دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
استاندار مازندران:

گردشگری برای بومیان مازندران پُرهزینه است

گردشگری برای بومیان مازندران پُرهزینه است
استاندار مازندران با بیان اینکه اقتصاد باید مردم را دارا کند، گفت: اینجا گردشگری ایجاد می‌شود، اما برای مردم محلی هزینه‌های مضاعفی ایجاد می‌کند لذا لازم است که اتاق بازرگانی کمک کند تا سرمایه‌گذاری به معنای واقعی انجام بگیرد.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران که با حضور اعضای اتاق ایران و مدیران اتاق‌های سمنان، خرم‌آباد و زنجان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین کاری که اکنون در حال شکل‌گیری است این است که ما گره‌های ذهنی را باز کنیم؛ بخش دولتی دیوان‌سالاری را کنار بگذارد و بخش خصوصی اهلیت‌دار‌ها را بیاورد نه کسانی که هر روز بیاوریم شورای گفتگو وام بدهیم، یک مهلت بدهیم و بعد دوباره این روند ادامه یابد.

وی تصریح کرد: مازندران جایی است که سرمایه‌گذاری کلان می‌خواهد لذا کار نخست این بود که برنامه توسعه دریامحور را شروع و بسته اجرایی آن را مشخص کردیم، دوم نیز برنامه جامع گردشگری است که بسته اجرایی آن استخراج شده و یکی از بحث‌های آن گردشگری بین‌المللی است.

استاندار مازندران گفت: انتظار داریم در برنج و مرکبات که تاکنون کمک شد، این روند بیشتر شود تا از این دو محصول داخلی حمایت شود، اکنون با برخی شرکت‌های بزرگ رایزنی‌هایی برای خرید این محصولات انجام شده است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش نیز دارای اهمیت است، تصریح کرد: ما کار‌ها را نقطه‌ای انجام می‌دهیم، به هم وصل نیستند، ادغام افقی، عمودی و خوشه‌ها را نداریم. از نظر مدیریتی اینها ارزش‌آفرین نیستد لذا باید این کار‌ها انجام بگیرد.

نوری با اشاره به اتاق نسل چهارم و نقش آن در اقتصاد، گفت: ماموریت‌های اتاق حمایت از تولیدکنندگان، دسترسی به منابع مالی، ایجاد شبکه‌های تجاری و همچنین دبیری شورای گفتگوست. از این بخش انتظار داریم که کسب و کار منسوخ کنار گذاشته شود، چون سالانه ۶۰۰ کسب و کار جدید ایجاد می‌شود، توسعه همکاری‌های بین‌المللی حداقل با کشور‌های حوزه خزر و اوراسیا، مدیریت بحران در برنج و مرکبات، و فراهم کردن زنجیره ارزش اتفاق بیفتد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اقتصاد باید مردم را دارا کند، گفت: اینجا گردشگری ایجاد می‌شود، اما برای مردم محلی هزینه‌های مضاعفی ایجاد می‌کند لذا لازم است که اتاق کمک کند تا سرمایه‌گذاری به معنای واقعی انجام بگیرد.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های استان، افزود:، اما با این همه، ما خلأ برنامه‌ریزی و پیگیری و به طور کلی خلأ کار نظام‌مند را داریم.

بخش خصوصی می‌خواهد مزاحمش نشویم

یوسف نوری با بیان اینکه انتظار بخش خصوصی از بخش دولتی چیزی نیست، تصریح کرد: این بخش فقط می‌خواهد بگوید مزاحمش نباشیم و بگذاریم کارش را بکند و آنهم نه با وضع قوانین؛ و به قول یکی از فعالان بخش خصوصی‌ای کاش افرادی بودند که این قوانین را حذف و مقررات‌زدایی می‌کردند و قانون به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این اجازه را داده است که حذف قوانین مزاحم را پیشنهاد بدهد.

وی ادامه داد: استان مازندران در این دولت با همکاری نمایندگان مجلس که در کمیسیون‌های مختلف هستند، امتیازات مهمی دارد و من اگر عینک بخش خصوصی را به چشم بزنم حتما به او زنگ می‌زنم و می‌خواهم مشکلات خودش را بگوید و بنویسد تا پیگیری کنم. چون سرمایه‌گذار در خط مقدم است و اگر ما خط مقدم را نگه نداریم ستاد حتما سقوط می‌کند.

گردشگری برای بومیان مازندران پُرهزینه است
استاندار مازندران با اشاره به اینکه حدود هفت و نیم میلیون تن محصول متنوع را تولید می‌کنیم و در ۱۲ محصول رتبه یک را داریم، افزود: رشد اقتصادی این استان ۳.۹ است و امنیت سرمایه‌گذاری در این استان نیز رتبه دوم را در کشور دارد.

نوری با بیان اینکه مواد ۱۱ قانون بهبود فضای کسب و کار، مواد ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۲۱ احکام دائمی مختص شورای گفتگوست، اظهار کرد: این شورا وظیفه بهبود فضای کسب و کار را برعهده دارد و ما مکلف به انجام این مهم هستیم.

تداخلات ارضی مشکل مهم مازندران است

وی با اشاره به اینکه در این مدت از حضورش در مازندران بخشی از مشکلات به رفع تداخلات مرتبط بود، تصریح کرد: روی هر جایی در این استان دست می‌گذاریم یا وقفی است، یا بنیاد علوی است، یا امور اراضی است، یا محیط زیست و یا منابع طبیعی است، یا حرائم رودخانه‌ها و یا حرائم جاده‌هاست.

نوری گفت: بخشی از این قوانین  را که راهی برای آن بود با دعوت از مسئولان مربوطه تسهیل کردیم.

استاندار مازندران ادامه داد: برای امورات وقفی کمیته‌ای جهت رفع موارد اختلافی تشکیل شده است و برای بنیاد علوی نیز جلساتی با حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان داشتیم و قرار شد مواردی که به نفع مردم است تسهیل شود.

وی در پایان بیان کرد: برخی موارد نیز معطل بودند؛ مثلاً بزرگترین شهرک مازندران که ۲۰ سال است به دلیلی که گفتند بازرسی قوه قضائیه جلوی آن را گرفته معطل مانده بود، لذا بازرسی را دعوت کردیم و مشکل آن در یک هفته حل شد یا شهرک آببندانک هم به دلیل اختلافی که با محیط زیست داشت؛ موضوع را در شورای عالی محیط زیست بردیم و با پیگیری رئیس جمهور شهید مشکل آن حل شد.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما