دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
مراسم شیرخوارگان حسینی در روستای سارو بهشهر

مادران عاشورایی برای شیرخوارگان خود در مکتب سیدالشهدا حاضری زدند

مادران عاشورایی برای شیرخوارگان خود در مکتب سیدالشهدا حاضری زدند
مادران عاشورایی باری دیگر برای شیرخوارگان خود در مکتب سیدالشهدا حاضری زدند.

آوای خزربهشهر - فرزانه حسنی: مراسم شیرخوارگان حسینی پایگاه ام هانی سارو شهرستان بهشهر در زینبیه این روستا برگزار شد که در این مراسم حزن و اندوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) مادران و کودکان با پوشیدن لباس عزا و سربندهایی به نام علی اصغر (ع) و با در آغوش گرفتن کودکان خود به یاد کودک شش ماهه شهید امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و ارادت و همدردی و سوگ خود را به کوچک ترین شهید کربلا به تصویر کشیدند.

گفتنی است در این آیین مادران کودکان خود را بر روی دست به سوی آسمان بالا می برند و یا در گهواره ای که با پارچه های سبز تزیین شده، قرار دادند و از خداوند سعادت دنیا و آخرت فرزند خود را در زیر سایه کرامت و محبت امام حسین (ع) و ائمه اطهار طلب کردند.

شایان ذکر است در این همایش مادران، نوزادان خود را با سربند های یا حسین (ع)، یا ابوالفضل (ع) و یا علی اصغر (ع) و نیز لباس‌ های سبز و سفید به این مراسم آورده بودند.

در حاشیه این همایش زینب صادقی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره کوچک ترین شهید کربلا، بیانگر توجه اسلام به امنیت جانی کودکان است ولو اینکه در طول تاریخ شاهد ظلم هایی توسط بسیاری از مذهب ها، فرقه ها و حکومت ها بوده ایم که برگزاری این مراسم می تواند در مسیر تحقق عدالت و پاسداشت ارزش های والای انسانی باشد. 

وی افزود: دشمنان این مرز و بوم کمر همت بسته اند تا آموزه های دینی و حسینی‌ را در کودکان، نوجوانان و جوانان ما حذف کنند اما غافل از این که این آموزه ها همراه با خون و گوشت و پوست فرزندان ما عجین شده است.

فرمانده پایگاه ام هانی روستای سارو در ادامه خاطرنشان کرد: از زنده به گوری دختران تا انداختن موشک و بمب بر سر کودکان بی دفاع غزه و فلسطین رنج هایی است که جنگ به کودکان تحمیل می کند و شهادت حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (ع) حقوق کودکان را مورد توجه قرار داده است. 

وی با توجه به جایگاه بانوان و نقش والای مادر، تصریح کرد: بانوان امروز ادامه دهنده راه همان بانوانی هستند که در واقعه کربلا فرزندان خود را فدای امام حسین (ع) کردند.

صادقی در پایان گفت: در این همایش معنوی مردم مسلمان و شیعه ائمه اطهار با توسل به حضرت علی اصغر (ع) برای سلامتی بیماران و بیمه فرزندان به ائمه و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دست به دعا می دارند و همچنین در این مراسم معنوی به صورت نمادین، گهواره حضرت علی اصغر (ع) در میان مادران حمل شد و مداح اهل بیت نیز با خواندن نوحه و مرثیه در خصوص شهادت حضرت علی اصغر (ع) فضای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

حضرت علی‌اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین (ع) است که در واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری با تیر حرمله به شهادت رسید و شیعیان از آن حضور به عنوان باب‌الحوائج یاد می کنند.

انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما