دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
گزارش آوای خزر از همایش روز محیط‌بان در مازندران،

حساسیت استاندار مازندران نسبت به میانکاله و همکاری اطلاعاتی‌عملیاتی نیروی انتظامی با محیط‌زیست

استاندار مازندران به پیشنهاد یکی از محیطبانان بهشهری گفته است که درباره استفاده از پهپاد در میانکاله با فرمانده هوافضای سپاه صحبت می‌کند، فرمانده نیروی انتظامی مازندران هم از یک توافق اطلاعاتی – عملیاتی با محیط زیست استان خبرداد.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: مراسم تقدیر از محیط‌بانان نمونه مازندران عصر امروز با حضور یوسف نوری استاندار، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران، مدیرکل محیط زیست استان و معاونان ایشان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

یوسف نوری از آموزه‌های دینی و همچنین اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت محیط زیست گفت و در همین زمینه به نمونه‌هایی از سخنان پیامبر، نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) و همچنین تأکیدات امام راحل، رهبری و رئیس جمهور شهید اشاره کرد که ناظر بر احترام به محیط زیست است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مباحث محیط زیستی باید به خوبی اجرا بشود، افزود: نقصی را در کشور می‌بینم و نظریه من مبتنی بر مطالعات جهانی این است که ما درست از ذخایر زیست‌محیطی محفاظت نکردیم و برای آنها دیواره نساختیم در حالی‌که اکنون اگر کسی می‌خواهد نرم‌افزار درست کند برای آن دیواره می‌سازد.  

وی با اشاره به اهمیت میانکاله به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده حیاتی تصریح کرد: در میانکاله باید در دو سه نقطه بخشی را برای تاسیسات بگذاریم و بقیه را نگذاریم کسی برود الا با همراهی محیط‌بان.

نوری ادامه داد:، اما دوستان ما این کار نمی‌کنند؛ اینکه مردم به میانکاله بیایند و در این سطوحی که واقعا به عنوان ذخیره‌گاه استراتژیک است در هر جای از آن بروند درست نیست، در سایر کشور‌ها قوانینی برای این مناطق است و اگر افراد قرار است با ماشین بروند باید همراه محیط‌بانان بروند لذا اهمیت ذخیره‌گاه اعم از عمق و ساحل دریا و یا جنگل، جلگه و کویر در همه جای دنیا شناخته‌شده است.

حساسیت استاندار مازندران نسبت به میانکاله و همکاری اطلاعاتی‌عملیاتی نیروی انتظامی با محیط‌زیست
تأکید بر انتخاب سرمایه‌گذار دوستدار محیط زیست برای طبیعتگردی در میانکاله

استاندار مازندران با بیان اینکه اسکان در میانکاله باید محل جدایی باشد (اشاره به طرح جامع گردشگری میانکاله)؛ افزود: ما در واقع آن آمایش زیست‌محیطی را انجام ندادیم، به جای اینکه ۱۰ یا ۱۰۰ هکتار را بگذاریم کنار، می‌گوییم هر جایی خواستید بروید اشکالی ندارد.

وی با اشاره به بازدید‌هایی که از جنگل‌های مازندران به ویژه از رامسر تا رویان و سد‌های استان از لفور تا میجران داشته است، از ظرفیت‌های مهم گردشگری گفته، اما این را هم گفته است که طرح گردشگری نباید سطحی اجرا شود.

نوری تصریح کرد: برای طرح طبیعت‌گردی در میانکاله باید فراخوان بین‌المللی بزنید، برای این طرح مهم یک نفر نباشد که کار دم دستیِ نامربوطِ ضعیف را انجام بدهد بلکه پیشنهاداتی قوی بدهند و آدم‌های قوی، معتبر و دارای اهلیت و دوستدار محیط زیست بیایند و در آن قسمتی که برای تکثیر گونه‌هاست نیز از مردم کمک بگیرید و این کار را انجام بدهید.

استفاده از پهپاد در میانکاله را با سردار حاجی‌زاده مشورت می‌کنم

وی تأکید کرد که توسعه پایدار گردشگری ناظر بر حذف گردشگری انبوه و گردشگری مسئولانه است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ۲۲.۲ درصد از پارک‌های ملی برای مازندران است و کار محیط‌بانان سخت بوده و حوزه گسترده‌ای دارد، از چالش‌های زیاد آن به ویژه در ساعات کاری گفت که بعضا تا ۴۳۷ ساعت در ماه هم رسیده است.

نوری همچنین اشاره‌ای به محدودیت ارتقای شغلی و ضرورت حمایت قضایی از محیط‌بانان داشت و در پایان نیز به آنها نوید داد که هدیه‌ای را به رسم یادبود تقدیمشان خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان مدعوین اظهار داشت که در استان هم نماینده قوه قضائیه، سازمان بازرسی، نیروی انتظامی و ... در کنار محیط زیست هستند.

نوری درباره پیشنهاد آقای رستمی محیط‌بان بهشهر در خصوص استفاده از پهپاد برای حفاظت از میانکاله، با استقبال از این موضوع اظهار داشت که کارایی پهپاد را همه می‌دانیم و به همین دلیل پیشنهاد را به سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه منتقل می‌کنیم.

حساسیت استاندار مازندران نسبت به میانکاله و همکاری اطلاعاتی‌عملیاتی نیروی انتظامی با محیط‌زیست
همکاری اطلاعاتی – عملیاتی  نیروی انتظامی با محیط زیست مازندران

در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی مازندران نیز با اشاره به اهمیت اقتدار عملیاتی در سایه تعامل بین محیط زیست و نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز تفاهمنامه و توافقنامه‌ای بین نیروی انتظامی، استانداری و محیط زیست با ماهیت اطلاعاتی عملیاتی برای صیانت از مناطق حفاظت‌شده به امضا می‌رسد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: تعامل در حوزه رسانه‌ای و پوشش خبری نیز اهمیت دارد تا مردم از این اقدامات آگاه شوند و این خبر‌ها عزت‌آفرین، اقتدار آفرین و امیدآفرین باشد.

وی ادامه داد: پاسگاه‌های ما پاسگاه‌های شما و مقرّ شما مقرّ ماست، هر گونه پشتیبانی لازم باشد را انجام می‌دهیم.

کار در محیط زیست حتی با ساچمه‌در بدن

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز در سخنانی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب در حوزه محیط زیست را تربیت نیرو‌های متخصص برای محیط زیست کشور در چهار هنرستان کشور ازجمله یک هنرستان در مازندران نام برد که امسال سال دوم فعالیت این هنرستان‌ها در رشته محیط زیست است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی اشاره‌ای هم به ۱۳۳ شهید محیطبان و ۳۷۵ جانباز محیط‌بان در کشور داشت که فعالیت آنها در ۱۹ میلیون هکتار از سرزمین‌مان است، محیط‌بانانی که حتی با جراحات شدید و ساچمه در بدن باز هم برای حفاظت از محیط زیست پای کار هستند.

وی با اعلام آمار‌هایی از کشفیات اسلحه از متخلفان شکار که به هیچ وجه حاضر نیستند آنها را به زمین بگذارند، گفت: سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ اسلحه از متخلفان محیط زیست در سراسر کشور کشف می‌شود و برای هر کدام از آنها یک درگیری مستقیم روی داده است.

فرمانده یگاه حفاظت سازمان محیط زیست از بالا بودن ساعات کار محیطبانان گفت که گرچه در واقع به عنوان کارمند استخدام شده‌اند، اما دو برابر کارمندان کار می‌کنند و تنها ۶۰ ساعت اضافه‌کاری می‌گیرند.

محبت‌خانی گریزی هم به نامگذاری روز محیطبان زد و گفت: با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگ، هشتم آبان‌ماه روز محیطبان نامگذاری شده است.

حساسیت استاندار مازندران نسبت به میانکاله و همکاری اطلاعاتی‌عملیاتی نیروی انتظامی با محیط‌زیست
اضافه‌شدن هشت خودروی کمک‌دار به ناوگان یگان حفاظت مازندران

عطا الله کاویان مدیرکل محیط زیست مازندران نیز در این جلسه با اعلام اینکه ۵۰ پاسگاه محیط‌بانی در استان داریم، افزود: ۶ پاسگاه در حال ساخت یا اتمام کار داریم که برای همه آنها نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و امیدوار هستیم می‌شود با درایت استاندار مازندران از خیرین کمک بگیریم.

او ادامه داد: برخی همکاران ما در نقاط دوردست مشغول پاسبانی و حفاظت هستند و کیلومتر‌ها از محل زندگی خود فاصله دارند و گا‌ها تا یک هفته باید در همان مکان باشند، اما تجهیزات لازم را ندارند و می‌طلبد تا از ظرفیت‌های خیران استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ظرفیتی برای صندوق ملی محیط زیست داریم که از محل هدایا و وجوهات خیران است؛ ۷۵ درصد از اعتبارات صندوق برای استان‌هایی است که خیران آنها در صندوق مشارکت دارند و ۲۵ درصد نیز تسهیلاتی است که به صنایع و واحد‌های تولیدی در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست تعلق می‌گیرد.

کاویان با بیان اینکه در دولت سیزدهم هشت میلیارد تومان را تنها در یگان حفاظت داشتیم، اعلام کرد که در حال حاضر ۸۰ خودرو و ۱۴۰ موتورسیکلت در مناطق چهارگانه داریم و تا پایان شهریورماه نیز هشت دستگاه خودروی کمک‌دار به ناوگان یگان حفاظت محیط زیست استان اضافه می‌شود.

حساسیت استاندار مازندران نسبت به میانکاله و همکاری اطلاعاتی‌عملیاتی نیروی انتظامی با محیط‌زیست
در ادامه این مراسم علیرضا ابراهیمی حکم انتصاب خود به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران را دریافت کرد و از زحمات مسلم آهنگری در ۳۵ سال تلاش صادقانه قدردانی شد.

همچنین از محیطبانان نمونه ملی، کشوری، استانی و شهرستانی از شهر‌های مختلف استان قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چه کسی رای می دهید؟
آخرین اخبار