دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
فرمانده سپاه کربلا مازندران:
فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه همه نهادها بر روی اینکه پایگاه‌های مقاومت کانون رزمایش کمک مومنانه باشند، توافق کردند، گفت:‌ تمام کمک‌های معیشتی به پایگاه‌های مقاومت برای توزیع تحویل داده می‌شود چراکه پایگاه‌های بسیج بهترین مکان برای شناسایی نیازمندان است.

به گزارش آوای خزر،سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی مرکز مازندران به تشریح جزئیات رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان پرداخت و گفت:‌ بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب و توصیه معظم له، این رزمایش از نیمه شعبان شروع شد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه سه مرحله‌ای است، افزود:‌ هر مرحله از رزمایش دارای دو گام بوده گام اول شناسایی نیازمندان، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین هماهنگی‌ها، و در گام دوم توزیع شبانه بسته‌های حمایتی درب منازل است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه هر مرحله از رزمایش ۱۵ روزه است، ادامه داد:‌ کمک مومنانه را از ۱۶ شعبان شروع کردیم و در آستانه اول ماه رمضان مرحله نخست رزمایش اجرا شد، دوباره از اول ماه رمضان تا نیمه ماه مبارک یک فرصت ۱۵ روزه برای جمع آوری کمک‌ها داریم و بعد از نیمه ماه مبارک، تا عید فطر هم در مرحله سوم رزمایش مومنانه به پایان می‌رسد.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه محور کار رزمایش کمک مومنانه بسیج و سپاه می‌باشند، بیان کرد: یک همدلی بسیار خوبی بین همه اقشار و همچنین بین مسئولین دولتی، خیرین، موسسات نیکوکاری، انجمن‌های مردمی بوجود آمده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه  ۵ هزار۷۶۴ بسیجی در رزمایش کمک مومنانه حضور فعال دارند، گفت:‌در کنار بسیجیان ،هزار و  ۳۰۴ نفر خیر هم برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه عرصه رزمایش کمک مومنانه در ۲۲ شهرستان می‌باشد، و تمام شهرستان‌ها برای شناسایی نیازمندان در تلاش هستند، تا ان شاء الله نیازمندی از این کمک‌ها جا نماند، گفت:‌طبق آماری که به دست ما رسیده ۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است و ما پیش بینی می‌کنیم که این آمار در مرحله اول رزمایش به ۶۵ هزار بسته برسد.

به گفته سردار بابایی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که در نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، با همت مردم و خیرین بیش از ۷۵ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

سردار بابایی از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم و خیرین در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران خبر داد و افزود: شماره حساب مجمع خیرین محرومیت زدایی برای کمک مومنانه اعلام شد و  همه نهادها گروه‌ها مبالغ خود را به این حساب‌ها واریز  می‌کنند که بخشی از مبالغ بصورت نقدی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و بخشی دیگر هم تبدیل به سبد کالا شده و به تاسی از سیره ائمه معصومین شبانه و آبرومندانه به دست نیازمندان می‌رسد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه جامعه هدف شامل ۳۰ دسته هستند، خاطرنشان کرد:‌بخش اعظمی توسط بسیج رسیدگی می‌شوند، برخی هم به خاطر کرونا دچار خسارت معیشتی شدند، حمایت خواهند شد که در مجموع همه این گروه‌ها توسط خیرین حمایت می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جامعه هدف دائم بروز رسانی می‌شود، اضافه کرد: بخشی از عزیزان نیازمند شماره حساب دارند که کمک‌های نقدی به شماره حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گفته سردار بابایی با توجه به افطار دهی در ماه مبارک رمضان، بنا بر هماهنگی‌های انجام شده در هیئت مدیره رزمایش، آن دسته از افرادی که میخواهند افطاری بدهد با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، غذاها در آشپزخانه طبخ و توسط بسیج  توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: اگر افراد نیازمند از قلم جاافتادند میتوانند به سپاه شهرستان ها، حوزه‌های مقاومت و یا پایگاه‌های بسیج مراجعه کنند.

سردار بابایی در پایان ضمن قدردانی از خیرین خاطر نشان کرد:‌آن همدلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود امروز در مازندران بوجود آماد و ان شاء الله با یک همت مضاعف در ماه رمضان کمک‌ها دوبرابر خواهد شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار