دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
آموزش و پرورش باید مسئله اول نظام باشد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: این مجموعه مهم و زیرساختی در هر نظامی باید مسئله اول آن نظام باشد اگر این اتفاق افتاد؛ آرام آرام با ترویج و اشاعه ارزش‌های اسلامی مواجه می‌شویم.
زهرا شریفیآوای خزر: حسین کمالی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری با گرامیداشت هفته معلم و قدردانی از تلاش‌های معلمان به اردیبهشت مقاومت اشاره کرد و گفت: استان مازندران در طول  انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب همیشه پیشگام بود  و در خانطومان نیز حماسه بزرگ آفرید که در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: به روایت انبیاء و اولیاء الهی شأن معلم شأن الهی است و کار معلم نیز کار خدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از معلمان به عنوان هادیان و راهنمایان جامعه یاد کرد و گفت: هدایت بشر و راهنمایی بشر از خصیصه‌های مهم معلم است.

کمالی به اهم اقدامات دولت سیزدهم به عنوان مسئله محوری در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش بعد از مدت نه چندان طولانی که به نوعی منزوی شده بود و خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت در دولت سیزدهم به عنوان مسئله محوری دولت مطرح شد؛ اگر ما ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی در جامعه مشاهده می‌کنیم بخشی عمده آن به خاطر بی توجهی به آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش در هر نظامی باید مسئله اول آن نظام باشد اگر این اتفاق افتاد آرام آرام با ترویج و اشاعه ارزش‌های اسلامی مواجه می‌شویم.

کمالی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه انسان ساز بوده و سرمایه اجتماعی تربیت می‌کند.

وی افزود: باید آموزش و پرورش عزیز شده و معلم در جامعه مورد تکریم قرار بگیرد؛ اگر معلم ضعیف شود به همان میزان مدرسه نیز ضعیف خواهد شد.

کمالی ادامه داد: به گفته آیت‌الله رئیسی ایران قوی در گرو مدرسه قوی است یعنی مدرسه انسان ساز است و آیندگان جامعه در این محیط تربیت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هرچه به مدرسه توجه شود آینده کشور از سعادت و خوشبختی بیشتری برخوردار می‌شود، ادامه داد: اجرای کامل قانون رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم بوده است و این افتخار است که معلم ما نشان آموزشی و علمی پیدا کرده و هیچ تفاوتی بین معلم و هیات علمی وجود ندارد بلکه معلم مهم‌تر از استاد دانشگاه است.

کمالی ساماندهی بیمه معلمان را دیگر دستاورد دولت سیزدهم برشمرد و گفت: توزیع شیر رایگان پس از ۶ سال وقفه انجام شد.
 
آموزش و پرورش باید مسئله اول نظام باشد
وی به تقویت هنرستان‌ها طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در همین مدت برای توسعه و تجهیز به هنرستان‌ها تخصیص داده شد.

کمالی با اعلام اینکه در همین مدت ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش سرانه آموزشی و بهداشتی به آموزش و پرورش اختصاص داده شد، گفت: آموزش و پرورش مازندران در دولت قبل در بین ۳۲ استان رتبه بیست و ششم را داشت، اما در این دولت به لطف همکاران در این نهاد آموزشی و تربیتی ۲۰ پله صعود کردیم و شاخص‌های عمومی نیز به رتبه ششم در کشور دست پیدا کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: آموزش و پرورش مازندران در جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی  کشوری و ملی حائز ۳۹ مدال شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان مازندرانی در دو سال گذشته نیز ۱۸ مدال طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز را از آن خود کردند.

کمالی از میزبانی آموزش و پرورش مازندران از جشنواره‌های علمی، فرهنگی و آموزشی و قرانی خبر داد و گفت: ۴۵ درصد از دانش آموزان این استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه‌۱۰۰۰  میلیارد تومان پاداش همکاران و بازنشستگان آموزش و پرورش در این دولت پرداخت شده است، افزود: ۳۵۴ میلیارد تومان وام مرابحه نیز پرداخت شد.

کمالی با اعلام اینکه ۱۷۲ پروژه نیمه تمام در استان مازندران وجود داشت، افزود: ۸۰ پروژه نیمه‌تمام در این دولت به پایان رسید.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: