دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

بسته خبری سازمان قضایی مازندران

بسته خبری سازمان قضایی مازندران
سازمان قضایی استان مازندران در هفته گذشته و امروز اخبار مختلفی داشت که همه آنها را در یک بسته خبری با هم می‌خوانیم؛ از سفر‌ها و بازدید‌های رئیس این سازمان تا توصیه‌ها برای شغل دوم.

به گزارش آوای خزر، نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب در سازمان قضایی مازندران با موضوعِ چه بودیم و چه شدیم، افتتاح شد. حجت الاسلام محمداسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی استان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: دستاورد‌های انقلاب به گفته رهبری عزیز باید جهادگرانه برای مردم عزیز تبیین شود و  آحاد مردم از این تلاش‌ها و خدمتگزاری نوکرانشان در تمامی عرصه‌ها به طور هنرمندانه‌ای مطلع گردند.

این نمایشگاه به صورت پوستر و عکس با موضوع دستاورد‌های انقلاب از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا امروز با موضوعات نظامی، موشکی، پزشکی، و علمی با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سازمان  قضایی استان برگزار و به مدت یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان و مراجعین قرار دارد.

حضور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران در دادسرای نظامی ناحیه چالوس

حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی مازندران با همراهی محمدرضا محمودی معاون قضایی و نبی الله اردشیری معاون اداری مالی پشتیبانی از واحد‌های مختلف دادسرا در شهرستان‌های نوشهر و چالوس بازدید کرد.

او در این بازدید‌ها برخی پرونده‌های مطرح قضایی را مورد بازبینی قرار داد و دستوراتی را نیز در خصوص بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به ارباب رجوع‌ها صادر کرد.

 تورج متاجی رئیس دادسرای نظامی ناحیه چالوس نیز در خصوص عملکرد دادسرا، تعداد مراجعین و چگونگی رسیدگی به پرونده‌ها و خواسته‌های ارباب رجوع توضیحاتی ارائه داد.

همچنین هر کدام از کارکنان اداری در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو مسائلی را مطرح و به منظور بهبود کیفیت به مراجعین و جلوگیری از اطاله دادرسی، پبشنهاداتی نیز ارائه کردند.   

سفر قرآنی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران با سفر به شهرستان بابلسر و پایگاه دریایی ثامن الحجج (ع) نیروی دریایی سپاه از قاری ممتاز کشوری تقدیر کرد

زارعی در جمع فرمانده و برخی معاونان ضمن تبریک به مناسبت هفته کرامت و گرامیداشت ایام مبارک میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) گفت: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم به ویژه جوانان هستند و همه باید با توسل به ائمه اطهار و تبعیت از ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای هوشیار و بیدار باشند.

ویبا اشاره به لزوم توجه همه ما به تربیت قرآنی گفت: آمادگی‌های نظامی و اعتقادی ما باید همواره بگونه‌ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز مادی، معنوی را از او بگیرد و از نفوذ دشمن از هر لحاظ جلوگیری خواهد شد و طبیعتاً دشمنان از طمع‌ورزی ناامید و به زودی پیروز خواهند بود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران در ادامه با اشاره به ارزش و احترام فعالان قرآنی در سطح یگان‌ها، از سرباز وظیفه مشغول به خدمت در یگان که مقام‌آور در مسابقات قرائت قرآن کشوری می‌باشد، با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر کرد.

بازدید نماینده دادستان نظامی مازندران از بخش گتاب بابل

عباس اصغر زاده گنجی، نماینده دادستان نظامی مازندران، با سفر به شهرستان بابل، با حضور در فرماندهی انتظامی بخش گتاب از قسمت‌های مختلف نیز دیدار نمود.

عباس اصغرزاده ضمن بازدید سرزده از بخش‌های مختلف فرماندهی انتظامی از جمله تحت نظرگاه مرکزی، عملکرد این مجموعه انتظامی را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

این مقام قضایی همچنین وضعیت دفاتر، سوابق ثبتی مکاتبات و اجرای دستور‌های قضایی و ابلاغات و ارجاعات را بررسی و پس از ملاحظات لازم، دستور‌های مقتضی در خصوص انجام بهتر ماموریت‌های قضایی به منظور جلوگیری از اطاله در روند دادرسی صادر کرد.

بسته خبری سازمان قضایی مازندران
دومین جلسه اداری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران

در جلسه اداری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی مازندران در خصوص مصوبات جلسه پیشین و چگونگی انجام آن توسط همکاران و پیگیری‌های و همچنین در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های یک ماه گذشته مواردی را عنوان کرد.

همچنین در این جلسه از سید علی حسینی و ابوالفضل محمدنژاد کیاسری بدلیل کسب رتبه برتر گروه و کشور، سید کمیل قریشی، احمد کوچکی، ابراهیم آسوده، مجتبی براری، حسین براری، خانم نساء خدادادی به دلیل کسب رتبه اول گروه در سامانه سناع و همچنین از آقایان محمدرضا محمودی، حسن حافظی، اسحاق مومنی، بدلیل تلاش مضاعف با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر شد.

اردوی یکروزه کارکنان سازمان قضایی مازندران در کیاپی

به همت حجت الاسلام زارعی رئیس سازمان قضایی مازندران اردوی یک روزه کارکنان، در دهکده جهانی مقاومت کیاپی برگزار شد.

 وی با اشاره به شهرت جهانی روستای کیاپی به واسطه حکم ارتداد سلمان رشدی بیان کرد: همان زمان که زمزمه‌هایی برای تغییر فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی پیش آمده بود، مرحوم شیخ حسین زارعی هفت هزار متر مربع، زمین زراعی و باغی خود را برای قتل سلمان رشدی اختصاص داد.

مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شبکه جهانی مقاومت که موفق شدیم یک ارتباط دقیقی بین جریان مقاومت در منطقه و دنیا حاکم کنیم با اشاره به شهادت شهید مازح گفت: شهید مازح مکان اقامت سلمان رشدی را شناسایی کرده بود و در یک حرکت انقلابی قصد به‌قتل رساندن سلمان رشدی را داشت، که به به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

زارعی گفت:خانواده شهید مازح زمانی به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و در آن دیدار مقام معظم رهبری از اقدام شیخ حسین زارعی برای جایزه قرار دادن قتل سلمان رشدی مرتد قدردانی کردند.

در ادامه این برنامه، حاظران از دارالقرآن، نمایشگاه عکس مهمانان و همایش‌های برگزار شده، کارگاه اقتصاد مقاومتی، ورزشگاه نوجوانان بازدید کردند.

سیاست پیشگیرانه‌ی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در رسیدگی به پرونده‌ها

سرهنگ مرتضی خرسند معاون حقوقی سپاه کربلا مازندران با حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی مازندران دیدار کرد. زارعی در این دیدار با اهمیت شمردن کسب دانش حقوقی توسط نیرو‌های مسلح اظهار داشت: آگاه نبودن به علم حقوق، رافع مسئولیت کیفری نبوده و باید در برابر قانون در صورت ارتکاب تخلف پاسخگو باشند

نیرو‌های مسلح باید از ظرفیت سازمان قضایی در امر برگزاری دوره‌های پیشگیری از وقوع جرم در یگان‌ها بهره ببرند و ما هم در امر برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی که سیاست اصلی سازمان پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم و البته رسیدگی حکیمانه طبق فرمایش فرماندهی کل قوا، است از هیچ تلاش و همکاری دریغ نمی‌کنیم.    

 وی با تاکید بر اینکه فصل الخطاب در برخورد با جرایم سازمان قضایی است، افزود: منتظر یگان‌ها برای اعلام جرم نخواهیم ماند، بلکه با ماموریت ویژه نظارت مصیطری و حضور در یگان‌ها که توسط امامین انقلاب به سازمان قضایی محول شد، به صورت میدانی در یگان‌ها حاضر و آسیب‌ها و چالش‌ها را با تعامل با نیرو‌های مسلح بررسی و اتخاذ تصمیم براساس قانون انجام خواهدشد.

در ادامه سرهنگ خرسند در خصوص برنامه‌های آموزشی پیش رو کارکنان بسیج و سپاه شهرستان‌های استان مازندران، با همکاری قضات شریف سازمان قضایی  مطالبی را عنوان کرد.

بسته خبری سازمان قضایی مازندران
تاکید رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران بر بهبود وضعیت معیشت کارکنان انتظامی

سردار بهرامی مسئول دفتر ویژه فرماندهان انتظامی کشور با حجت الاسلام زارعی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران دیدار کرد. زارعی در این دیدار ضمن تقدیر از پرسنل وظیفه شناس پلیس در استان مازندران، گفت: پلیس نگرانی به جز ایجاد امنیت نباید داشته باشد و انتظار می‌رود مسئولین ارشد انتظامی، ارتقای وضعیت حقوقی و معیشتی پلیس باشد.

این مقام قضایی ضمن موثر دانستن رسیدگی و ارتباط چهره به چهره با پرسنل و خانواده آنان در روند خدمتی آنها تاکید کرد: جانشین‌پروری و جذب نیروی جوان از بین نخبگان و علاقمند به خدمت در لباس مقدس انتظامی، تشویقات به موقع و اثرگذار و بدون تبعیض و همچنین برخورد انضباطی و کیفری با متخلفین و مجرمین درون سازمانی باعث تقویت روحیه و انگیزه خدمتی کارکنان قانونمدار خواهد شد و در این ماموریت‌های حساس و خطیر سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را کمک کار خود بدانید.

در ادامه نیز طرفین در خصوص برخی مسائل حقوقی، اداری و امنیتی و هم چنین چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو مسائلی را مطرح کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران همچنین شبانه با حضور در شهر کیاسر از فرماندهی انتظامی این شهر بازدید کرد و گفت: مردم کشور امنیت خود را مرهون جهاد شبانه روزی شما هستند و دلشان به وجود شما که بدون توقع در حال خدمت رسانی به صورت شبانه روزی هستید، گرم است.

در این بازدید، سرگرد حسن شیخانی فرمانده انتظامی شهر کیاسر گزارشی از اقدامات صورت گرفته پلیس بیان و پرسنل کادر و وظیفه در فضایی صمیمی به بیان نظرات و پبیشنهادات شخصی و اداری پرداخته و جلسه بابرپایی نمازجماعت به پایان رسید.

تخلف یک نیروی مسلح را نباید به حساب حاکمیت نوشت

حجت الاسلام و المسلمین زارعی رئیس سازمان قضایی مازندران در جلسه آگاهسازی حقوقی و قضایی در پلیس راه آهن شمال کشور  حضور یافت و با حساس خواندن ماموریت‌های خطیر نیرو‌های مسلح گفت: باید مراقب رفتار و گفتار خود در فضای مجازی و حقیقی باشید چرا که به دلیل حساسیت بالای شغلی همیشه زیر ذره‌بین و تحت قضاوت مردم هستید و مردم هم نباید چنانچه تخلفی از اعضای نیرو‌های مسلح مشاهده کردند، آنرا به حساب کل مجموعه و حاکمیت بگذارند.

این مقام قضایی افزود: اعضای نیرو‌های مسلح همانند دیگر افراد جامعه حق دارند تا از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند، ولی از مشاغل و اقداماتی که سبب تضعیف مجموعه می‌شود باید پرهیز و دوری کنند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان با تاکید بر اینکه وظیفه حاکمیت بهبود وضعیت معیشتی نظامیان است، گفت: به لحاظ عدم تناسب وضعیت حقوقی با شرایط اقتصادی و تورم، باید شفاف‌سازی در انتخاب مشاغل دوم صورت بگیرد و ارگان‌های نظارتی همچون بازرسی، عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات با مشورت فرماندهی در خصوص مشاغل مجاز و متناسب برای اعضای خدوم نیرو‌های مسلح در اسرع وقت تکلیف را مشخص و یا رفع ابهام کنند.

این مسئول ادامه داد: این رفع ابهام برای این است که شغل دوم مانع برای فعالیت‌های مشروع و ضروری کارکنان نشود تا با تمام وجود در برقراری امنیت تلاش کرده و جانشان را فدا کنند و مردم عزیز و دولت اسلامی باید قدردان این فرزندان ملت باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار