دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

قیمت آب باید واقعی و تکلیفی شود

قیمت آب باید واقعی و تکلیفی شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران معتقد است تا زمانی که قیمت آب واقعی و تکلیفی نشود، مصرف بهینه آب اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش آوای خزر از ساری، مهندس حیدر داودیان امروز در جلسه‌ای که با هدف تجلیل از زحمات خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به رسالت‌ها و وظایف سازمانی و همچنین مسئولیت اجتماعی این شرکت، به معضلات و مشکلات آن نیز اشاره کرد.

او با یادآوری اینکه شرکت‌های آب منطقه‌ای در ابتدای شکل‌گیری، در قبال کاری که باید انجام بدهند درآمد‌ها و هزینه‎هایی برای آنها تعریف شده بود، تصریح کرد: بنا به مصلحت‌هایی یکسری از درآمد‌های شرکت را حذف کردند تا طرح‌های عمرانی ما بتواند هزینه‌های خودش را بدون وابستگی به دولت انجام بدهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: وقتی شما درآمد نداشته باشید یکسری از وظایف خود به خود حذف می‌شود؛ یعنی انجام نمی‌شود.

او با اشاره به جلسه صبح امروز خود با یوسف نوری استاندار مازندران درباره اینکه آب منطقه‌ای چگونه می‌تواند بدون وابستگی به دولت هزینه‌های خود را تأمین کند، گفت: اتفاقی که در شرکت‌ها به ویژه آب منطقه‌ای افتاده این است که بر اساس قانون هر پولی که برای سدسازی می‌دهد بعداً باید به صورت فروش آب به دولت پس بدهیم یعنی گردش پول داشته باشیم.

داودیان اظهار کرد: هر طرح عمرانی که به عنوان تملک دارایی توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود باید از محل عایدی آن طرح به دولت برگردد و دولت دوباره آن را در چرخه فعالیت عمرانی قرار بدهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: اشکال کار در اینجاست که ما قیمت تکلیفی آب نداریم. به عنوان مثال؛ هزینه تمام‌شده آب می‌شود ۱۰ هزار تومان و هزینه فروش آن یک‌هزار تومان است.

او ادامه داد: بعد از این، شرکت‌ها یک گزارش تولید را برای دستگاه‌هایی که باید پول را به آنها برگردانند تهیه می‌کنند و بنابراین قیمتی که باید به متقاضی آب بدهیم مثلا ۳۰ هزار تومان را نمی‌دهیم و در نتیجه دولت شرکت را معاف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: بنابراین پولی که در اختیار شرکت آب قرار گرفته بدون اینکه عایدی برای آن باشد تنها برای یک پروژه صرف شده و اینها اشکالاتی است که در قوانین و مقررات وجود دارد.

داودیان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از نبود پول، اعتبار و امکانات گلایه‌مند است، ادامه داد:، چون نتوانستیم طی سالیان متوالی آنطور که باید قیمت‌های تکلیفی را از آن کالا برداریم، اینها عواملی است که نمی‌توانید مدیریت بر آب داشته باشید.

او ادامه داد: بدون نگاه درآمدی، سوال این است: اگر این آب که مایه حیات است و در زندگی همه ما نقش پررنگی دارد، قیمت بالایی داشته باشد چگونه از آن استفاده می‌کنیم؟ بنابراین وقتی ظرف می‌شویید یا  دیگر مصارف، مطمئنا از آن درست استفاده می‌کنید لذا باید این بازدارندگی وجود داشته باشد تا بتوانیم به سادگی آن را از دست ندهیم.

داودیان تصریح کرد: اکنون یک متر مکعب آب تصفیه شده که با فرآیند‌های متعدد و با صرف زمان و هزینه‌های زیاد تأمین و به سادگی از خروجی لوله‌های آب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد مصرف درست نداریم؛ ماشین می‌شوییم و.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تا زمانی که قیمت آب واقعی نشود و به صورت تکلیفی در اختیار مردم قرار نگیرد؛ هر چقدر هم برای صرفه‌جویی تبلیغ شود باز هم موفقیت حاصل نمی‌شود.

در پایان این جلسه از خبرنگارانی که در یک سال گذشته بیشترین همکاری را با شرکت آب منطقه‌ای مازندران داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها