دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
سرپرست بهزیستی مازندران خبر داد

انجام ۳۸۶۰۰ مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ از سوی اداره بهزیستی مازندران

سرپرست بهزیستی مازندران از انجام ۳۸۶۰۰ مشاوره تلفنی با خط تلفن رایگان ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: از طریق خطوط ۱۴۸۰ مشاوره‌های لازم در جهت برطرف نمودن نیازهای فوری روانشناختی و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و رفع و کاهش مسائل و مشکلات فردی و خانوادگی افراد ارائه می‌شود.

به گزارش آوای خزر  به نقل از فارس جمال باقری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشاوره‌ها توسط تیم تخصصی و آگاه به دانش روز ارائه می‌شود، اظهار کرد:  در این فرآیند مشاور کمک می‌کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص نموده و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم‌گیری در وی تسهیل شود.
 وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی از طریق خطوط ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۸ شب انجام می‌شود، تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف خانواده، ازدواج، طلاق، تربیت کودکان، ارتقاء بینش و آگاهی فردی و اجتماعی،  رفع یا کاهش مسائل و مشکلات فردی و بین فردی خانواده، تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی، کاهش آسیب‌های فردی و خانوادگی، ارتقاء سطح سلامت روان فردی، کاهش مسائل و مشکلات خانوادگی و بین فردی مواردی‌ست که در آن مشاوران و روانشناسان بهزیستی به ارائه خدمت می‌پردازند.
سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به استقبال مردم استان از  مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ خاطرنشان کرد: کلیه تماس‌ها از سراسر استان با تلفن ۱۴۸۰ به مرکز مازندران وصل شده و مشاوره به راحتی انجام می‌شود.
باقری با اشاره به تعداد ۳۸۶۰۰ تماس گیرنده در ۶ ماه نخست سال جاری بر رعایت کرامت انسانی و حفظ اسرار خانوادگی در این حوزه تاکید کرد و افزود: افزایش تماس گیرندگان با خط تلفن ۱۴۸۰ به جهت ناشناس بودن مشاوران و تماس گیرندگان با خطوط مشاوره گویای اعتماد مردم به بهزیستی و کارآمدی این نوع خدمت است.

انتهای پیام/2000

خبرنگار:
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار