دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
حق‌شناس:

برگزاری پنجمین جشنواره ابوذر مازندران در «مهر شهدایی»

برگزاری پنجمین جشنواره ابوذر مازندران در «مهر شهدایی»
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران گفت: مراسم گرامیداشت شهدای رسانه و اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان در نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر، عبدالمهدی حق‌شناس به خبرنگاران گفت: اختتامیه جشنواره ابوذر و جام رسانه‌ای امید استان مازندران همزمان با برگزاری دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان در محمودآباد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری محمودآباد میزبانی این رویداد فرهنگی را با آغوش باز برعهده گرفته است، گفت: در این راستا جا دارد از حمایت‌های بی‌شائبه و صادقانه شهردار محمودآباد و دست‌اندرکاران این سازمان قدردانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران، چرایی تاخیر در اجرای مراسم اختتامیه را ناشی از محدودیت‌های اعتباری و عدم همکاری برخی نهادهای مرتبط دانست.

حق‌شناس با بیان اینکه برگزاری جشنوارهای رسانه‌ای هزینه‌ زیادی را به دبیرخانه تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مذاکره با بخش‌های خصوصی، نهادها و ارگان‌های مختلف برای تامین منابع مالی جشنواره راه به جایی نبرد و سرانجام مهندس حاج مهدی اختیاری شهردار محمودآباد همراه این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای شد تا برگ زرینی دیگری در تاریخ رسانه‌‌ای مازندران و محمودآباد به ثبت برسد.

وی با اعلام اینکه کلیه اقدامات فنی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران اعم از پالایش و داوری آثار در بهمن‌ماه سال گذشته به پایان رسید، گفت: برای سومین سال متوالی کتاب جشنواره رسانه‌ای ابوذر تدوین و همزمان با مراسم اختتامیه توزیع خواهد شد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه از پوستر جشنواره ششم رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: این رخداد رسانه‌ای در ۱۰ قالب گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، عکس، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست توسط سازمان بسیج رسانه استان برگزار و منتخبان در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران یادآور شد: بخش ویژه این دوره از جشنواره مزین به نام "فلسطین، طوفان الاقصی، مقاومت" بوده و برگزیدگان این بخش هم در آیین اختتامیه تقدیر خواهند شد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه نشست خبری جشنواره پنجم نیز با حضور اهالی رسانه و متولیان امر در محمودآباد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نماینده هیات داوران در آیین اختتامیه حضور خواهد یافت و درنظر داریم کارگاه رسانه‌ای را همزمان با آیین پایانی با حضور یکی از اساتید ملی عرصه خبر و رسانه برگزار کنیم.
انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار