‌کنند، چون استفاده از این پل‌ها سخت است در حالی‌که حتی برخی‌ها با واکر از این پل‌ها عبور می‌کنند.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: اخیراً وزارت کشور این قبیل پل‌ها را منسوخ اعلام کرده و خواستار راهگذر‌های عرضی شده است تا مردم راحت‌تر عبور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: نبود متولی در کمربندی شمالی ساری به دلیل اختلافی که بین دو حوزه شهرداری و راهداری وجود دارد سبب شده که این معبر پر تردد و ترانزیتی بدون صاحب رها شود لذا باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.  

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین پیشنهاد داد که یک خودرو از شهرداری شهر‌های بزرگ یعنی آمل، بابل، ساری، تنکابن و بابلسر به راهور برای نصب دروبین‌های سیار ثبت تخلف جهت انضباط‌بخشی بیشتر به ترافیک درون‌شهری اختصاص یابد.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار