دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
معاون وظیفه عمومی انتظامی مازندران تشریح کرد

عواقب جعل کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی

عواقب جعل کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران با تشریح ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی به عواقب قانونی جعل کارت معافیت و یا پایان خدمت سربازی پرداخت.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح ماده ۶۰  قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، گفت:  برابر ماده ۶۰  قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی، چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: برابر با این ماده قانونی، این افراد با رعایت شرایط و امکانات خاطی، دفعات و مراتب جرم، مراتب تادیب از وعظ توبیخ و تهدید، به حبس تعزیزی از یکسال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

وی افزود: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ده سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در خاتمه، خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده محترم آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما