دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در دفاع مقدس مشارکت داشتند

۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در دفاع مقدس مشارکت داشتند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: بیش از ۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند.  

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ محمدحسن سلامی امروز دوشنبه در همایش «رسانه و دفاع مقدس» با تبریک آغاز هفته وحدت، گفت: دفاع مقدس قله ایستادگی و عظمت ملت ایران بود و مردم ایران اسلامی عزت و شکوه خود را در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.  

وی به جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سرچشمه همه ارزش‌های انقلابی ما از دفاع مقدس است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، گفت: دشمن تلاش کرد تا این انقلاب را از مسیر خود منحرف کند اما ملت هوشیار ایران در صحنه حضور داشت و با مقاومت و استقامت این پیروزی عظیم را رقم زدند.  

وی جهاد در راه خدا، نقش امام و رهبری در دفاع مقدس، حضور مردم در صحنه، وحدت نیرو‌های مسلح، روحیه استقامت و معنویت در جامعه را از عوامل پیروزی و رمز موفقیت در جهاد دفاع مقدس دانست.  

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از بار جنگ در بر دوش مردم بود، افزود: بیش از ۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در این عرصه حضور داشته و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند.  

وی به رشادت‌های لشکر ۲۵ کربلا اشاره کرد و گفت: رزمندگان خط شکن هر جا که حضور داشتند پیروز میدان بودند. 

سرهنگ سلامی ادامه داد: مازندرانی‌ها همچنین در کردستان، هزار سنگر، بازسازی سوسنگرد، میزبانی از مردم جنگ‌زده و حماسه خان‌طومان کارنامه درخشانی در ایثار و فداکاری دارند.    

۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در دفاع مقدس مشارکت داشتند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس گفت: ۲۵۰ برنامه در قالب ۲۲ کارگروه هم‌زمان با دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان برگزار می‌شود

وی از برگزاری ۴ هزار یادواره در ۴ هزار مدرسه مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: زنگ مقاومت و پیروزی با حضور پیشکسوتان در مدارس استان به صدا در می‌آید.  

سرهنگ سلامی رژه سراسری نیرو‌های مسلح، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت جهاد و دفاع مقدس استان در این هفته تجلیل می‌شوند.  

وی از فراگیری درس دفاع مقدس توسط ۱۸۰ دانشجو خبر داد و افزود: در همین هفته بیش از ۴ هزار رویداد هنری در سطح استان اجرا می‌شود.  

سرهنگ سلامی گفت: مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا با حضور مقام معظم رهبری از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.  

در پایان این برنامه که یوسف نوری استاندار و هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران، علی علوی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، و عبدالمهدی حق‌شناس رئیس بسیج رسانه مازندران حضور داشتند، از خبرنگاران فعال استان در حوزه دفاع مقدس با تقدیم هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا شریفی | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما