دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

وقتی سفیر قزاقستان حال اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد را پرسید/ چالش یک و نیم ساله‌ی ۲۶ خودروی ترانزیتی قزاقستان در بندرامیرآباد

وقتی سفیر قزاقستان حال اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد را پرسید/ چالش یک و نیم ساله‌ی ۲۶ خودروی ترانزیتی قزاقستان در بندرامیرآباد
سفیر جمهوری قزاقستان در دیدار با یوسف نوری نماینده دولت در مازندران در بخشی از سخنان خود، بر ساخت سریع‌تر اسکله رو-رو بندر امیرآباد تاکید کرد و خواستار رفع مشکل ترخیص ۲۶ خودروی ترانزیتی این کشور در بندر امیرآباد شد که یک و نیم سال است خاک می‌خورد.

به گزارش آوای خزر، دیدار استاندار مازندران با  "اونتالاپ اونالبایف" سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران امروز در ساری انجام شد و دو طرف بر تحکیم روابط دوستانه با توجه به حسن همجواری و اشتراکات تجاری و فرهنگی تاکید کردند.

یوسف نوری استاندار مازندران، روابط فعلی را قابل قبول ندانسته و گفته که ارتباطات ما خیلی خشک است و این ارتباطات باید در میدان باشد. اینکه همسایه‌ایم و از هم خبر نداشته باشیم خوب نیست.

او به توانمندی‌های مازندران ازجمله دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل با دانشکده‌های زیاد و همچنین دانشگاه فنی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی این استان که در لیست یک درصد دانشگاه‌های معتبر جهان قرار دارند، اشاره کرد.

همچنین نظر به اهمیت ارتباطات انسانی که قوی‌تر از ارتباطات اقتصادی است، خواستار ارتباط بیشتر نخبگان از طریق تور‌های دو طرفه شد.

یوسف نوری اشاره‌ای به طبع شعری، فرهنگی و موسیقی مازندران و استان‌های قزاقستان داشت و برگزاری جشنواره مشترک فرهنگی را پیشنهاد داد.

استاندار مازندران بیان کرد: بنیاد‌ها و مجموعه‌های مشترک بین دو کشور سبب تحکیم و تقویت روابط بین دو کشور دوست و همسایه می‌شود.

او البته اشاره‌ای به رویداد‌های ورزشی دو کشور ایران و قزاقستان و توجه به کشتی مازندران که مهد این رشته در ایران است داشت و خواستار برگزاری مسابقات دوستانه با هدف شناخت بیشتر ورزشکاران شد.

استاندار مازندران با اشاره به وجود کوه دماوند در مازندران و کوه‌های خوبی که در قزاقستان وجود دارد، تشکیل گروه‌های مشترک کوهنوردی را پیشنهاد داد. نوری، انجام فعالیت‌های اقتصادی را در کنار اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی حائز اهمیت دانسته و گفته این آمادگی وجود دارد که توانمندی‌های دو کشور را در قالب یک نمایشگاه در مازندران بانی بشویم و در ساری یا قائمشهر برگزار کنیم.

طرف قزاق هم در این دیدار از استاندار مازندران دعوت کرد تا از ظرفیت‌های قزاقستان مثلا از استان مانگستائو و بندر آکتائو که بیشترین تبادلات تجاری را با هم داریم بازدید کند.

"اونتالاپ اونالبایف" گفته که یک‌شنبه شب ۲۹ سپتامبر جشنواره‌ای بومی محلی دارند که در کاخ نیاوران برگزار می‌شود و معتقد است که اینطور برنامه‌ها (جشنواره‌ها) را می‌توانیم با مازندران هماهنگ کنیم.

او شناختی هم از استاد محمدرضا اسحاقی داشت و یادآور شد که در جشنواره‌های سنتی و بومی حضور داشته باشد.

"اونتالاپ" همچنین با اشاره به خدمات بنیاد فارابی ایران بیان کرد که قرار است یک بنیاد فارابی مشترک در خصوص میراث دو کشور، تجربیات علمی، فرهنگی، مبادله دانشمندان و... بین دو کشور از این طریق صورت بگیرد.  

سفیر جمهوری قزاقستان در جمهوری ایران تأکیدات زیادی روی بندر امیرآباد داشت و نظر به تبادلات تجاری، خبری از اسکله رو-رو ریلی این بندر گرفت و از روند کند آن سوال پرسید که استاندار مازندران تصریح کرد: این طرح کمی متوقف شده بود و اکنون شرکت واجد شرایطی در مناقصه، ادامه آن را انجام خواهد داد.

او کشتیرانی را هم مهم دانست و سفر‌های دریایی را نیز مهمتر اعلام کرد که باید این موضوع راه بیفتد. اشاره‌ای هم به سفر‌های هوایی بین مازندران و قزاقستان از ساری – آکتائو و همچنین گرگان – آکتائو داشت.

"اونتالاپ اونالبایف" از مشکل ۲۶ خودروی مانده در بندر امیرآباد که مقصدشان قزاقستان است، اما هنوز پس از یک و نیم سال به دست آنها نرسیده است سخن گفت و این را هم اضافه کرد که موضوع به ریاست جمهوری قزاقستان رسیده و باید حل شود. گرچه ظاهراً شرکت خصوصی در بندر امیرآباد برای انبارداری درخواست مبالغی دارد، اما او درخواست کرده که موضوع با وساطت استاندار مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ما، در سال‌های اخیر ارسال خودرو‌های ترانزیتی از کشور‌های حوزه خلیج فارس از طریق بنادر شمال به ویژه بندر امیرآباد به جمهوری قزاقستان در حال انجام است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار