دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
مدیرکل بهزیستی مازندران:
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: یکی از بهترین کارهایی که در 4 ساله دولت تدبیر و امید در این سازمان انجام گرفت؛ تامین وسایل کمک توانبخشی بوده است که اکنون هیچ فردی در نوبت دریافت این لوازم نیست.

هیچ معلولی در نوبت دریافت ملزومات کمک توانبخشی نیست

به گزارش آوای خزر از ساری، سعید آرام صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد، اظهار داشت: 12 هزار و 400 نفر در مازندران زیر پوشش بهزیستی هستند و ماهانه مستمری دریافت می کنند، 106 مرکز شامل 61 مرکز روزانه، 24 مرکز شبانه روزی، 18 مرکز بصورت ویزیت در منزل و 3 مرکز مراقبتی در حوزه بهزیستی فعالیت دارند.

وی افزود: 5 هزار معلول یا سالمند یا بیمار روانی مزمن نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند، ماهانه یک میلیارد و 700 میلیون تومان یارانه بواسطه خدماتی که از 106 مرکز ارائه می دهند، در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: تامین وسایل کمک توانبخشی برای معلولان یکی از کارآمدترین فعالیتهای بهزیستی در 4 سال دولت تدبیر و امید بوده است و هیچ معلولی در نوبت دریافت وسایل کمک توانبخشی نیست، بیش از 28 میلیارد تومان جهت تامین وسایل کمک توانبخشی بصورت رایگان در این مدت به جامعه هدف بهزیستی مازندران تقدیم شده است، در 6 ماهه امسال نیز 1.5 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کردیم.

این مسئول یادآورد شد: در سال 94، 14 میلیارد و در سال 96 نیز 42 میلیارد تومان جهت ارائه خدمات به جامعه زیر پوشش بهزیستی مازندران تعلق گرفت، تسهیلات در سال 95 نیز 15 و در 6 ماهه امسال 20 میلیارد تومان است.

آرام بیان کرد: تلاش داریم تا در سالجاری بیش از 2250 شغل را برای جامعه هدف مهیا کنیم، در 6 ماهه امسال 1100 مورد تسهیلات جهت اشتغال مددجویان ارائه شده است.

وی درباره تامین مسکن دو معلول در مازندران گفت: 128 خانواده روستایی و 135 خانواده شهری شناسایی شده اند، از 128 مسکن در روستا79 واحد تحویل شده و 49 واحد آن دارای پیشرفت بیش از 70 درصدی هستند. همچنین از 135 واحد شهری 40 مورد تحویل شده و 70 مورد مسکن مهر هستند که 20 واحد آماده واگذاری و بقیه آنها بصورت خودمالکی در حال ساخت است.

مدیرکل بهزیستی در پایان اظهار داشت: مازندران درباره مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان اظهار داشت: تمام ساخت و سازها در این زمینه با هماهنگی سازمان نظام مهندسی است.

انتهای پیام/ 1354 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها