دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


هک سامانه اخذ مجوز آثار موسیقی وزارت ارشاد
حدود یک ماه از زمانی که عده‌ای از هنرمندان از هک شدن سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی خبر دادند می‌گذرد و هنوز این سامانه در دسترس نیست. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تأیید این خبر، طی هفته‌های اخیر از تلاش مرکز رسانه‌های دیجیتال برای رفع مشکل خبر داده است. با اختلال در سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی، سیستم صدور مجوزها هم با مشکل مواجه شده و هنوز راهکار جدیدی برای حل مشکل حداقل به صورت مقطعی پیشنهاد نشده است.


مسکو: بندر «ماریوپل» اوکراین به تصرف ارتش روسیه درآمد
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بندر تجاری ماریوپل به طور کامل به تصرف ارتش روسیه درآمده است. وی افزود: «همه گروگان‌هایی که در داخل کشتی‌ها در بندر ماریوپل بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.»


حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط مساعد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می‌توان بتدریج حذف ارز ترجیحی را عملیاتی کرد و در حال حاضر برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی زمان و تاریخ مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۳۳ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۷۱۱ نفر رسید. همچنین ۲هزار و ۳۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۶۱ نفر رسید.


دفاع قالیباف از پروژه پتروشیمی میانکاله؟
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز گفت: در بیست روز گذشته در یک سرمایه گذاری که مسیر اداری حل شده و تا بالاترین سطوح رفته و در دولت مجوز گرفته و زمین به او واگذار شده و چند ده میلیارد سرمایه گذاری کرده، بعد یکی پیدا می‌شود و می گوید که فلان موضوع دوباره بررسی شود و کار متوقف می‌شود. او افزود: این چه معنی دارد؟ کدام سرمایه گذار در چنین شرایطی می آید همه مراحل را طی می کند و بعد بگوییم کار متوقف شود؟ اگر مشکلی بوده چرا زمین پروژه را به نام او کرده اید؟ چرا سند به او دادید؟ قالیباف گفت: جریان هایی بحث را به صورت سیاسی دنبال می کنند.


مادر شدن ۱۴۷۴ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در یک سال
بر اساس آمارهای رسمی موالید۱۴۰۰ سازمان ثبت احوال، طی سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۰۳ نوزاد از مادران گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ ساله متولد شدند که گروه سنی پرخطر محسوب می‌شوند، در همین حال ۱۴۷۴ نوزاد از مادرانی متولد شده‌اند که خود بین ۱۰ تا ۱۴ سال داشته‌اند.


کریدور جدید از ایران به نخجوان
علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به عدم ارتباط بین جمهوری آذربایجان و نخجوان از طریق خاک ارمنستان، گفت: این ارتباط از طریق ایران انجام خواهد شد. پروژه ساخت جاده از ایران به نخجوان و از آنجا به بازار‌های جهانی در حال آماده‌سازی است.


غیر قانونی شدن حمل و نگهداری ارز
قانون اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تعیین مصادیق قاچاق ارز، برای عرضه، حمل یا نگهداری این ارز‌ها مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است. طبق مصوبه مجلس، ورود و خروج ارز از کشور، از مصادیق قاچاق شناخته می‌شود و مالکان ارز برای اینکه دچار عواقب آن نشوند، باید میزان دارایی خود را در مدت ۳ ماه در سامانه ثبت کنند.


گام جدید برای آزادسازی مطالبات ایران
وزیر خارجه گفت: توافقی در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ما نزد یکی از بانک‌های خارجی به وجود آمده و روز گذشته هیأتی از یکی از کشورها برای پیگیری مراحل اجرایی آن در تهران بود و مذاکراتی انجام شد و درباره زمان و چگونگی آزادسازی این مبالغ توافق اولیه‌ای را به عمل آوردیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار