دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر گفت: در تامین و تخصیص بودجه و منابع استان "شرقی و غربی" و "روستایی و شهری" نکنیم، همه بایستی از برکت نظام بهره مند شوند و استاندار باید به همه شهرها مثل خانه خودش توجه کند. باید تقوی الهی رعایت شود. همه باید احتیاط کنیم زیرا بیت المال تحمل ضرر ندارد.
برای اختصاص اعتبارات

به گزارش آوای خزر از ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری روز پنج شنبه در بازدید استاندار مازندران از ظرفیتهای شرق مازندران با اشاره به فرمایشی از امام علی(ع)اظهار داشت: آت حضرت می فرمایند: برای اینکه امور تحقق پیدا کند باید به چهار اصل توجه داشته باشیم یکی بحث منابع مالی است و امانتداری در بیت المال که هر استانداری اگر بتواند بر دخل و خرج استان تسلط پیدا کند برای اداره استان مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: اصل دوم برای تحقق امور، فرهنگ سازی است که مهمترین نکته دشمن شناسی است و منظور از آن فقط دشمن خارجی نیست، باید ببینیم چه کسانی دغدغه پیشرفت استان را دارند.ممکن است کسانی باشند که ادعای دوستی با شما را داشته باشند اما از پشت به شما و پیشرفت استان ضربه وارد کنند لذا باید دشمن ها و آفت ها را شناسایی کنید.

امام جمعه بهشهر گفت: سومین مسئله در زمامداری، رسیدگی به امور مردم شامل معیشت، اشتغال، گرفتاری ها و آفت هایی است که ممکن است بروز کند و در زندگی آبرومند و ایده آل مردم تاثیر سوء بگذارد.

حجت الاسلام جباری با بیان اینکه مردم نباید کمیته امدادی اداره شوند، افزود: بهشهر با همه ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد اما مردمش از بیکاری رنج می برند. نگاه و سیاست ما باید مردمی باشد.

وی خطاب به استاندار گفت: اجازه ندهید کسانی دور و بر شما جمع شوند و دنبال رانت بروند. وظیفه همه ما این است که برای عمران و آبادی شهرها تلاش کنیم و به زیرساخت ها توجه داشته باشیم. تشکیل اتاق فکر باید از اقدامات موثر شما باشد چرا که قوه عاقله استان باید قوی باشد تا خدای نکرده به دست افرادی که ما را به سمت و سوی دیگری ببرند، نیفتد.

امام جمعه بهشهر بیان کرد: در تامین و تخصیص بودجه و منابع استان "شرقی و غربی" و "روستایی و شهری" نکنیم، همه بایستی از برکت نظام  بهره مند شوند و استاندار باید به همه شهرها مثل خانه خودش توجه کند. باید تقوی الهی رعایت شود. همه باید احتیاط کنیم زیرا بیت المال تحمل ضرر ندارد.

وی در پایان به استاندار گفت:همیشه یاری و نصرت را از خدا بخواهید، عمل به قوانین بایستی اساس و کانون توجه شما باشد. قانونگرایی می تواند کشور را از بن بست بیرون ببرد، دوستانی انتخاب کنید که اطاعت پذیر باشند و رابطه خود را با ولایت تقویت کنید.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها