دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
امام جمعه ساری:

تعطیلی شنبه‌ها دردی را دوا نمی‌کند

تعطیلی شنبه‌ها دردی را دوا نمی‌کند
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه مگر چند درصد مردم ما درگیر تعطیلی شنبه‌ها همزمان با اروپا و غرب هستند، گفت: این تعطیلی اولویتی ندارد و اصلا چه دردی را دوا می‌کند؟

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه هشتم شهریورماه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جبهه و کارزار حسینی با یزیدی، گفت: این کارزار تمام‌شدنی نیست و امروز آن را در دنیا می‌بینیمٍ؛ در قبل از قیام حسین (ع) و بعد از آن و امروز تا پایان وجود خواهد داشت و اختصاص به عاشورا ندارد.

امام جمعه مرکز مازندران گفت: در این کارزار دیگر اجازه نخواهیم داد حسین و حسینیان به شهادت برسند بلکه یزید و یزیدیان زمان را ذلیل و نابود خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعطیلی اول هفته که مورد انتقاد آیت الله سبحانی از مراجع عظام قرار گرفته و در این رابطه نامه‌ای را هم به رئیس مجلس داده‌اند، گفت: بابت تعطیلی شنبه نگرانیم و زیبنده کشور ایران نیست که تعطیلی شنبه را بیان کنند.

وی ادامه داد: مگر چند درصد مردم ما درگیر این تعطیلی همزمان با اروپا و غرب هستند، این تعطیلی اولویتی ندارد و ما اولویت‌های مهمی داریم.

امام جمعه ساری بیان کرد: در همین مازندران مشکل آبرسانی داریم و باید حل شود، همچنین مشکل منابع طبیعی را با کشاورزان و دامدارانی داریم که ده‌ها سال است فعالیت می‌کنند، اما براساس عکس‌های هوایی سال ۱۳۳۶ و ۱۳۴۲ زمین‌ها را از آنها می‌گیرند، بیایند این مشکل را حل کنید، آنوقت شنبه تعطیل باشد چه دردی را دوا می‌کند؟!

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در باب امانت، تصریح کرد: «وقت» نیز نوعی امانت است و اگر هر فردی در هر جایگاهی که مشغول کار است به نحو شایسته زمان خود را در همان وظیفه و کار محوله مصروف بدارد، یک فرد با ایمان است.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در مصلی ساری با حضور استاندار و مدیران کل بیان کرد: این اقدام برای افرادی است که در روال عادی نتوانستند به نتیجه برسند و به دنبال راه دیگری برای حل مسائل هستند، حتی در این میز خدمت اگر کار یک نفر هم رسیدگی شود،   اقدام مهمی است.

امام جمعه ساری در پایان با قدردانی از حضور استاندار و همراهانشان در میز خدمت، از آنها خواست که به درخواست‌های مراجعان امروز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها