دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
امام جمعه ساری:

اقتصاد دولتی اقتصاد درستی نیست

اقتصاد دولتی اقتصاد درستی نیست
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی و تعاونی باشد، ادامه داد: اقتصاد دولتی اقتصاد درستی نیست و ما مشکلات زیادی داریم که به دست مردم و بخش خصوصی باید حل شود.

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تبریک سالروز ولایت و امامت آقا امام زمان (عج)، آغاز هفته وحدت را یکی از بهترین تصمیم و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه ساری با تاکید بر وحدت ملی در درون و زندگی مسالمت‌آمیز، گفت: شعار وفاق ملی رئیس جمهور بسیار شعار خوبی است، البته نباید اجازه دهیم به بهانه وفاق ملی بعضی از عناصر نابابی که در فتنه‌ها دخیل بودند و ملت اینها را ترک کردند را دوباره برگردانیم. 

وی با تاکید بر وحدت بین امت اسلامی، افزود: همه مسلمانان جهان امت واحده بوده و باید با یکدیگر متحد باشند و در کنار مردم غزه برای مقابله با صهیونیست‌های غاصب باشند و و همه مستضعفان جهان باید وحدت داشته باشند. 

اقتصاد دولتی اقتصاد درستی نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران به میزبانی اتاق بازرگانی مازندران از مسئولان اتاق ایران اشاره کرد و گفت: بخش مردمی را همین اتاق نمایندگی می‌کند، اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: با مشارکت مردم، اتاق بازرگانی باید در این جهت برنامه و کارنامه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی و تعاونی باشد، ادامه داد: اقتصاد دولتی اقتصاد درستی نیست، ما مشکلات و عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان خودمان داریم که بخش خصوصی باید برایش برنامه‌ریزی کند. 

آیت‌الله لائینی گفت: اتاق بازرگانی برای رشد و توسعه استان، مقابله با معضلات مختلف مربوط به پسماند، آب منطقه‌ای، محیط زیست، کشاورزی، دام و غیره می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و ما از آنها مطالبه جدی داریم. 

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا شریفی | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما