دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
فرماندار نکا:
فرماندار نکا با اشاره به اینکه جلسه‌ای را با کارکنان خود برای تقسیم‌بندی کارها برگزار کرده است، گفت: این فعالیت‌ها با تشکیل گروه‌ها در حوزه سیاسی، اجتماعی،اقتصادی، عمرانی، آموزشی، بهداشتی و زیربنایی پیگیری می‌شود و به معنای تشکیل یک ستاد برای توسعه شهرستان است.

تقسیم‌بندی فعالیت‌های فرمانداری نکا به 5 حوزه با تشکیل گروه‌ها

به گزارش آوای خزر از ساری، عبدالجواد توحیدی مقدم صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری خود پس از مراسم معارفه اظهار داشت: فلسفه برگزاری شورای اداری تبیین سیاست های عمومی دولت و هماهنگی  بین دستگاه ها است که اگر مطالبی به خوبی تبیین نشده؛ از این  طریق به گره‌گشایی مشکلات بپردازیم و به یک جمع بندی مناسب برسیم.

وی با اشاره به اینکه 54 تا 60 کارگروه در ماه با سرفصل های مختلف در شهرستان برگزار می‌شود، افزود: 7 تا 8 جلسه قائم به فرد است و مدیران باید شخصاً حضور داشته باشند و برای کارآیی بهتر لازم است تا تعداد جلسات را با تلفیق و ترکیب موضوعات نزدیک به‌ هم  کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در نکا از مدیران خواست تا سند توسعه برنامه ششم را مطالعه کنند تا بتوانند در برنامه زمانبندی مناسب کارها را  بگونه‌ای پیش ببرند که بهره وری خوبی داشته باشند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه برنامه‌ها را در حوزه سیاسی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی و زیربنایی در فرمانداری فعال و کارها را در این بخش‌ها تقسیم‌بندی کردیم، تصریح کرد: هدف این است که فعالیتها به نحو شایسته پیگیری و به سرانجام برسند.

وی با اعلام اینکه نکا پس از شهرستانهای ویژه و بزرگ استان مازندران یکی از شهرستانهای تأثیرگذار و از قطب‌های اقتصادی منطقه است، اظهار داشت: مهمترین ظرفیت این شهرستان در بخش کشاورزی و پس از آن در بخش گردشگری و بومگردی است که نمونه آن را در برگزاری جشنواره تمشک دیدیم و کار بسیار خوبی بود که نکا روی آنتن رفت و بسیار خوب مطرح شد.

فرماندار نکا خواستار هماهنگی بیشتر بین‌دستگاهی شد و از مدیران خواست تا با ادارات مرتبط همکاری بیشتری داشته باشند و از فرصتهای بالقوه در جهت سازندگی و حل مشکلات موجود در بخشهای مختلف استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل موجود در منطقه و وضعیت کشور گفت: نهال جمهوری اسلامی ایران تبدیل یه یک درخت 40 سال شده است، اکنون در منطقه حرفی برای گفتن داریم، در مذاکرات 5 + 1 دیدیم که از یک کشور به ظاهر متهم در جایگاه شاکی، خواهان و مدعی قرار گرفتیم و حقانیت خود را به عنوان یک کشور مستقل و خواستار صلح به اثبات رساندیم.

توحیدی مقدم در پایان گفت: اکنون در شرایطی هستیم که دشمن سعی دارد کشور را درگیر حواشی خاص خود کند؛ یک روز با دلار و نفت و روزی دیگر با بر هم زدن امنیت، لذا در این موقعیت حساس باید تعامل، وحدت، و همراهی خود را حفظ کنیم و در عمل پای کار باشیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها