دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
فیلم| استاندار مازندران در گفتگو با آوای خزر:

قولی ندهیم که نتوانیم عمل کنیم/ برپایی عدالت عامل همکاری مردم با دولتمردان

قولی ندهیم که نتوانیم عمل کنیم/ برپایی عدالت عامل همکاری مردم با دولتمردان
استاندار مازندران با بیان اینکه ممکن است مردم از پاسخ‌های ما راضی نشوند اما باید آنها را توجیه کنیم، گفت: قولی ندهیم که نتوانیم عمل کنیم. مردم اگر عدالت ببینند با مسئولان همراه می‌شوند.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری امروز جمعه نهم شهریورماه در حاشیه برپایی میز خدمت به مناسبت هفته دولت در مصلی ساری به خبرنگار ما گفت: هفته دولت برای ما یک مروری است تا محاسبه کنیم آنچه را انجام داده‌ایم و امروز نیز در میز خدمت شاهد نارضایتی‌هایی هستیم.

وی تصریح کرد:  نارضایتی مردم در سه حوزه است؛ یکی تعللی است که معمولا در نظام اداری وجود دارد و باید برطرف شود، از پشت میز‌ها باید بیرون بیاییم، یک بخشی می‌شود برای آن راه پیدا کرد و باید برویم آن راه را بیابیم و یک بخشی امکان ندارد و باید مردم را توجیه کنیم، نه توجیهی که مبنا ندارد، چون قوانین و مقررات داریم.

وی ادامه داد: مردم بسیار خوبی داریم. قولی ندهیم که نتوانیم عمل کنیم. مردم اگر ببینند عدالت از استخدام گرفته تا توزیع امکانات رعایت می‌شود توجیه ما را قبول می‌کنند.

استاندار مازندران در یک مثال کوچک، تصریح کرد: اگر الان مردم بگویند کیفیت نان را بهتر کنید حق آنهاست، آرد که همان آرد است. محصولی که کشاورز زحمت کشیده و خداوند عنایت داشته و سال خوبی را داشتیم، اما وارد چرخه شود و به خوبی پخت نشود لذا اتحادیه باید نظارت جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: خبازان باید آموزش ببینند، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش اعلام آمادگی کردند و نظارت هم باید توسط دستگاه‌های نظارتی صورت بگیرد.

نوری با اشاره به کاری که برای مازندران صورت می‌گیرد برای سایر استان‌ها هم هست در حالی که مازندران دو برابر جمعیت خود مسافر ثابت دارد و در ایام تعطیلات به ویژه عید به ۲۲ میلیون نفر (حدود ۷ برابر) جمعیت می‌رسد، معتقد است که برنامه جامع مازندران به عنوان استان – کشور از روی طاقچه به مرحله عملیاتی درآید و هر دستگاه و سازمان در یک بسته اجرایی و الگوی راهبری به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک تراکم کاری را پست سر هم داشتیم، اما از کلان مسائل مهم استان غافل نشدیم، افزود: اگر همه دست به دست هم بدهیم. چون دولت و جهش تولید با کمک مردم اتفاق می‌افتد. خطکشی‌ها را برداریم و در دولت وفاق ملی منها را به ما تبدیل کنیم و ذهنیت اینکه بگوییم نمی‌شود این کار را انجام داد نیز برداشته شود.

نوری ادامه داد: همین نیروگاه خورشیدی ۱۶۵ کیلوات که آب منطقه‌ای زد را همه فکر می‌کردند، چون مازندران ابر دارد امکانپذیر نیست، اما شد.   

استاندار مازندران با بیان اینکه نباید دغدغه پسماند، کمبود آب و برق را داشته باشیم، گفت: اکنون شرایط خیلی خیلی سخت نیست و مواردی است که نیاز به بازنگری و برنامه‌ریزی با کمک مردم داریم.

استاندار مازندران در پایان گفت: مردم ممکن است از پاسخ‌های ما راضی نباشند، اما باید آنها را قانع و همراه کنیم، این مردم مهمان‌نوازی می‌کنند، شهید دادند، برای حضور در میادین اجتماعی مانند انتخابات بالاتر از میانگین کشوری رأی دادند و در عزاداری‌ها پیش‌قدم هستند لذا شایسته بهترین‌ها هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: سعید منصوری | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها