دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
رییس بسیج سازندگی مازندران:
راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران تا دو سال آینده
رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران از راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان تا دو سال آینده خبر داده و گفته که در هفته آینده، ۴ دهکده اقتصادی افتتاح می شود.

آوای خزر- آزاده بابانژاد: نشست خبری سرهنگ محمدمهدی اقبالپور رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران به مناسبت هفته بسیج سازندگی عصر امروز در این سازمان برگزار شد.

او با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند در حوزه عمرانی، اجتماعی، و تخصصی خدمات را انجام بدهد، از همکاری بسیج سازندگی با دستگاههای اجرایی گفت که با تجمیع نیروهای انسانی و امکانات پشتیبانی و تجهیزاتی بسیج و دولت، مشکلات و مطالبات مردمی رفع می شود.

رییس بسیج سازندگی سپاه کربلا با اعلام اینکه در هفته بسیج سازندگی یک هزار و ۶۶۶ پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی افتتاح می شود، ارزش آنها را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

اقبالپور با بیان اینکه ۷٠۴ پروژه به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان در بخش عمرانی و محرومیت زدایی است، گفت: این طرح ها در بخش راه روستایی، آبرسانی(لوله گذاری)، آبرسانی(احداث مخزن)، آبرسانی(ایستگاه پمپاژ)، آبرسانی (برق رسانی)، بحران - احداث دیوار حفاظتی رودخانه ها، بحران - لایروبی و ساماندهی رودخانه ها است.

راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران تا دو سال آینده

او ادامه داد: مخابرات - فیبر نوری، مخابرات - سایت مخابراتی، جاده بین مزارع، ۹۵ خانه محروم، زیارتگاه شهداء، چهار مزرعه اقتصاد مقاومتی، پل روستایی، زراعت چوب شامل(تولید، غرس ۲٠٠ هزار اصله و نگهداری نهال در سواحل، مناطق شهری و روستایی و ...) از دیگر عناوین پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی استان است.

رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اعلام اینکه در بخش اشتغالزایی ۹۶۲ پروژه به ارزش ۱۴٠ میلیارد تومان در هفته بسیج سازندگی افتتاح می شود، تصریح کرد: افتتاح ۹٠٠ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد، افتتاح ۴٠ صندوق قرض الحسنه، راه اندازی ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی در ۲۲ شهرستان، ازجمله این موارد است.

اقبالپور همچنین در بخش ارائه خدمات اجتماعی(کمک مومنانه) اظهار داشت: ۸٠ هزار و ۱٠٠ مورد لوازم زندگی، البسه و پوشاک، لوازم التحریر، تبلت وسایل کمک آموزشی، بسته معیشتی، کارت هدیه، طعام، بسته درمانی و ... در هفته بسیج سازندگی به جامعه هدف تقدیم می شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در پنج سال گذشته، ۱۷٠ سالن ورزشی توسط سپاه و بسیج سازندگی در استان ساخته شد، افزود: چندین سالن دیگر ازجمله سالن کشتی جویبار در حال ساخت است که تکمیل آن ۱۲٠ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران تا دو سال آینده

اقبالپور همچنین از غرس سالانه یک و نیم میلیون اصله نهال در استان توسط بسیج سازندگی خبر داده و گفته که امسال تاکنون یک میلیون اصله نهال غرس شده است و یک نوع رکوردزنی محسوب می شود.

رییس بسیج سازندگی مازندران یکی از فعالیت های این مجموعه را راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی اعلام و تصریح کرد: دهکده های بابلسر، سمسکنده، گهرباران و «اپن» سوادکوه مرکزی به ارزش ۶٠ میلیارد تومان در حال انجام و نزدیک به افتتاح است و تلاش داریم که در دو سال آینده ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان به راه بیفتد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فعالیتهای برون مرزی نیز اظهار داشت: بخشی از گروههای جهادی استان، برون استانی و برون مرزی فعالیت دارند و بر اساس مسیری که داریم، چند ماهی در آنجا می مانند.

اقبالپور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص زباله سوز ساری گفت: این طرح را از ۴۱ درصد به ۹۸ درصد رساندیم که انشاالله در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/۱٠٠۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: