دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
رئیس کمیته فلوربال مازندران:

فلوربال می‎تواند به یکی از محبوبترین رشته‎های ورزشی در جوانان تبدیل شود

رئیس کمیته فلوربال مازندران گفت: با ایجاد زیرساختهای مناسب میتوانیم آینده خوبی را نیز در مازندران برای این ورزش شاد و پرُتحرک رقم بزنیم بطوریکه تبدیل به یکی از محبوبترین رشته‎های ورزشی در بین جوانان و نوجوانان شود.


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمدرضا متولیان که اخیراً ریاست کمیته فلوربال استان مازندران را به عهده گرفته است، در جمع خبرنگاران به معرفی این رشته ورزشی پرداخت و اظهار داشت: فلوربال نوعی از ورزش هاکی و فلورهاکی  و بسیار نیز شبیه هاکی روی یخ است که به صورت سالنی برگزار میشود، نخستین مسابقه آن در سال 1960 در میشیگان انجام شد و پس از آن مورد توجه بسیاری از جوانان بویژه در کشورهای توسعه یافته قرار گرفت.
وی افزود: نخستین مدرسه فلوربال در ایران در سال 88 در تهران افتتاح شد و در سال 89 نیز انجمن فلوربال ايران فعالیت خود را بطور رسمی زیر نظر فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي آغاز کرد و از همان سالها، این ورزش به تمامی استانهای کشور ازجمله مازندران معرفی شد.
رئیس کمیته فلوربال مازندران با بیان اینکه این ورزش در سطح بالایی برگزار و فدراسیون بین‎المللی دارد، افزود: تعداد نفرات هر تیم، شامل 5 بازیکن و یک  دروازه‌بان است و سه زمان 20 دقیقه‌ای برای بازی در نظر گرفته می‌شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیتهای خوبی که در ورزش مازندران وجود دارد، گفت: پرداختن به ورزش بعنوان امر مهمی که سبب سلامتی انسان میشود، نیازمند نهادینه سازی است و در این عرصه، اصحاب رسانه میتوانند نقش بسزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: ورزش فلوربال از آن دست ورزشهایی است که به زودی میتواند علاقمندان زیادی را بخود جلب کند، لذا با ایجاد زیرساختهای مناسب میتوانیم آینده خوبی را نیز در مازندران برای این ورزش شاد و پرُتحرک رقم بزنیم بطوریکه تبدیل به یکی از محبوبترین رشته‎های ورزشی در بین جوانان و نوجوانان شود.
متولیان با بیان اینکه قلم خبرنگاران میتواند مشکلات را بیان و راهکار ارائه دهد، گفت: خبرنگاران در برخی از بخشها مظلوم واقع شدند اما هیچگاه از اهمیت و ارزش کار آنها کم نمی‎شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری رسانه‎ها و مسئولان و دست‎اندرکاران ورزشی استان مازندران، ورزش مفرح فلوربال به خوبی معرفی و جایگاه خوبی را در این استان به دست آورد تا در ادامه با برنامه‎ریزی‎های بهتر، در سطوح بالاتر نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.






انتهای پیام/

| دبیر: 1001
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار