
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیدعلی قاسمی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به برگزاری سی و سومین اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش کشور که 18 تا 20 مردادماه در تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست، ارتباط سیستماتیک بین صف و ستاد یعنی بدنه اجرایی در سراسر کشور با ستاد آموزش و پرورش برقرار و نقاط قوت و ضعف مرور و برنامههای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد.
وی افزود: این اجلاسیه، سبب ایجاد فضای شاداب و تقویت روحیه بالا در مجموعه آموزش و پرورش کشور شد که حضور رئیس جمهور و معاونان او، این شادابی را دوچندان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بحث هدایت تحصیلی که برای نخستین سال در پایان دوره اول متوسطه(کلاس نهم) برنامهریزی شده است، گفت: هدایت تحصیلی بر چهار شاخصه علاقه، استعداد، امکانات و نیاز جامعه است که در شرایط فعلی، بیشتر تأکیدات و هدایتها به سمت نیاز جامعه و برنامهریزی در این بخش است.
وی تصریح کرد: البته سطح نمرات دانشاموزان ارتقا پیدا کرده و با توجه به شرایط جامعه، بیشترین درخواستها برای ادامه تحصیل در رشته تجربی است که البته فضای عمومی جامعه نیز به همین سمت گرایش دارد اما آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش داریم؛ هدایت استعدادها به سمت نیاز جامعه است و نمره به تنهایی نمی تواند ملاک عمل قرار بگیرد.

قاسمی ادامه داد: در هدایت تحصیلی با راهبرد اقناعی پیش رفتیم، همچنان تقاضا برای ثبت نام در رشته تجربی بیش از سایر رشته ها وجود دارد و سعی کردیم تا مدیریت شود، لذا خانواده ها نیز باید توجه کنند که صرفاً علاقه و استعداد راهگشا نبوده و تأکید ما بر امکانات و زیرساختها و نیاز جامعه است.
وی با بیان اینکه تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای تربیت افرادی است که بتوانند در آینده کشور نقش مهمی داشته باشند و وارد بازار کار شوند، افزود: به دنبال این هستیم که هر دانشآموز باید صاحب یک مهارت باشد، لذا دانشآموزان و خانوادهها باید به صحبتها و راهکارهای مشاوران توجه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به محدودیتهای مالی که در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما در این شرایط نیز در سال گذشته بیش از 110 درصد تخصیص منابع در آموزش و پرورش داشتیم، بسیاری از برنامههای کلان در این بخش حمایت شد و همه اینها در زمانی به دست آمد که فشارهای مالی چند سال گذشته در 50 سال اخیر بیسابقه بوده است.
قاسمی در پایان با اشاره به فضای مشارکتی خوبی که در مازندران وجود دارد، گفت: حدود 7 میلیارد تومان از سوی خیران این استان به حوزه آموزش و پرورش کمک شد که این رقم، 6 برابر بودجه دولتی در حوزه آموزش و پرورش مازندران بوده است.
انتهای پیام/1001