دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
یوسف نوری:

الگوی راهبری شهرداری‌ها مبتنی بر برون‌سپاری باشد

الگوی راهبری شهرداری‌ها مبتنی بر برون‌سپاری باشد
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مشارکت عمومی و خصوصی باید در شهرداری‌ها پا بگیرد، ادامه داد: هرگاه الگوی راهبری شهرداری‌ها مبتنی بر دانش روز و‌برون سپاری بوده، موفق بوده است.

به گزارش آوای خزر، یوسف نوری صبح شنبه در همایش شهرداران استان مازندران در بابلسر با بیان اینکه شهرداران در خط مقدم خدمت‌رسانی هستند و باید یکدیگر را در خدمات رسانی پوشش دهند، افزود: ارکان حکمرانی امام علی علیه السلام از باور و اعتقادات، مردم پایه بودن، دانش بنیان بودن و نقد پذیری است این مولفه‌ها نیز باید مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرداران نوک پیکان تغییرات شهری هستند، گفت: جلب اعتماد مردم و رضایت‌مندی آنها باید در اولویت برنامه‌های شهرداران باشد.

نوری اخلاق را مهم‌ترین مولفه برای مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداران به دور از روزمرگی کار‌های باور نکردنی را انجام دهند که می‌توان به قطار شهری اشاره کرد که جزء سه کشور دنیا هستیم.

وی ادامه داد: فراست در امور مالی از دیگر مولفه‌هایی است که شهرداران باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و از افراد امین برای این امور استفاده کنند.

استاندار مازندران صداقت را دیگر ویژگی شهردار عنوان کرد و تاکید کرد: شهرداران با مردم صادق باشند.

وی عدالت و انصاف را دیگر ویژگی یک مدیر موفق دانست و افزود: البته این شاخصه‌ها، شاخصه‌هایی است که دنیا نیز آن را تبیین کرده است.

نوری با تاکید بر هوشمندسازی شهر‌ها خواستار اجرای این طرح شد و گفت: تاب آوری و مدیریت بحران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: برنامه‌ریزی شهری از دیگر مواردی است که شهرداران باید به آن توجه داشته باشند؛ نگاه ویژه به بافت‌های قدیمی و تاریخی می‌تواند در تغییر چهره شهر موثر باشد.

استاندار مازندران به موضوع پسماند اشاره کرد و افزود: ۴۵ سال است که از این موضوع رنج می‌بریم تنها راه حل این معضل تغییر روش‌های کنونی است.

نوری با بیان اینکه مشارکت عمومی و خصوصی باید در شهرداری‌ها پا بگیرد، ادامه داد: هرگاه الگوی راهبری شهرداری‌ها مبتنی بر دانش روز و‌برون سپاری بوده، موفق بوده است. هر جا مقطعی و جزیره‌ای کار کردیم، باختیم.

وی از شهرداران خواست نسبت به جذب سرمایه‌گذار گام‌های اساسی بردارند با این‌اعتقاد که در استان مازندران بستر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در جهت توسعه شهری بهره‌گیری کرد.

نوری با تاکید بر مدیریت بحران در مازندران، ادامه داد: شهر‌هایی موفق شدند که توانستند از منابع خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

خبرنگار: زهرا شریفی | دبیر: آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها