دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
در جمع فعالان صنعت غذا و دارو عنوان شد

بخش خصوصی اجازه نداد قفسه موادغذایی خالی بماند

بخش خصوصی اجازه نداد قفسه موادغذایی خالی بماند
مدیران صنایع غذایی و دارویی کشور عنوان کردند که چه در شرایط کرونا و چه در موشک‌باران‌ها هیچگاه حتی یک شلف مواد غذایی خالی نماند و این نشان از امنیت غذایی کشور دارد.

به گزارش آوای خزر از ساری، دوازدهمین همایش تجلیل از برترین‌های ۱۱ گروه کالایی صنعت غذا و دارو مازندران شامگاه روز چهارشنبه در سالن همایش پارلمان بخش خصوصی استان با حضور جمعی از مسئولان حوزه صنایع غذایی ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران برگزار شد.

یوسف نوری در سخنانی اشاره‌ای به مکتب غذایی ایران، چین و روم داشت که این مکاتب غذایی زمانی از یاد رفته بود و حالا در حال بازگشت به دوران اوج خود است و در حالی‌که چین و روم با طبخ غذا‌های دریایی و انواع ماکارونی و تبلیغ آنها در رسانه‌ها و دیگر آثار خود حرفی برای گفتن دارند، اما مکتب غذایی ایران با وجود تمامی تنوع‌هایی که دارد، ضعیف عمل کرده است.

وی خواستار توجه به این موضوع در آثار تلویزیونی و سینمایی شد و دلیل خود را تأثیرگذاری جامعه نسبت به این خوراکی‌های اصیل دانست همانطور که در آثار جوامع چینی و رومی ملاحظه می‌کنیم.

 تغذیه و تحرک اولویت سلامت انسان‌ها

عالیه زمانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه ۷۰ درصد عامل مرگ و میر در دنیا را بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و بیماری‌های مغری تشکیل می‌دهد، تغذیه و تحرک را در سلامت انسان‌ها نکته کلیدی و اولویت‌دار عنوان کرد.

وی از صنعت غذا و داروی مازندران که به طور ویژه در ایام کرونا نگذاشتند خللی در امنیت غذایی ایجاد شود و تمام‌قد ایستادند تا این دوران را پشت سر بگذاریم قدردانی و اظهار کرد: مطالبات به‌حق صنعتگران این حوزه را که با سلامت و جان مردم سروکار دارند، به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

 ظلم بانک‌ها به سرمایه‌گذاران ممنوع!

سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران، جهت‌گیری‌های صنعت مازندران را به پشتیبانی فکر و ایده‌های درست رو به جلو توصیف و اظهار کرد: برند‌های بزرگی در این استان خودشان را پیدا کردند و اگر حمایت لازم و کافی از آنها بشود شاهد اتفاقات خوشایندی خواهیم بود.

وی با اشاره به تحول صنعت برنج با تلاش مازندرانی‌ها، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های این بخش را انقلابی بزرگ در حوزه برنج کشور دانست و گفت: کنار هم و پشتیبانی از هم در صنعت غذا و توجه به امنیت غذایی خیلی مهم است؛ این صنعت چه در دوران کرونا و چه در موشک‌باران اجازه نداد که هیچ شلفی خالی بماند.

رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه بزرگترین اسراف، عدم استفاده از ظرفیت‌های کشور است، اشاره‌ای به استعداد مازندران در صنعت طیور داشت و آن را شاخص، سرآمد، علمی و تأثیرگذار عنوان کرد.

مرتضوی از بانک‌ها خواست تا صنعت مازندران را دست کم نگیرند و به آنها ظلم نکنند. وی همچنین اندازه صنعت مازندران را بزرگ و وسیع توصیف کرد به طوری که معتقد است؛ تصمیمات بزرگ حوزه صنعت باید در این استان گرفته شود.

صنعت غذایی، شایعه‌پذیرترین صنعت

سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به شاخص شامخ که بیانگر رکود یا رونق تولید است به عدد زیر ۵۰PMI  در مردادماه امسال اشاره و اظهار کرد: با این عدد باید تنمان بلرزد، چون سابقه نداشته که صنعت اینقدر منفی بوده باشد و اکنون شامخ در کل اقتصاد منفی است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل این شرایط، ناترازی انرژی است که از خرداد هر سال تا خرداد سال بعد را شامل شده و از برق به گاز ختم می‌شود، دلیل دیگر این است که ۱۰ سال با رشد اقتصادی پایین کار می‌کنیم؛ تمام ماشین‌آلات در حال مستهلک‌شدن هستند و سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز سخت است، هشت ماه می‌شود که ثبت سفارش و وورد ماشین‌آلات جدید به کشور ممنوع است.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد صنعت همچنان دولتی است و ما را به جرم این ۲۰ -۸۰ از منافع زیادی محروم می‌کند، معتقد است که رانت و فساد اتفاقا از همین‌جا‌ها سر در می‌آورد در حالی‌که بخش خصوصی با بحث عدم تأمین مالی و دیگر مشکلات ریز و درشت هم مواجه است.

رضوی با اشاره به اینکه گاهی یک اشکال در یک برند و صنعت با جوگیری‌های شدید رسانه‌ای مواجه می‌شود و یا به دروغ یک برند زیر سوال برده می‌شود و تمام سرمایه‌گذاری‌های آن را دچار خدشه می‌کند، شایعه‌پذیرترین صنعت را صنعت غذایی عنوان کرد.

سعید باقری‌مرمتی رییس انجمن صنایع غذا و دارو مازندران نیز پیشتر در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که این صنعت ۲۴ درصد از سرمایه‌گذاری استان را به خود اختصاص داده، دارای ۳۹۶ واحد فعال و مجوزدار است، تولید ناخالص داخلی آن ۴۰ درصد و میزان اشتغال آن ۲۱ درصد است.

وی همچنین یکی از مشکلات مهم این صنعت را ناترازی انرژی عنوان کرد که کسب و کار‌ها را تا مرز تعطیلی می‌برد و بازتوانی این شرایط نیز کاری دشوار و پُرهزینه است.

به گزارش آوای خزر، در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از برخی محصولات غذایی استان به نمایش گذاشته شد.عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه تایید صلاحیت منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (آیپک) و همچنین اتحادیه بین‌المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی (آیلک) این فرصت را به صنایع کشورمان داده است که همگام با استاندارد‌های جهانی فعالیت کنند و مسئولان مربوطه نیز ارتقای ایران در این زمینه را جدی بگیرند.

برای تماشای تصاویر در اندازه اصلی لطفا روی علامت دانلود در سمت چپ و پایین عکس کلیک کنید.

تصاویر از فاطمه کواکبیان


انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما