دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
اعتراف تازه‌ی استاندار مازندران:
سرمایه‌گذار
نماینده عالی دولت در مازندران در تازه‌ترین اعترافات و اظهارات خود اعلام کرد که سرمایه‌گذار پتروشیمی مازندران/میانکاله/امیرآباد آلمان است و حتی تجهیزاتی به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در راه مازندران است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به مناسبت هفته دولت، به دلیل تعمیرات در طبقه چهارم استانداری محل برگزاری جلسات، در سالن همایش صدا و سیما استان برگزار شد.

در فرصت پرسش و پاسخ خبرنگاران، استاندار در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پتروشیمی مازندران با بیان اینکه بحث محیط زیستی با تکنولوژی‌های جدید حل و فصل شده است، همسو با نماینده سهامدار این پروژه که پیشتر در نشست با خبرنگاران فریاد زده و بود اینجا میانکاله نیست، او نیز با اشاره به محل احداث طرح، جمله‌ی "اینجا اصلا میانکاله نیست" را تکرار کرد.

حسینی‌پور معتقد است؛ "کسی که از اول آمده هدفگذاری کرده، هدفگذاری او غلط بوده یعنی با انحراف افکار عمومی آمدند این کار را کردند". (که اینجا میانکاله است)

او با اعلام اینکه "محل احداث پتروشیمی مازندران چهار کیلومتر با میانکاله فاصله دارد و در قانون محیط زیست این فاصله باید هزار متر باشد یعنی یک کیلومتر"، باز هم معتقد است که "موضوع در یکسری مباحث لجبازی و ... افتاده است".

استاندار مازندران با بیان اینکه "رئیس جمهور دستور بررسی داده است"، گریزی به اقدام سازمان بازرسی کل کشور زد که از نظر او "این سازمان گزارشی به نفع مازندران تهیه کرده و اعلام کرده است که هیچ‌گونه انحرافی در این موضوع دیده نشده است".

او با تأکید بر اینکه "سازمان بازرسی کل کشور کارشناسان قدَری را برای این موضوع فرستاده است و آمدند اینجا، گفته است که اقدامات در قوه قضائیه هم همینطور بوده و اعلام شده است تا زمانی که این طرح، مصوبه دارد باید کارش را انجام بدهد".

حسینی‌پور با بیان اینکه "برخی جریانات بی‌جهت شلوغ‌کاری کردند"، برای نخستین‌بار اعلام کرد که "سرمایه‌گذار اصلی این پروژه آلمان است. اصلا سرمایه‌گذار داخلی نیست. هم اجرای آن و هم سرمایه‌گذار آن آلمان است".

استاندار مازندران البته به زعم خود این توضیح را هم وارد دانست که "شما فکر کنید مثلاً یک کشوری مثل آلمان که مباحث محیط زیستی برا آن‌ها مهم است، کاری می‌کنند که خلاف محیط زیست باشد"؟!

او ادامه داد: "آن‌ها هزار تا بررسی انجام می‌دهند و می‌آیند اینجا و همین کار را هم انجام دادند. حالا یک عده آدم می‌آیند چیز‌های حاشیه‌ای مطرح می‌کنند. ما مصر هستیم که این اتفاق مهم برای مازندران بیفتد".

حسینی‌پور با اعلام اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان همین حالا برای تجهیز پتروشیمی دارد سرمایه وارد کشور و استان مازندران می‌شود"، این خبر خوش! را اینگونه عنوان کرد که "ببینید چه اتفاقی در مازندران می‌افتد. این تازه سرمایه اولیه است که برای راه‌اندازی خود کارخانه است، بعد عایدات آن... ".
 
سرمایه‌گذار
استاندار مازندران با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پتروشیمی، تصریح می‌کند: "پتروشیمی در جایی است که به‌واسطه دسترسی به دریای خزر، هر چقدر بتواند تولید کند در کشور‌های دیگر مشتری دارد. اینجا در داخل کشور هم در حوزه شمال و هم شرق کشور را کاملاً می‌توانیم پوشش بدهیم حتی تا تهران و البرز تمام کارخانجات نیازمند محصولات این پتروشیمی هستند".

او که همچنان مخالفت خود را با منتقدان طرح اعلام می‌دارد، عنوان کرد: "بعضا آنقدر سبک می‌نویسند و من نمی‌دانم بالاخره برای دنیا و آخرت چه جوابی دارند که اینقدر سبک می‌نویسند".

حسینی‌پور باز هم تأکید کرد که "پتروشیمی منافع مردم است، ۷ هزار اشتغال مستقیم دارد. بیشتر آدم‌هایی که می‌خواهند اینجا مشغول شوند آدم‌های کم‌سواد نیستند، یک صنعت هایتک است و بیشتر مهندس، فوق لیسانس و دکتری می‌خواهند جذب شوند".

او در پایان این بخش از سخنانش اظهار داشت که "ما در استان هر جا می‌رویم دختر و پسر تحصیلکرده بیکار می‌آیند می‌گویند فوق لیسانس یا دکتری فلان شغل هستند".

به مناسبت هفته دولت، ۱ هزار و ۱۸۵ طرح با اعتبار ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در استان افتتاح و ۲۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۲۳ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار