دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
یادداشت روز/

تقویت رسانه‌ها برای جهاد تبیین

تقویت رسانه‌ها برای جهاد تبیین
رسانه‌ها نیازمند پشتیبانی مادی، معنوی و حقوقی هستند و بی‌تعارف باید گفت تا زمانی که رسانه‌ها با مشکلات و موانعی مواجه‌اند، جهاد رسانه‌ای به عنوان یکی از موضوعات مهم ذیل جهاد تبیین به کندی پیش می‌رود.

آوای خزر آزاده بابانژاد: در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که فتح قله‌های عزت و افتخار نزدیک است و این مهم جز با جهاد و مبارزه در همه ابعادش امکانپذیر نیست، بی‌تردید اکنون جبهه حق و باطل با امکانات به‌روز خود به میدان آمده‌اند، اما مع‌الاسف جبهه حق در یارگیری‌ها و جریان‌سازی‌ها به خوبی عمل نمی‌کند و دشمن در جبهه باطل تمام‌وقت به دنبال راه‌های تهییج‌کننده، مدیریت زمان، روایت اول(راست یا دروغ) و جنگ رسانه‌ای قدرتمند، باورمند کردن دروغ‌ها و اقناع‌سازی با روش‌های هوش مصنوعی است.

واقعیت این است که پیروزی نهایی مبارزه از آنِ جبهه حق است و این جبهه باید روز به روز تقویت شود، بخش بزرگی از استراتژی‌های کشور اکنون به رسانه متعلق است و این مهم چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و چه به صورت مکتوب و یا از طریق خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، سینما، و تئاتر باید جدی گرفته شود.

در این راه، رسانه‌ها نیازمند پشتیبانی مادی، معنوی و حقوقی هستند و بی‌تعارف باید گفت تا زمانی که رسانه‌ها به معنای عام کلمه در مسائل روزمره و معیشتی خود با مشکل مواجه‌اند، جهاد رسانه‌ای به عنوان یکی از موضوعات مهم ذیل جهاد تبیین به کندی پیش می‌رود.

گرچه باید اذعان داشت که قریب به اتفاق رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های آزادیخواه در بیان، تشریح، تبیین و جریان‌سازی خدمات و اقدامات حق‌طلبانه و صحیح با همه کمبود‌ها و ناملایمات از مسیر خود منحرف نشده و در این زمینه بعضا با تهدید برخی جریان‌ها و گا‌ها دوستان، تاوان هم داده‌اند.

انتظار می‌رود که مسئولان، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی ایران با عنایت به اینکه امروز جنگ اول، جنگ نظامی نبوده و نبرد روایت‌ها و رسانه‌هاست؛ و نبرد با امپراطوری رسانه‌ها کاری دشوار و هنرمندانه است؛ در جهت تقویت فعالان و افسران جنگ نرم و رسانه‌ای برای تبیین، روشنگری، نقد، امیدآفرینی و پرداختن به ابعاد مختلف اقدامات و دستاورد‌های به‌روز دولت، مجلس، دلسوزان نظام، سپاه پاسداران، نیرو‌های نظامی و انتظامی، دستگاه قضا، بخش خصوصی، سمن‌ها، و جامعه نخبگانی، روحانیت و دانشگاه، با هدف موفقیت جبهه حق به معنای واقعی کار جهادی انجام دهند.

اگر امروز حقانیت، عزت و موفقیت‌های حزب‌الله، حشدالشعبی، انصارالله، و  حزب‌الله را با وجود همه چالش‌ها، زیر موشک‌باران - رژیم متجاوز که جز توحش و کشتار غیرنظامیان و ترور رهبران مجاهد به چیزی نمی‌اندیشند - می‌بینیم و ملت‌های حق‌طلب و خواستار صلح به این کشتار واکنش اعتراض‌آمیز نشان می‌دهند به جهت قدرت جنگ نرم و رسانه در بازنشر این حقایق است.

بی‌تردید امروز جنگ رسانه‌ای و سایبری حریف قدرتمند و سلاح کشنده و مرعوب‌کننده‌ای در برابر تجهیزات نظامی است چه اینکه یک موشک، منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما یک خبر، عکس و یا فیلم، جهانی را متأثر و متحول می‌سازد،   شهادت ۱۷۳ خبرنگار در جریان جنگ غزه گواه شاهدی بر اهمیت رسانه است.

حملات موشکی سپاه سرافراز به قلب شرارت در منطقه و فرار ترسو‌های صهیونیستی به لانه‌های عنکبوتی‌شان با بازتاب رسانه‌ای تکمیل شد، و روز گذشته حضور شجاعانه، مدبرانه و حکیمانه رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران همچنان با روایت رسانه‌ای در سطح جهان همراه است و اینها قدرت رسانه و سوشال مدیا را نشان می‌دهد.

رهبر انقلاب فرمودند: بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید -که متأسّفانه نکردیم- دشمن روایت میکند و کرده؛ دشمن روایت کرده، با روایت‌های دروغ...

 و در پایان؛

تو را‌ ای گرانمایه، دیرینه ایران/ تو را‌ ای گرامی گهر دوست دارم

نه شرقی، نه غربی، نه تازی شدن را/ برای تو،‌ای بوم و بر دوست دارم

جهان تا جهان است، پیروز باشی/ برومند و بیدار و بهروز باشی

(بخشی از شعر وطن اثر زنده‌یاد مهدی اخوان ثالث) 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار