دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
فرماندار گلوگاه:

تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در گلوگاه/ معرفی رئیس پردیس علم و فناوری گلوگاه

تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در گلوگاه/ معرفی رئیس پردیس علم و فناوری گلوگاه
فرماندار گلوگاه گفت: پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در این شهرستان تأسیس و رئیس این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شده است.

گلوگاه – علی اصغر فتوحیآوای خزر: مهدی داودی در مراسم معارفه رئیس پردیس دانشگاه علم و فناوری گلوگاه اظهار کرد: این شهرستان به واسطه نیاز سوق الجیشی در مجاورت دو استان سمنان و گلستان نیاز به یک دانشگاه در خور شهروندان داشت و برخورداری از مرکز علمی و فناوری پردیس می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی، گردشگری و فرهنگی استان کمک شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود پزشکان، اساتید دانشگاهی و نخبه‌های شهرستان گلوگاه در مراکز علمی و پژوهشی کشور در پست‌های مدیریتی، گفت: استعداد‌های خوبی در این شهرستان داریم و ایجاد مراکز دانشگاهی از زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان بوده است.

داودی ادامه داد: دو قطعه زمین با نیّت احداث دانشگاه با محوریت دانشگاه تهران، با آمادگی کامل متنفذین و خیّرین شهرستان گلوگاه برای ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه در این شهرستان تهیه شده است و با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات مستمری که در ماه‌های گذشته صورت پذیرفت، برای فعالیت‌های دانش‌بنیان، مهارت‌آموزی و حمایت از ایده‌های کارآفرینان به منظور پوشش علمی، این دانشگاه آمادگی خود را جهت ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در گلوگاه اعلام کرد.

فرماندار گلوگاه تصریح کرد: این پردیس با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر در تهران، با تامین ساختمان آموزشی، کار خودرا در شهرستان گلوگاه آغاز خواهد کرد.

در این جلسه ضمن تعیین اعضای هیات موسس دانشگاه و ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده و پیشنهاد‌هایی توسط حاضرین جهت بررسی مطرح و آقای رضا شاکری به‌عنوان رئیس پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در گلوگاه معرفی شد.

به گزارش آوای خزر، نشست هم‌اندیشی استقرار پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در گلوگاه، آذرماه سال گذشته نیز در محل فرمانداری برگزار شده بود که راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در شهرستان، تسریع در تهیه مکان آموزشی، همراهی مالی و معنوی اقشار مختلف تا راه اندازی کامل این پروژه، نشست باچهره‌های علمی، فرهنگی و فرهیختگان، تبلیغات گسترده محیطی و مجازی، برگزاری جلسات منظم و مستمر با متنفذان شهرستان از جمله موضوعات مطرح شده در آن جلسه بود.

 انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
آخرین اخبار