دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
فیلم|

مسئولان مازندران در میز خدمت چه گفتند

مسئولان مازندران روز جمعه نهم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم بودند و دوربین آوای خزر نیز به سراغ برخی از آنها رفت. این برنامه با دیدار آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه از استاندار و مدیران کل در مصلی ساری همراه بود.

به گزارش آوای خزر از ساری، روز جمعه نهم شهریورماه در حالی که روز پیش از آن پایان هفته دولت بود، با برپایی میز خدمت مدیران کل استان مازندران با حضور استاندار همراه بود و مراجعه‌کنندگان که بیشتر از نمازگزاران بودند در این رویداد حاضر شده و پیگیر مطالبات خود شدند، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نیز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه از استاندار خواست تا نگاه ویژه‌ای به حل مطالبات مراجعان امروز داشته باشد.

دوربین آوای خزر به سراغ تعدادی از مدیران کل رفت که شاید بیشتر از سایر بخش‌ها مراجعه‌کننده داشتند. صحبت‌های این مدیران در هشت ویدئویی که در ادامه می‌بینید، آمده است:

پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی تولید برنج در مازندران
 
بابک مومنی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ما گفته است: از رکورد ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در صنعت طیور عبور کردیم و در بخش برنج نیز انتظار رشد ۱۰ درصدی در تولید این محصول را داریم.

او ادامه داد: در تأمین بذر گندم سال آتی اقداماتی صورت گرفت، در صادرات قدم‌های خوبی برداشته شد، با وجود مشکلات جدی در آفات و محصولات باغی، اما با تلاش همکارانم در سطح مراکز خدمات و رزمایش‌های متعدد و با مشارکت مردم این فضا در حال مدیریت است و سال خوبی را برای کشاورزان خواهیم داشت.

مومنی گفت: در مدیریت بازار نیز چالش‌هایی وجود دارد، اما در سطوح ملی و استانی پیگیر هستیم و تشکر ویژه‌ای از دکتر حاجی‌پور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان مازندران دارم برای اینکه خریداران عمده نظیر سازمان تعاون روستایی ورود داشته باشند به بازار و دارند اقداماتی را انجام می‌دهند، یکسری مسائل تاریخی هستند که برای ما چالش شده، اما با همت مردم برطرف خواهند شد.

شناسایی ۱۵۴۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در مازندران

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: بیش از ۷۰ درصد مردم کشور و استان از وزارت تعاون خدمات می‌گیرند و اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم افتاده و همچنین در دولت چهاردهم وفاق ملی نیز برنامه‌ریزی شده است. 

وی ادامه داد: با مروری به برنامه‌های دولت سیزدهم در اشتغال، ساماندهی، و اشتغال فارغ التحصیلان با توجه به اینکه سامانه جستجوی شغل راه‌اندازی شده است، بانک اطلاعاتی خوبی داریم به طوری‌که تا حالا ۱۵ هزار و ۴۰۰ فارغ‌التحصیل شناسایی شدند و ۲ هزار و ۱۰۰ کارفرما نیازمندی‌های شغلی خود را اعلام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: در حزوه تعاون پس از ۱۳ سال سند توسعه تعاون ابلاغ شد. رویکرد دولت به سمت مردمی‌سازی اقتصاد است و در بستر تعاون با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی که در این سند متعهد شدند قرار شد طبق مفاد سند پای کار بیایند.

باقری تصریح کرد: در این سند پیش‌بینی شده است که ۱۵ درصد اشتغال، ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری و ۲۵ درصد منابع اعتباری استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی از طریق تعاونی‌ها جذب شود.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خرد و خانگی نیز عملکرد ۲۵ برابری نسبت به سال قبل از دولت سیزدهم داشتیم و مازندران در مشاغل پشتیبان رتبه اول را به دست آورد و به دلیل جذب ۹۸ درصدی اعتبارات، اعتبار تشویقی را در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان را جذب کردیم و ۴۴ میلیارد تومان دیگر را نیز توانستیم اعتبار بگیریم.

باقری در پایان گفت: برای فروش محصولات خانگی، مکان - بازار‌هایی شناسایی شد و با همکاری شهرداری، استانداری و جهاد دانشگاهی توانستیم برای فروش محصولات و تولیدات خانگی در سطح استان برنامه‌ریزی شود تا جامعه هدف دغدغه‌ای برای فروش نداشته باشند.

تکمیل و بهره‌برداری از چندین پروژه با قدمت بالا در مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این اداره‌کل در هفته دولت امسال ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان را به بهره‌برداری رسانده است و ۳۱ طرح را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با هدفگذاری‌هایی که در جهت ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم، در هفته دولت پروژه‌هایی با قدمت بالا افتتاح شد که شاخصه آنها روگذر سوخته‌کلا قائمشهر، دوربرگردان قلعه‌کش آمل، پل چنگه‌میان آمل و پل جیسا در دانیال عباس‌آباد بوده‌اند.

خاموشی برق ناشی از کمبود‌های بخش تولید است

سید کاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز در این برنامه به خبرنگار ما گفته: برق زیربنای زیرساخت‌های کشور و نیروی محرکه اقتصاد کشور بسته به آن است بنابراین ما باید قابلیت اطمینان برق را بالا ببریم و پایداری شبکه برق را دائم داشته باشیم تا اقتصاد کشور را درست کنیم.

وی اعلام کرد: در هفته دولت امسال ۱۳۴ پروژه با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ضعف ولتاژ روستا‌ها و شهرها، نصب ترانسفورماتور، کاهش تلفات، رینگ کردن و خطوط تقویت شبکه بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در خصوص خاموشی‌های مکرر برق در استان تصریح کرد: در بخش شرکت توزیع خاموشی نداشتیم و خاموشی‌هایی که بوده بر اساس کمبود‌های تولید در کشور بود. از مردم عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد و ما خاموشی کمتری را به مردم اعمال کنیم.

پیگیری جدی توسعه ارتباطات روستایی در مازندران

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران به خبرنگار ما گفت: اقداماتی که این حوزه در استان از ابتدای سالجاری تا کنون داشته بالغ بر ۲۸ پروژه ارتباطی برای ۵۲ روستا با اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد: دو پروژه مهم را براساس استناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه داریم که توسعه ارتباطات روستایی و فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که در حال انجام داریم و نهضت فیبرکشی را در روستا‌ها و شهر‌ها داریم تا یک اینترنت پرسرعت را به مردم استان ارائه کنیم.

تحویل ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد به مناسبت هفته دولت

میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز اظهار کرد: در هفته دولت در سه مأموریت بزرگ اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه داشتیم و داریم که به طور ویژه با کمک گروه‌های جهادی، بسیج و بنیاد مسکن بوده است که ۲۰۰ کلید منزل مسکونی را همین روز‌ها در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۰ هزار فرصت شغلی و امسال تاکنون بیش از ۶ هزار فرصت شغلی را داشتیم و کسب و کار‌ها نیز شکل گرفت، همچنین حدود ۵۰۰ جهیزیه را تقدیم خواهیم کرد و البته به این اعداد اکتفا نخواهیم کرد و منتظر کارت دعوت عروسی هستیم!

ذخیره استراتژیک ۲۰۰ هزار تن گندم در مازندران 

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران به خبرنگار ما گفت: مقوله آرد و نان به عنوان یک رکن اساسی در تامین سبد معیشت تأثیرگذار است از همه مجموعه آرد و نان استان از استاندار تا دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مربوطه در تلاشند تا این کالای استراتژیک به صورت تسهیل‌شده در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: اصلاح یکسری از امور را داشتیم و باتوجه به شرایط و تمهیداتی که در ساماندهی و کیفیت آرد و نان از سوی خبازان صورت گرفته و از طرفی یکسری از عوامل نیز دست به دست هم داده‌اند تا خبازان با کیفیت مطلوبتری نان را به دست مصرف‌کنندگان برسانند و به این مسئله نیازمندیم.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: استان در شرایط ایده‌آلی از نظر موجودی گندم با ذخیره ۲۰۰ هزار تنی دارد و مشکلی را در تولید آرد نداریم. امیدواریم حمل و نقل آرد هم تسهیل شود و با دستوراتی که استاندار دادند حمل و نقل با شتاب بیشتری صورت بگیرد.
تأمین آرد مازندران از ۱۰ استان کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران بیان کرد: بحث کیفیت یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در کارگروه آرد و نان استان بود و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئولیت این را دارند که آموزش خباران را در دستور کار قرار بدهند برخی از خبازان به این دلیل که تغییر نانوا‌ها در آنها صورت می‌گیرد نیاز به آموزش لازم در پخت نان دارند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد گندم مازندران در استان تأمین می‌شود و استان ناچار است بقیه را از ۱۰ استان تامین کند و این تنوع نیازمند یک عملیات در حوزه اختلاط و همسان‌سازی و متناسب‌سازی آرد است و تمام همت دارد صورت می‌گیرد که گندم با کیفیت بالا توزیع شود.

وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد نان مصرفی در این استان بربری است، تصریح کرد: نان بربری نیازمند آرد باکیفیت و با گلوتن بالاست که موجودی و تولیدی کشور تا حدودی در این بخش پایین است لذا تامین از طریق واردات در دستور کار است.

وی در پایان گفت: تا کنون واردات ۶ محموله آرد از شمال را در دستور کار قرار دادیم. سعی داریم با گندم‌های وارداتی و کیفی از تولید سایر استان‌ها و اختلاط آن یک آرد متعادلی تحویل خبازان شود.

اتمام ۲۵ پروژه ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مازندران تا پایان سال

علی رجبی وندچالی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: برای هفته دولت امسال ۵ پروژه را با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و تماما روستایی داریم و دو طرح نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در بخش دولتی با مشارکت بخش خصوصی و سه پروژه خصوصی با اعتبار بالای ۵۰ میلیارد تومان را افتتاح می‌شود. 

وی ادامه داد: ۲۵ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت داریم که با اعتبارات سفر ریاست جمهور شهید و سایر اعتبارات بخشی را در هفته تربیت‌بدنی و بخشی را در دهه فجر به پایان خواهیم رساند و این نوید را خواهیم داد که همه طرح‌های بالای ۵۰ درصد را به افتتاح برسانیم.

رجبی وندچالی در خصوص تیم نساجی با تشکر از دست‌اندرکاران این تیم، به خبرنگار ما گفت: وضعیت تیم نساجی خوب است و روز به روز روی فرم می‌آید. اوایل لیگ است. زمین اشکالاتی داشت که رفع شد و بعد از بازی با گل‌گهر که برای مقدماتی جام جهانی تعطیلی داریم مابقی کار‌ها انجام می‌گیرد.

وی درباره تیم شهرداری نوشهر در لیگ یک هم به خبرنگار ما گفت: نماینده فدراسیون آمده و زمین را دیده، قرار شد بازی‌های ابتدایی در زمین چالوس انجام تا زمین نوشهر آماده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درباره زمین هفت تیر هم اعلام کرد: دروی اول زمین چمن انجام شده و منتظریم دروی دوم هم انجام بگیرد تا تیم دریای بابل از آن استفاده بکند.

مصاحبه‌کننده: سعید منصوری   نویسنده: آزاده بابانژاد

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها