دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
رئیس بسیج مستضعفین در کنگره شهدای مازندران:

راهبرد ایران در مقابله با صهیونیسم موفقیت‌آمیز است

راهبرد ایران در مقابله با صهیونیسم موفقیت‌آمیز است
رئیس بسیج مستضعفین گفت: آنچه شاهدیم و بسیاری از کشور‌های دنیا به آن اذعان دارند این است که انقلاب اسلامی در موضوع مبارزه با صهیونیسم یک راهبرد موفق را دنبال کرده است.

به گزارش آوای خزر، سردار غلامرضا سلیمانی پنج‌شنبه شب دوازدهم مهرماه در دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران در مجموعه ورزشی شهید سردار سلیمانی ماهفروجک مرکز استان، ابتدا از شهادت سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و اسماعیل هنیه و شهدای غزه، رفح، کرانه باختری و جنوب لبنان به دست رژیم صهیونیستی گفت و ادامه داد: ملت ایران در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ مردم‌سالاری اسلامی را جایگزین رژیم منحط پهلوی کرد و این یک دستاورد بزرگ انقلاب بود، خارج شدن یک کشور بزرگ و دارای اهمیت و تاثیر راهبردی در این بخش از جهان یعنی آغاز خروج ایران از زیر سلطه آمریکا، تغییر بزرگ جهانی و سرآغاز تغییر یک چینشی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه برای حاکم‌بودن بر مقدرات جهان طراحی کرده بودند.

وی بیان کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی این نقشه جنایتکاران عالم و سلطه‌گران را تغییر داد و باعث شد که جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی جذاب و تمدنی جایگزین یک رژیم منحط شاهنشاهی بشود، این تحول بزرگ نه با ضرب شمشیر و نه با قدرت سلاح که با نقش‌آفرینی مردان و زنان مسلمانی که به ندای امام راحل لبیک گفته بودند و با دستان به مقابله با آن رژیمی که از سوی آمریکایی‌ها در همه ابعاد حمایت می‌شد آمده بودند، راهبرد غلبه خون بر شمشیر.

سردار سلیمانی گفت: در این زمان هندسه قدرت تغییر یافت و از سوی دیگر به دست آوردن یک موفقیت بزرگ بدون اتکا به شمشیر و سلاح مفهوم قدرت را در دنیا تغییر داد. از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مفهوم جدیدی از قدرت در دنیا عرضه شد و امام راحل به عنوان معرفی‌کننده و واضع نظریه قدرت نرم در صدر جهان شناخته می‌شود و ملت ایران نخستین کشور در دنیا که با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت و با تمسک به قدرت نرم یعنی ایمان و معنویت توانست بر قدرت‌های جهان پیروز شود و این یک دستاورد بزرگ دیگری از ملت ایران به رهبری امام عظیم‌الشأن بود.

وی از موضوع دیگر یعنی مسئله فلسطین که این روز‌ها تلألو و درخشش خاصی دارد، بیان کرد: در روز‌هایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، شاهد بودیم که پیمان ننگین کمپ دیوید توسط "انور سادات" با نقش‌آفرینی آمریکایی‌ها امضا شد این به این معنا بود که ملت‌های مسلمان که در آرزوی آزادی فلسطین بودند و دولت‌های عربی که در جنگ‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و ۱۹۶۵ با رژیم جعلی اسرائیل جنگیده بودند در سایه تفکر ناسیونالیسم عربی نتوانسته بودند به موفقیتی دست پیدا کنند در مقابل این رژیم جعلی و کودک‌کش دولت‌های عربی زانو زده‌اند حتی دولت مصر آن زمان به نمایندگی از دولت‌های عربی به نمایندگی از جهان عرب و به یک معنا به نمایندگی از جهان اسلام پیمان کمپ دیوید را امضا کرد و دفتر مبارزه برای آزادی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی بسته شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و این فرمایش اصلی امام راحل که مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است، تحول بزرگی در این زمینه بود که پس از آن و به تبعیت از آن انتفاضه آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: شهریور ۱۳۵۹ را بایستی یک نقطه عطف در کشور تلقی کنیم به این دلیل که در آن شرایط یک نظام سیاسی نوپا توسط مردم در انقلاب انتخاب شده بود، این نظام نوپا به دلیل آنکه قدرت دفاعی آن در قبل از پیروزی انقلاب با حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی هدایت و مدیریت می‌شد و مسیر لجستیک و پشتیبانی قدرت دفاعی ایران آن قبل از پیروزی انقلاب توسط آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی تغذیه می‌شد و اساسا آمریکایی‌ها بر همه مقدرات کشورمان تسلط داشتند و پیروزی انقلاب باعث شد که به نقش آنها در درون کشور ما خاتمه داده شود سامانه دفاعی کشور آمادگی ورود به یک جنگ گسترده را نداشت از سوی دیگر آمریکایی‌ها توطئه‌هایی را مثل کودتاها، دخالت نظامی در طبس، مثل جنگ‌های مسلحانه گروهک‌های مارکسیستی و منافقین در پایتخت و شهر‌های بزرگ و نظیر توطئه بزرگ تجزیه‎طلبی و برخی حوادث دیگر در گوشه و کنار کشور نفوذ و رخنه لیبرال‌ها در قوه مجریه در داخل کشور ناامنی و بی‌ثباتی و شرایط پیچیده‌ای را حاکم کرده بود.

این مسئول گفت: صدام در اواخر نیمه اول سال ۱۳۵۹ در مرز اردن با معاون وقت امور خارجه آمریکا ملاقات کرد و در آنجا آمریکایی‌ها اذن حمله به سرزمین عزیز ما را به صدام دادند یعنی آنها به صدام اعلام کردند که علاوه بر اتحاد جماهیر شوروی سابق و کشور‌های شرقی، نظام سلطه و کشور‌های غربی، آمریکایی‌ها و هم در کنار تو قرار دارند و این را در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که در کنار متجاوزی، چون صدام قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی به لحاظ مادی و محاسبات متداول در سطح جهان و از لحاظ مقابله با قدرت‌های سخت غلبه و برتری با نظام سلطه و متجاوز بود. اما راحل با تکیه بر نظریه جمهوری اسلامی آمد در صفحه تلویزیون و به ملت ایران فرمودند که دزدی آمده و سنگی انداخته ملت ایران چنان صدام را بر جای خود خواهد نشاند که دیگر از جای خود بلند نشود، امام با در نظر گرفتن ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، و نیرو‌های انتظامی و جهاد سازندگی به یک مفهوم بزرگ متوجه شدند، یک اقدام راهبردی و تاریخی را رقم زدند و آن نظریه دفاع همه‌جانبه و مردم‌پایه بود، مردم را به میدان‌های نبرد فرا خواندند، نیرو‌های داوطلب در کنار ارتش و سپاه پاسداران اسلامی و جهاد سازندگی و نیروی انتظامی دفاع عاشورایی شکل گرفت و تفکر علوی به دل میدان‌های نبرد راه پیدا کرد و حالا این حادثه بزرگ در شهریور ۱۳۵۹ را با شهریور ۱۳۲۰ مقایسه کنید.

سردار سلیمانی اظهار کرد: در شهریور ۱۳۲۰ زمانی که ۱۶ سال از تاسیس رژیم منحط پهلوی گذشته بود فرمانده کل قوای کشور کسی بود که در ۱۶ سالگی نظامی بود؛ رضاخان مسلسل‌چی قزاق بود او آنچنان با پشتیبانی انگلیسی‌ها رشد کرد که در اواخر قاجار به درجه میرپنجی و سپهسالاری رسید او تمام قیام‌های آزادیخواهان نظیر قیام میرزا کوچکخان و محمد تقی خان پسیانی و شیخ محمد خیابانی را سرکوب کرده بود او قیام‌های آذربایجان و لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و هر ندای آزادیخواهی در مقابله با بریتانیای کبیر را به ویژه پس از قرارداد ۱۹۱۹ وثوق‌الدوله را قتل عام و سرکوب کرد و در ۱۶ سال پادشاهی خود نقش نیرو‌های عشایر، طوایف و ایلات را که به صورت داوطلبانه نیروی دفاعی کشور را تشکیل می‌دانند پایان بخشید و یک نیروی دفاعی جدید ۱۲۵ هزار نفره تشکیل داد؛ چون قیام‌ها را و عشایر را سرکوب کرده بود در کشور یک آرامش مطلقی برقرار بود.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: کسانی که او را سر کار آورده بودند - مانند انگلیسی‌ها - از او به عنوان ابرقدرت جهان حمایت می‌کردند، در شهریور ۱۳۲۰ زمان آزمایش پادشاه کشور ما فرا رسید در مواجهه با متفقین شوروی از شمال و انگلیس از جنوب فرا رسید. رضاخان که یک فرد نظامی بود و در دوران حکومت خود هیچگاه لباس نظامی را از خود جدا نکرده بود و در طول سلطنت در جنگ بزرگ شد و علیه ملت خود بار‌ها لشکر کشیده بود از او به نام اعلی حضرت قدر قدرت نام می‌بردند شوربختانه دستور تسلیم بدون قید و شرط کشورمان را داد حتی زمانی که سپهبد امیراحمدی یکی از فرماندهان رضاخان پیش او التماس کرد که دستور بدهید نیروی دفاعی کشور مقاومت کند، اما ائ قبول نکرد.

وی ادامه داد: رضاخان در این شرایط با اختیار و به دستور خود به همراه ملازم و راننده خود به سمت بندر بوشهر حرکت کرد و به سوی تبعیدگاه رفت و برای اولین بار در تاریخ کشور ماست که یک پادشاه ملت خود را در مقابل متجاوزین و مهاجمین اشغالگر تنها گذاشت. نیرو‌های دفاعی آن‌زمان سلاح‌های خود را به روستاییان فروختند و به خانه‌های خود رفتند. اشغالگران تمام سرزمین بزرگ ما را اشغال کردند، خطه شمال توسط ارتش اتحاد روس یا جماهیر شوروی سابق و جنوب توسط انگلیسی‌ها و تهران نیز تحت هر دو نیروی اشغالگر تحت اشغال چکمه‌پوشان قرار گرفت. 

رئیس سازمان بسیج گفت: دو اتوبوس سرباز مزدور هندی آوردند و خرمشهر را اشغال کردند حالا این را مقایسه کنید با مقاومت ۳۴ روز استقامت جانانه در خرمشهر که مقاومت ستایش‌برانگیزی داشتند که عده‌ای اندک از مدافعین شهر در مقابل چند لشکر نیرو مخصوص و زرهی و چند تیپ توپخانه و نیروی هوایی و هوانیروزعراق توانستند مقابله کنند و اگر بنی‌صدر مهمات را به این مدافعان رسانده بود حتما بخش شرقی شهر هیچگاه سقوط نمی‌کرد. این دو شهریور را با هم مقایسه کنید؛ شهریور ۱۳۲۰ که فرمانده کل قوا یک پادشاهی است که توسط بیگانه انتخاب شده؛ نه با زور شمشیر و نه با انتخاب مردم و نه وقتی که فرزند او به حکومت رسید پنج سال در زمان محمدرضا چهلوی در اشغال بود و یک مصاحبه علیه اشغالگران نکرد.

این مسئول ادامه داد: سران کنفرانس متفقین در تهران و در سفارت شوروی سابق آمده بودند، شاه با لباس نظامی به عنوان فرمانده قوا داخل جلسه شد و به اشغالگران ادای احترام نظامی کرد و باز هم این هرگز در تاریخ تکرار نشده که پادشاه یک مملکت در برابر اشغالگران تعظیم کند و سلام نظامی بدهد، آنها هم تحویل نگرفتند الا استالین که پایان جلسه یک عکس یادگاری با محمدرضا پهلوی گرفت، این طرف دوره دفاع مقدس با مدیریت مردمی ولایت فقیه تبدیل به یک شکوه و حماسه و یک افتخار و گنج تمام‌نشدنی شد.

وی اظهار کرد: امروز پس از بیش از چهار دهه مردم مازندران در شب‌های متوالی و در ایام مختلف سال به منظور پاسداشت آن شهدا اجلاسیه، کنگره، یادواره برگزار می‌کنند، چون ارزش این راه پر افتخار، عزت و عظمت را می‌شناسند. در جبهه مقاومت همین اتفاق افتاد با تحولی که امام در مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف در چشم‌انداز جهان ترسیم کردند و رهبر حکیم انقلاب بر آن راهبرد یعنی نابودی اشغالگر صهیونیستی پافشاری کردند و ملت بزرگ ایران در پای این آرمان شهدای بسیاری تقدیم و جا‌نفشانی کرد منطقه به دستان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علمدار شهدای جبهه مقاومت شکل گرفت. امروز یک قدرت بزرگ در مقابل رژیم اشغالگر محسوب می‌شود. این شجره خبیثه رژیمی که نبایستی در جغرافیای فلسطین شناخته شود رژیمی که بر همه نظام سلطه تسلط دارد بر اقتصاد، بر نظامیگری، بر نفت، بر رسانه، بر فرهنگ و بر همه چیز غرب تسلط دارد و به همین خاطر تمام قدرت‌های زورگو غربی پشت سر این جنایتکار صهیونیست صف کشدیند و غلامان حلقه به گوش سردمداران جنایتکار این رژیم صهیونیستی هستند.

سردار سلیمانی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی شروع شد وزیر امور خارجه آمریکا به تلاویو رفت و دست به سینه اشغالگران ایستاد انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و دیگران هم آمدند و همه امکانات خود را در اختیار اسرائیل گذاشتند. جنایت‌های اسرائیل در حالی بود که همه عالمیان معترض بودند، اما زورمداران عالم گوش شنیدن ندارند. اینجاست که پرچمداری انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت و شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، و شکل‌گیری گروه‌های فلسطینی و عراقی و سوری و یمنی اهمیت آنها و پشتیبانی ملت‌های دنیا از آنها برای ما روشن می‌شود که انقلاب اسلامی در موضوع مبارزه با صهیونیسم یک راهبرد موفق‌آمیز را دنبال کرده است، آن انتفاضه‌ای که با سنگ شروع شد در عملیات وعده صادق ۲ همه شاهد بودید که موشک‌هایی راهبردی، سهمگین و خیبرشکن بر سر تاسیسات نظامی آن رژیم جعلی فرود آمد.

وی در پایان اظهار کرد: آنهایی که ملت ایران را تهدید کردند به ۴۵ سال گذشته نگاه کنند. چون خیلی‌ها آمدند که در برابر ملت ایران عرض اندام کنند از نظام سلطه و از بعضی‌ها در منطقه مانند صدام که خوی وحشیگری مانند صهیونیسم داشت هم بر علیه ملت ایران و هم بر علیه ملت ایران. اما ببینید چه بر آنها گذشت؟ آیا نظام سلطه توانست موفقیتی کسب کند یا بر اساس سنت الهی و به مصداق آیه "انتصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" پیروزی‌ها از آن ملت ایران شد!

به گزارش خبرنگار ما، دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران قرار بود با سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شود که به دلیل حوادث منطقه، سردار سلیمانی به نمایندگی ایشان در مراسم شرکت کرد. در این رویداد بزرگ که پس از ۱۰ سال برگزار شده است، با حضور باشکوه مردمی به ویژه جامعه ایثارگر و خانواده‌های آنها همراه بود. 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار