دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

تولید ۸۸۲ مورد از قطعات بالگرد توسط دانشمندان جوان کشور

تولید ۸۸۲ مورد از قطعات بالگرد توسط دانشمندان جوان کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان بیش از ۸۸۲ قطعه برای بالگرد در داخل تولید می شود و ما یکی از بزرگترین ناوگان هوایی در منطقه را در اختیار داریم. 

فرزانه حسنی _ تهران _ آوای خزر: امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم اولین کنگره شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: آیین امروز گرامیداشت شهدایی است که هوانیروز قدرتمندی را برای ما به یادگار گذاشتند و امروز خلبانان جوان ما با نگاه به تمثال مبارک شهدا و با نگاه به سیره شهدا کمر همت بستند که این راه نورانی را با صلابت ادامه دهند و امروز یاد ۲۷۰ شهید خلبان هوانیروز را گرامی می‌ داریم. 

وی افزود: همه ما خودمان را خادمان خانواده شهدا می‌ دانیم و گرامیداشت یاد شهدا می‌ تواند ما را به طرف اهدافمان راهنمایی کند، ما در این همایش‌ ها باید سیره شهدا را الگو سازی کنیم تا نسل آینده بتوانند بگونه شهدا زندگی‌ شان را ادامه دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: هوانیروز امروز در لبه فناوری قرار دارد و از لحاظ تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ ای که وارد هوانیروز شده است و قابل مقایسه با هوانیروز دوران دفاع مقدس نیست، امروز تمام پرنده‌ های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند در حالی که در دوران دفاع مقدس ما این قابلیت‌ ها را نداشتیم.

وی تصریح کرد: امروز موشک‌ های هوانیروز موشک‌ هایی از نوع دور زن با برد ۲۰ کیلومتر هستند و هوانیروز امروز در حالی به موشک راهبردی با برد ۲۰۰ کیلومتری مجهز شده است که در زمان دفاع مقدس برد موشک ما، ۳ کیلومتر بود که نشانه تفاوت گسترده نسبت به گذشته است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه امروز هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز هوانیروز از حالت یگان تاکتیکی خارج شده و به یک یگان راهبردی مبدل شده است و از لحاظ مکانیزه کردن سامانه ناوبری پرنده‌ ها نیز اقدامات خوبی در هوانیروز به عمل آمده است که واقعاً هوانیروز را از حیث قابلیت‌ های تهاجمی نسبت به دوران دفاع مقدس بسیار متمایز کرده است. 

وی افزود:  شهدای هوانیروز با نقش آفرینی خود اثر ماندگاری از شهامت، بی‌باکی، شجاعت و ایثار بجا گذاشتند و موجب افتخار و سربلندی ارتش و میهن اسلامی در سطح جهان شدند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگداشت شهدای هوانیروز و گرامیداشت خانواده های ایثار گر و مقتدر آنها است که با نثار عزیزترین افراد خانواده خود سربلندی برای کشور به ارمغان آوردند. 

سرتیپ حیدری با بیان اینکه پیامبران الهی و ائمه اطهار راه حق و حقیقت را به ما نشان دادند، اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نماد عینی صراط مستقیم امت اسلامی است و امروز به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی، ایران حرف های بسیاری برای گفتن دارد و با قاطعیت می توان گفت هیچ تصمیمی در جهان بدون حضور ایران اسلامی گرفته نمی شود که این اقتدار نتیجه رهبری مقتدر و جان فشانی شهدا می باشد فلذا ما نیز باید با پیروی از ولایت فقیه این مسیر اقتدار را دنبال کنیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه عنوان کرد: اگر ناشکری کنیم این نورانیت و اقتدار کم می شود اما اگر با اقتدار در مسیر درست ولایت و شهدا قدم برداریم قطعا پیروزی و سربلندی برای ما حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: خانواده های شهدا چشم و چراغ جامعه است فلذا خانواده های شهدا بودند که با ایثار و نثار عزیزان خود استقلال برای کشور به ارمغان آوردند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار کرد: امروز به برکت شهدا  تغییرات عمیق و شگرفی در هوانیروز شکل گرفته است فلذا همه می دانند که یگان پروازی ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد و با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان بیش از ۸۸۲ قطعه برای بالگرد در داخل تولید می شود و ما یکی از بزرگترین ناوگان هوایی در منطقه را در اختیار داریم. 

به گزارش آوای خزر، سرتیپ حیدری در پایان با اشاره به خدمات گسترده هوانیروز همیشه قهرمان گفت: با تجهیز بالگرد ها به دوربین های دید در شب در ۲۴ ساعت شبانه روز بالگردهای ما مشغول خدمت به مردم در عرصه های مختلف امداد و نجات هوایی و در سیل و زلزله و دیگر عرصه ها هستند.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما