دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
روحانی در همایش «سلام آزادی»:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم و احترام به حقوق شهروندی همه ایرانیان است. ما جدایی و شکاف بین ملت را نمی‌پذیریم.
جدایی و شکاف ملت را نمی‎پذیریم/ اطمینان می‎دهم که بیانیه 2030 براساس پایبندی به نظام باشد

به گزارش آوای خزر، حجت‎الاسلام حسن روحانی امروز در بزرگترین همایش جوانان حامی روحانی در تهران با عنوان "سلام آزادی" اظهار داشت: می‌خواهیم به صراحت بگوییم که صاحب این کشور مردم و رأی‌شان است.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آینده‌مان مصمم هستیم نه برای فروختن آینده ایران.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: علیرغم میل یک اقلیت با هم راهمان را انتخاب کردیم و می خواهیم این راه را 4 سال دیگر ادامه دهیم.

روحانی با بیان اینکه آنچه تا کنون انجام داده ایم و پیموده ایم به صد درصد مطلوب‌مان نرسیده ایم و رضایت کامل نداریم، خاطرنشان کرد: می خواهیم بگوییم مسیر را درست انتخاب کرده ایم و باید این مسیر درست را با حرکتی بسیار پرشتاب تر و تحول و تغییری که شایسته ملت ایران است راه آینده را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در برابر قدرتهای جهانی کاری کردیم که دشمن نتواند از فرصت های به دست آمده در گذشته استفاده کند و چهره خشونت و تفریط را به چهره اعتدال تبدیل کردیم.

روحانی بیان کرد: راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم و احترام به حقوق شهروندی همه ایرانیان است. ما جدایی و شکاف بین ملت را نمی‌پذیریم.

وی اظهار داشت: من از مردم ایران می‌خواهم در این روزها هوشیار باشند در برابر توطئه‌هایی که عده‎ای به دنبال ایجاد آن هستند، مشكلات بسياري بود كه به خاطر حفظ آرامش و امنيت جامعه بيان نكردم.

رئیس جمهور فعلی ایران بیان کرد: وعده‌هاي خرداد ٩٢ را فراموش نكردم و يا به آن عمل كردم يا نگذاشتند عمل كنم.

روحانی گفت: با فناوری‎های نو مخالفت نکنید، ما می‌خواهیم فضای افکار عمومی باز باشد، ما می‎خواهیم با دنیا در تعامل سازنده و مؤثر باشیم، باید همه تحریم‎ها برداشته شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار داشت: من  همه آبرو و زندگی‎ام را فدای شما خواهم کرد، می‌خواهیم راهی را که شروع کردیم چهارسال دیگر ادامه دهیم و این راه را با تغییری که شایسته ملت ایران است می خواهیم دنبال کنیم.

وی ادامه داد: با زيرساخت‎ها كاري خواهيم كرد كه تك تك شما جوانان با گوشي خود، صدا و سيما باشيد، ما از فرهنگمان حراست مي‌كنيم اما اجازه نمي‎دهيم ايران دوباره منزوي شود.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ما به رفع تحريم هسته‌اي قانع نيستيم و بايد تمام تحريم‌ها برداشته شود، خاطرنشان کرد: كاسبان تحريم از رفع تحريم‌هاي هسته‎اي ناراحت هستند.

این مسئول از مرحوم هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت: آقای هاشمی! ما می‌دانیم چه ظلم بزرگی به تو کردند، ما می‎دانیم چه تهمت‎هایی که به تو نزدند.

وی اظهار داشت: فقط یک نامه به قوه قضائیه نوشتم که به چه دلیلی  رئیس جمهور اصلاحات ممنوع‌التصویر شده است؟ تاکنون هنوز جواب نامه من را نداده‎اند.

روحانی در پایان با بیان اینکه ادامه این دولت، ادامه دولت اصلاحات و دولت همه ۱۰۰ درصد مردم خواهد بود، افزود: من به رهبری و مردم اطمینان می‎دهم در مورد بیانیه ۲۰۳۰ دولت تصریح کرده که در چارچوب فرهنگ ایران پای‎بند خواهد بود.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها