دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
آوای خزر بررسی کرد

نارضایتی نانوایان و رانندگان حمل آرد از شرکت خلیج فارس + فیلم

شرکت حمل و نقل خلیج فارس علیرغم اینکه پول آرد را نقدأً از نانوایان دریافت می‌کند، اما چند ماهی است که هزینه حمل و نقل را به رانندگان آردبر پرداخت نکرده و این موضوع یکی از دلایل صف‌های طولانی نان است.

به گزارش آوای خزر، بررسی‌های خبرنگار ما از صف‌های طولانی نانوایی‌ها در برخی شهر‌ها ازجمله نکا مؤید این نکته است که کمبود آرد وجود ندارد و به اندازه کافی آرد در شبکه توزیع تأمین است، اما به این دلیل که شرکت حمل و نقل خلیج فارس هزینه رانندگان را پرداخت نمی‌کند، رانندگان نیز از حمل آرد امتناع می‌کنند.

تعدادی از رانندگان در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کردند: توزیع آرد در سه شهرستان شرق مازندران را برعهده دارند و شرکت طرف قرارداد سه ماه است که هزینه حمل و نقل را پرداخت نکرده است و به همین دلیل برخی از روستا‌ها آرد ندارند و یا در برخی نانوایی‌های سطح شهر با تجمع مردم در صف نانوایی روبرو هستیم به این دلیل که آرد در اختیار دیگر نانوایی‌ها قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی خبازان شهرستان نکا نیز به خبرنگار ما گفت: نانوا باید پس از تعطیلی نانوایی با اطمینان خاطر به استراحت بپردازد، اما دغدغه این را دارد که آیا فردا آرد به موقع تحویل او می‌شود یا خیر.

احمد دارابی بیان کرد: نانوایان ما نقدی خرید می‌کنند و پول را به حساب شرکت می‌ریزند، اما شرکت خلیج فارس پول رانندگان آردبر را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد بدون تجربه در جلسات آرد و نان استان شرکت می‌کنند و امروز باید پاسخگو باشند، گفت: رانندگان ما اکنون برای حمل آرد نمی‌روند، چون طلب دارند همچنین در شهرستان نکا ۱۵۰ روستا را باید آردرسانی کنند که بسیاری از آنها در مناطق صعب‌العبور قرار دارند.

دارابی از شرکت حمل و نقل خلیج فارس خواست که به داد نانوا‌ها برسد، چون حقوق کمی هم دریافت می‌کنند و باید نان که قوت غالب است را به دست مردم برسانند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۰/

خبرنگار: سعید منصوری | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما