دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
فرماندار سابق نکا:
ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم/ سیاست منهای اخلاق لجن‌زاری بیش نیست
فرماندار سابق نکا در مراسم تودیع خود خطاب به برخی منتقدانش ضمن تاکید بر اینکه سیاست منهای اخلاق لجن‌زاری بیش نیست، اعلام کرد: «ما هیچ ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم، اگر کسی فکر می‌کند شیفته خدمت است خودش "شیفته" است... به اندازه یک‌شب انتظار فرزند شهید برای بازگشت پدرش عملکرد نداشتم»!
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم تجلیل از خدمات دکتر عبدالرضا بابایی فرماندار سابق نکا و معارفه سرهنگ مرتضی رمضانی فرماندار جدید شهرستان نکا در سالن امیرالمؤمنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور تعدادی از خانواده شهدا، امام جمعه، بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و جمعی از کارکنان دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی این شهرستان برگزار شد.

دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به نیابت از سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران حکم انتصاب مرتضی رمضانی به عنوان فرماندار نکا را به ایشان تقدیم کرد.

در این مراسم، دکتر عبدالرضا بابایی فرماندار سابق نکا در سخنانی با طرح این پرسشِ فیلسوفان عرصه سیاست که «آشتی میان صداقت و سیاست یک طنز باورنکردنی‌ست یا اساساً می‌شود در دنیای سیاست صادقانه هم عمل کرد»؟ اظهار کرد: بسیاری از سیاست‌ورزان عالم در پاسخ به این سوال عمدتاً نظر منفی دارند و برخی‌ها پا را فراتر می‌نهند و می‌گویند اساساً این‌دو، دو دشمن قدیمی‌اند؛ بنابراین آشتی بین دو دشمن قدیمی را نباید انتظار داشت.

او با بیان اینکه امروز برای ارائه گزارش عملکرد نیامدم و آمدم تا مواردی را از باب تذکر به خودم عنوان کنم، ادامه داد: برخی از سیاست‌ورزان دنیا اصولاً اخلاق را مغایر با سیاست می‌دانند و اداره کشور‌ها را با رعایت اصول اخلاقی قابل جمع نمی‌دانند.

این استاد دانشگاه اشاره‌ای هم به دیدگاه «نیکولو ماکیاولی» مشهورترین نظریه‌پرداز غربی پس از قرون وسطی و عصر رنسانس داشت که جمع‌کردن اخلاق و سیاست را امکانپذیر نمی‌داند و صراحتاً می‌گوید بهترین شیوه و خط مشی زندگی «بی‌شرافتی» است.

بابایی ادامه داد: امام علی علیه السلام دقیقا نقطه مقابل این مکتب هستند، ایشان در زمانی حکومت می‌کنند که در جبهه باطل امثال «ماکیاولی» شاگردان دسته صدم او هم نخواهند شد، لذا در آنجا هم اخلاق را فراموش نمی‌کنند.

او اشاره داشت: جریان باطلی که در آن زمان روی کار بود؛ حضرت علی علیه السلام را به مدیریت و سیاست‌ورزی ضعیف معرفی می‌کردند، اما معاویه را یک شخصیت زیرک، کیس و سیاستمدار و مدیر می‌دانستند. (جریان مخالف با اجتماع اخلاق و سیاست)

فرماندار سابق نکا ادامه داد: حضرت علی علیه السلام در خطبه دویست نهج‌البلاغه می‌فرماید: «والله معاویه از من زیرک‌تر نیست الا اینکه او عهدشکنی و گنهکاری می‌کند و تزویر، ریا و دروغ دارد...».

بابایی تصریح کرد: سیاست دینی و دین سیاسی یعنی اخلاق و سیاست جدا نمی‌شود و سیاست منهای اخلاق لجن‌زاری بیش نیست که در تاریخ معاویه‌ها، یزیدی‌ها و صدام‌ها و در همین قرن حاضر نیز برخی اصحاب قدرت در همین لجن‌زار تنفس می‌کنند.
 
ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم/ به‌اندازه یک‌شب چشم‌انتظاری فرزند شهید عملکرد نداشتم!
او بیان کرد: امام علی علیه السلام بی‌صداقتی را در سیاست معلول فراموشی قیامت و ضعف ایمان می‌داند و می‌فرماید در دورانی هستیم که عده‌ای بی‌ایمانی و بی‌صداقتی را زیرکی می‌دانند. (در بازار رسما فردی کلاهبرداری می‌کند، اما می‌گویند عجب اقتصادان و عجب زیرک است!)

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه یک شبکه فساد اقصادی از دوران تفکر لیبرال در جمهوری اسلامی شکل گرفت و هیچوقت مجال برخورد با این شبکه تا امروز رقم نخورد و اکنون شبکه قدرتمندی شده است که در جا‌هایی روی برخی از مدیران ما سایه می‌اندازد و این خیلی مهم است.

فرماندار سابق شهرستان نکا با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های اساسی دولت سیزدهم باید برخورد با این شبکه فساد باشد – بوده، ولی اقدامی جدی و آنچه که باید انتظار می‌رود نتوانستیم برخورد کنیم – گفت: یکی از بارزترین صحنه‌ها در تاریخ سیاست، رعایت صداقت و اخلاق در سیاست جایی است که امام علی علیه السلام در خطبه شقشقیه به آن اشاره فرمودند در جایی که دیگران با حب و بغض رأی دادند و کار به جایی رسید که حضرت می‌توانست با یک وعده غیرصادقانه به حکومت برسد، اما این کار را نکرد.

او ادامه داد: بعد‌ها و حتی امروز هم عده‌ای امام را شماتت می‌کنند که اگر آن زمان یک وعده غیرصادق را می‌داد فرصت بیشتری در اختیار اسلام قرار می‌گرفت، حضرت نیمی از ۲۵ سال خانه‌نشینی خود را به جهت این داشت که حاضر نشدند یک وعده غیرصادق بدهند.

بابایی اظهار داشت: پاسخ این عده این است؛ اتفاقا به دلیل حساسیت تاریخی است که آن حضرت باید بر موازین اخلاقی می‌ایستاد و نشان می‌داد که مروت و شرافت انسانی قابل معامله نیست. علی علیه السلام حاضر نشد ننگ مبادله قدرت و اخلاق را بر پیشانی شیعه بچسباند.

او با اشاره به اینکه در جریان کربلا نیز همین موضوع تکرار شد، تصریح کرد: تقابل صداقت و دروغ، تعهد و عهدشکنی، و اخلاص و تزویر در نبرد امام حسین علیه السلام و یزیدیان بوده است و امام حسین کاری کرد که حضرت علی علیه السلام فرموده بودند: «با کید و مکر دشمنان اغفال نمی‌شوم و در برابر شدائد و سختی‌ها زانو نمی‌زنم».

این استاد دانشگاه گفت: آنچه در مانیفست اسلام و انقلاب است، صداقت، اخلاق، پاکی، کار جهادی و وفای به عهد است، مکتب امام علی علیه السلام به ما اثبات کرد که می‌توان مدل حکمرانی را بنا نهاد که در آن اخلاق و سیاست با هم یکی هستند، هر جا ما در سیاست اخلاق را کنار گذاشتیم آسیب دیدیم.
 
ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم/ به‌اندازه یک‌شب چشم‌انتظاری فرزند شهید عملکرد نداشتم!
فرماندار سابق نکا تاکید کرد: مگر می‌شود اشک‌های فرزندان عزیز شهدای ما، شهدای مدافع حرم، جان‌هایی که فدا شد، ایثارگری‌هایی که انجام شد را در یک عرصه‌ای بیاییم اخلاق را کنار بگذاریم و سیاست بورزیم، این خیانت بزرگی به شهدا و امام است و بخشودنی هم نیست.

بابایی ادامه داد: امامین انقلاب و مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز این مهم را اثبات کردند که اخلاق و سیاست منزوجند، رهبر انقلاب فرمودند: سردار سلیمانی با وجودی که در مسائل پیچیده ورود و فعالیت‌های سیاسی می‌کرد انسانی بی‌خدعه و صادق بود. مکتب حاج قاسم در سیاست مبتنی بر اخلاص و صداقت بود.

او از این منظر تصریح کرد: «حالا من فرماندارم، بخشدارم، استاندارم، وزیرم، مسوولیت دارم، خیلی راحت می‌گویم اینجا اخلاق را بگذاریم کنار، اگر این کار را نکنیم...؛ این‌ها مماشات کردن است».

فرماندار سابق نکا با بیان اینکه تعارف را باید کنار بگذاریم و فرصت انقلاب اسلامی کم است و به سرعت داریم از آن عبور می‌کنیم، ادامه داد: دولت سیزدهم نیز بر اساس همین گفتمان روی کار آمد. شرط تداوم آن نیز حفظ و نگهداشت صداقت و اخلاص و کار جهادی است. اگر جا‌هایی احساس کردیم که بی‌اخلاقی در حوزه سیاست شکل می‌گیرد باید تعارف را کنار بگذاریم.

بابایی با اشاره به اینکه «کُت انقلابیگری را روی کت فرمانداری پوشیدم»، گفت: "اگر کلام من عده‌ای را اذیت می‌کند مسوولیت برای من معنایی ندارد، طوقی است بر گردن ما که باید جواب بدهیم، حرف‌های خودمان را زدیم و الان هم می‌زنیم".

او ادامه داد: بین خودمان نیز بعضا بی‌صداقتی‌هایی شکل می‌گیرد، این‌ها دیگر زرنگی نیست، اگر دروغ گفتیم اگر تزویر به خرج دادیم اگرعهدشکن و ثروت‌اندوز شدیم و سقوط کردیم، باید خودمان را اصلاح کنیم.

فرماندار سابق شهرستان نکا بیان کرد: چیز‌هایی را در دولت قبل دیدم و ناراحت شدم، اما در این دولت گفتمان امامین انقلاب احیا شد و قطار انقلاب به ریل خود برگشت، اما نباید اجازه بدهیم حتی سر سوزنی این صفحه سفید دولت آیت الله رئیسی با اشتباهات اندک ما خدایی نکرده دچار مشکل بشود.
 
ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم/ به‌اندازه یک‌شب چشم‌انتظاری فرزند شهید عملکرد نداشتم!
بابایی گفت: اگر احساس کردیم سیاست‌مداری مرادف با دروغ‌گویی‌ست ما بدبختیم، اگر احساس کردیم قولی دادیم، تعهدی دادیم، و راحت زیر تعهد و قولمان زدیم و سیاست‌مدار هستیم، قطعا اشتباه کردیم و آغاز شکست است.

او با اشاره به اینکه در سال ۶۱ هجری خیلی‌ها فکر می‌کردند امام حسین علیه السلام شکست خورد، اما او پیروز تاریخ است، اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از بزرگانی‌ست که نشان می‌دهد هر کسی با گفتمان عاشورا فاصله گرفت از قطار انقلاب پیاده می‌شود. البته ما اهل پیاده کردن نیستیم، تلاشمان این است که افراد را در این قطار نگه داریم، اما گاهی یک فردی اصرار دارد... پیاده شد، سقوط کرد و رفت...

فرماندار سابق شهرستان نکا با یادآوری اینکه قضاوت با یک نفر جز ذات احدیت نیست، افزود: من دیدم یکی گفت، شیفته قدرت و تشنه قدرت و ... اگر کسی خودش را مبنای این کلام قرار بدهد باید در خودش شک کند وگرنه شیفته قدرت و تشنه قدرت را خداوند متعال باید تشخیص بدهد، مگر اینکه کسی بگوید من در جایگاه خدا نشسته‌ام و بخواهم دیگران را قضاوت کنم!

بابایی ادامه داد: «ما هیچ ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم، شیفته خدمت حاج قاسم سلیمانی بوده است اگر کسی فکر می‌کند شیفته خدمت است خودش «شیفته» است، نه آقا جان! ما آمدیم کاری بکنیم، آجری روی آجر بگذاریم».

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم نکا بهترین مردم استان و کشور هستند و پای آزمون‌های متعدد سربلند بیرون آمدند، گفت: روزی که معارفه شدم سعی بر این بود که در قالب گفتمان انقلاب اسلامی کار و تلاش کنیم اگر پیشرفتی بود همکاران زحمت کشیدند و اگر نقصان و آسیبی بود بنده مسوولیت آن را به گردن می‌گیرم و از خداوند می‌خواهم که در فردای قیامت از قصوراتم بگذرد.
 
ادعایی برای شیفتگی خدمت نداشتیم/ به‌اندازه یک‌شب چشم‌انتظاری فرزند شهید عملکرد نداشتم!
فرماندار سابق نکا درباره گزارش عملکرد خود اظهار داشت: «آقای جمشیدی فرزند شهید و بخشدار مرکزی نکا یک روزی به من گفت: وقتی پدرم شهید شد من کوچک بودم، چه شب‌هایی که من تا دیروقت سر کوچه خانه‌مان می‌ایستادم و منتظر پدرم بودم، بنده به اندازه یک شب ایستادن آقای الیاس جمشیدی در انتظار پدر هم کار نکردم، هیچ عملکردی ندارم، هر چه هست بین ما و خدای ما، اگر مقبول درگاهش واقع شد، ذخیره قبر و قیامت و اگر نشد، از محضر خدای متعال عذرخواهی می‌کنم».

بابایی برای فرماندار جدید نکا (سرهنگ مرتضی رمضانی) آرزوی توفیق کرد و گفت: مسوولیت سختی است، مسوولیت جمعیت ۱۲۰ هزار نفری که همه شئونات زندگی آن‌ها به نوعی به تصمیمات فرماندار وابسته است.

او در پایان از محضر مردم نکا حلالیت طلبید؛ از خانواده‌های معزز شهیدان، ایثارگران و جانبازان، پدران و مادران شهدای امنیت، سلامت، از بیت محمدی لائینی امام جمعه نکا، از علما، نخبگان، فرماندهان انتظامی، نظامی، دادستانی، اطلاعات، اعضای شورای تامین و اداری، مدیران ادارات و نهاد‌ها و همکارانش در فرمانداری، رسانه‌ها، نماینده مردم نکا، بازاریان، صنعتگران، شهردار و شورای شهر، بخشداران و دهیاران و نهایتاً از رئیس جمهور، استاندار، معاون سیاسی استاندار و کسانی که به او اعتماد کردند سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
0
....
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار