دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
معاون آموزش سازمان محیط زیست:
محیط‌زیست نماد هویتی کشور است/افتتاح ۶۲۰ خانه محیط زیست در مدت ۳ ماه
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افتتاح ۶۲۰ خانه محیط زیست در کشور طی ۳ ماه گذشته، از اهمیت این اقدام گفت و اینکه هر کدام از حوزه‌های محیط زیست یک نماد هویتی هستند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه و ششمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، چهارمین خانه محیط زیست مازندران به عنوان یکی از ۱۲ پروژه افتتاحی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در بابلسر افتتاح شد.

در این مراسم، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های زیستی‌محیطی، از مسوولان خواست تا در دیگر برنامه‌هایی از همین دست، صحبت‌های آگاهانه دانش‌آموزان نیز شنیده شود.

نورالله مرادی با بیان اینکه آموزش و مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست دو رکن اصلی در جهت حفظ محیط زیست هستند، از اصل متعالی قانون اساسی در این حوزه گفت.

اصل پنجاهم قانون اساسی می‌گوید: "در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است".

او با اشاره به راه‌اندازی خانه محیط زیست در بابلسر بیان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که در این خانه‌ها دنبال می‌شود، تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی است.

این مسوول بیان کرد: افرادی که طرح، پیشنهاد و انتقاد دارند می‌توانند در خانه محیط زیست عنوان کنند و این شرایط نیز توسط ادارات محیط زیست فراهم است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با طرح این سوال که مشارکت‌های مردمی چگونه محقق می‌شود، اظهار داشت: خیلی وقت بود که بستر‌های گفتگو، تعامل و هم‌اندیشی در حوزه محیط زیست را نداشتیم؛ یعنی تعداد محدودی این فرصت را داشتند که راجع به محیط زیست صحبت کنند.
 
محیط‌زیست نماد هویتی کشور است/افتتاح ۶۲۰ خانه محیط زیست در مدت ۳ ماه
 
مرادی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که در دولت مردمی بر انجام جدی آن تاکید شد؛ استفاده از ظرفیت مردمی برای حفظ محیط زیست بوده است.
 
او با اشاره به اینکه فضای این مشارکت با راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست آغاز شده است، گفت: در دو سه ماهی که از افتتاح این مجموعه‌ها در کشور می‌گذرد به عدد ۶۲۰ خانه رسیدیم که عدد قابل توجهی است.

او ادامه داد: خانه‌های محیط زیست طراحی و افتتاح شدند تا به معنای واقعی کلمه از محیط زیست حفاظت کنیم و این خانه‌ها محل کنشگری همه شهروندان است و دوستداران محیط زیست نیز مشاور امین برای فرماندار و رییس آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این سخن آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اینکه "توسعه، فرع بر محیط زیست است"، بیان کرد: این مهم نشان می‌دهد که یک افق و آینده‌نگری در دولت فعلی راجع به محیط زیست وجود دارد.

مرادی از دانش‌آموزان حاضر در مراسم خواست که در خانه‌های محیط زیست حضور پیدا کنند و هر کدام طرح، نمایشگاه، داستان، شعر و هر آنچه که برای حفظ محیط زیست می‌تواند کمک‌کار باشد را در این مجموعه بیاورند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر گفتمان‌سازی و افزایش بسآمد واژه محیط زیست در ادبیات همه مسوولان، این را هم گفت که همواره باید پیوست محیط زیستی برای همه طرح‌ها لحاظ شود.
 
محیط‌زیست نماد هویتی کشور است/افتتاح ۶۲۰ خانه محیط زیست در مدت ۳ ماه
مرادی بیان کرد که اگر حیات وحش ما از بین برود قابل جایگزینی نیست، هر کدام از حوزه‌های محیط زیست یک نماد هویتی برای ما است و همین امروز، بحث درنای "امید" و "رویا" یکی از خبر‌های مهم رسانه‌هاست و این نشان می‌دهد که چقدر مردم ما و مردم جهان به محیط زیست حساس هستند.

او در پایان با عنوان اینکه باید به بازتولید آموزه‌های دینی در حوزه محیط زیست بپردازیم اظهار امیدواری کرد که با درایت مدیران محیط زیست استان مازندران، خانه‌های محیط زیست در این استان به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شوند چرا که این ظرفیت و شرایط وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ما، مراسم افتتاح خانه محیط زیست بابلسر با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان، با حضور جمعی از دانش‌آموزان همراه بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: